Gesprek baas, persoonlijk of per mail?

Discussie in 'De lounge' gestart door AnneLiesje, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik wilde even jullie advies...
    Ben er vandaag achter gekomen dat het hele bedrijf weet van mijn zwangerschap en miskraam. Ik had mijn zwangerschap expres vroeg gemeld om dat het verlof in de zomervakantie zou vallen en een andere collega dan met zwangerschapsverlof is.

Een week nadat ik het vertelde heb ik dus een miskraam gehad.
    Nu komt om de haverklap een collega vragen hoe ik me voel, heb ik dus echt geen zin meer en heel mijn dag is weer verpest.

Ben zo pissig en voel me er zo klote over, wil hem er zeker op aanspreken maar ben bang dat ik in een persoonlijk gesprek te emotioneel reageer en daardoor het niet duidelijk kan maken. Per mail is dan wel een oplossing, maar dat komt misschien ook weer niet over...

Pffff, wat raden jullie me aan?

Ennuh jullie snappen wel dat hij het bij een volgende zwangerschap als laatste hoort... met 6 maanden ofzo :(

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik denk dat een mail een goede keuze is als je bang bent dat het gesprek een te emotionele wending zal nemen. Ik vind het trouwens niet tactvol dat hij niet eerst even aan jou heeft gevraagd of het al algemeen bekend was of mocht worden. Erg dom!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat vreselijk meid dat je n miskraam hebt gehad. Maar als ik jou was zou ik t toch persoonlijk doen. Dán maar huilen toch? Ik neem aan dat je baas hier van schrikt. Anders komt t zo 'koel' over terwijl je het er toch nog moeilijk mee hebt. Ik vind laat maar zien dat t je pijn doet!

4. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik vind het heel vervelend voor je allemaal. ik denk dat je het beste een gesprek kunt aangaan. als je het per email doet kan hij het verkeerd of anders opvatten dan dat jij bedoeld. en ik denk dat als je met hem in gesprek gaat dan de boodschap veel duidelijker over komt.
    ik wens je heel veel succes met je keuze en met het uitvoeren van je keuze!

5. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties, denk dat ik het hem inderdaad toch maar persoonlijk vertel. Aan het einde van de dag, dan hoef ik daarna niet meer heel de dag tegen hem aan te kijken...

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Succes meis!

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Laat je even weten hoe het is gegaan?

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik laat het weten!
    Stom he, normaal heb ik mijn bekkie wel bij me, maar als het om zulke dingen gaat klap ik helemaal dicht.
    Is ook echt een lul van een baas. Dat werkt natuurlijk ook niet mee.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Alweer een lul van een baas!

10. Niet meer actief

ik zou het gewoon lekker persoonlijk doen dan kan hij jou emoties zien en jij hem goed duidelijk maken dat hij met jou privacy aan het klote is.
    zo das er ook weer uit ;)

suc6 meis

11. Female

Female Niet meer actief

Ik zou voor persoonlijk gaan! Succes!

12. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Ik zou het hem ook persoonlijk vertellen en ook goed laten merken wat je van zijn actie vindt!
    Misschien heeft Booey ook nog wat tips voor jou! ;)

In elk geval: heel veel sterkte met alles gewenst!

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier is tip:

per honkbalknuppel!

Tjemig leren die bazen dan helemaal niks meer op die MT bijeenkomsten?
    En het bedrijf maar betalen voor cursusje links en rechts time management en allemaal andere niet uitspreekbare dingen, maar ondertussen een beetje behoorlijk met je personeel omgaan ho maar!

Met knuppel dus ......
    Of jachtgeweer, heeft denk ik ook wel effect.

:)

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    haha da's een goeie, denk dat ik hem maar flinke sneeuwbal in zijn gezicht gooi!

Hij zit nu nog in vergadering, heb hem een mailtje gestuurd dat ik hem straks even wil spreken.
    Ben heeeel hard aan t werk hoor ;)

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

tuurlijk...!
    Ik ben As the world turns aan het kijken, veel beter! hahahaha!
    xxx

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    hier ben ik het helemaal mee eens!Mensen moeten ook eens nadenken voordat ze iets zeggen!Hij kan toch nagaan dat jij niet wil dat iedereen het weet,en als je dat al wilde dan had je zelf ook een mond om het te vertellen!

Laat hem maar zien wat hij gedaan heeft en ga idd persoonlijk het gesprek aan!Als je moet huilen is dat absoluut niet erg want dat is iets wat erbij hoort en dat mag ie best zien!

succes en sterkte meis!

liefs en een knuffel

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou een persoonlijk gesprek met hem aangaan, en hem even duidelijk maken dat je het niet normaal vind, dat hij aan iedereen heeft verteld dat je zwanger was, en daarna vd miskraam.
    En idd zou ik de evt volgende keer het hem als laatste vertellen!
    Wat een oud wijf.

Deel Deze Pagina