wie heeft dit nog meer?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door dorisn, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ontzettende last van mn nek, schouders en bovenrug. mn fysio zegt dat dit te maken heeft met de houding tijdens het voeden. wie heeft dit nog meer gehad en hoe lang heeft het geduurt?
    ik moet er wel ff bij zeggen dat mn wervels niet helemaal goed staan (maar dat heb ik altijd al gehad)

liefs doris

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Had ik ook!

Ik heb weleens gelezen dat je tijdens het voeden je voeten op een voetenbankje moet zetten om zo een stijve nek te voorkomen. Mijn dochter en ik vinden het beiden het prettigst om liggend te voeden dus we gaan altijd op bed liggen. Sinds we dat doen zijn mijn klachten minder geworden.

Ik denk dat de klachten bij mij ook kwamen omdat ik ineens dag en nacht met een baby in mijn armen door het huis liep (leuk die krampjes) en belast je toch ook de rug.

Misschien dat je onbewust toch jouw schouders enzo aanspant terwijl je aan het voeden bent. Ik zou proberen liggend te voeden (mét kussen onder jouw hoofd) en misschien kan je dan meer ontspannen!

Succes!
    :thumup:

3. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik heb alleen zo'n last van m'n nek, weet alleen niet hoe het komt.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had het ook. Aangezien wij met de fles voeden, heb ik gebruik gemaakt van het voedingskussen en daar zijn hoofdje op gelegd tijdens het voeden. Toen was het redelijk snel over. Maar als je borstvoeding geeft, is dit natuurlijk geen oplossing.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruikte al het voedingskussen maar dat werkt niet voor mij tegen de klachten. loop nu nog steeds bij de fysio en beetje bij beetje gaat het iets beter. maar om nu te zeggen dat ik iets anders doe dan anders, nee. ik heb wel van alles geprobeert maar daar werd het alleen maar erger van. ik denk dat ik gewoon ff moet volhouden.

liefs doris

6. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste Doris,

heel herkenbaar! Vervelend, zeg.

Ik had ook verschrikkelijk veel last van mijn nek en schouders in het begin. Wat mij hielp was in het begin gewoon even een massage door mijn man.
    En daarna heb ik de oefeningen die ik ooit bij Mensendieck therapie heb geleerd gedaan. Tijdens elke voeding dus rustige ontspanningsoefeningen voor mijn nek en schouders. Dit heb ik een tijdje (weet niet meer hoe lang) consequent volgehouden en toen is het vanzelf overgegaan. En heb ik nu helemaal geen last meer!

Daarnaast kun je kijken hoe je jezelf zo goed mogelijk kunt ondersteunen. Dus naast eventueel een voedingskussen nog een extra kussen in je rug of onder je armen en idd een voetenbankje. Ik zette mijn voeten vaak op de salontafel. Ook meer in de hoek van je bankstel gaan zitten kan helpen.

Na een tijdje kan je kindje ook meer rechtop op je schoot zitten en dat scheelt ook druk op je armen.

Succes!

7. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    De wervels van je nek staan in verbinding met die van je rug! Als er eentje ook maar een beetje scheef zit kan je daar al last van hebben op de meest vreemde plekken. Je rug is hetgeen waar de rest van je lichaam aan vast hangt, vandaar dat je onstabiel wordt als er iets met je rug aan de hand is en bij jou is dat blijkbaar in je nek.
    Ik heb ook een aantal wervels niet goed zitten met alle gevolgen van dien waaronder ook de klacht die jij hebt. Liggend voeden is ook voor mij de oplossing! Zittend is soms gewoon te zwaar. ALS ik al zittend voed, dan gebruik ik veel kussens ter ondersteuning van mijn rug en arm, met meestal mijn benen in kleermakerszit.

Deel Deze Pagina