hey hey, ik ben op dit moment heel erg verkouden aan het worden, keelpijn, mijn neus die potdicht zit, hoofdpijn omdat alles dicht gaat zitten. mag je stomen met dampo ? heb wel neusspray op basis van zeezout, maar heb niet echt het idee dat dat helpt. nu kwam mijn vader al met het heugelijke nieuws dat als je zwanger bent, je er niet zomaar vanaf komt, had die gehoord bij hem op het werk van vrouwen....heel fijn....... Wat ik me ook afvraag is of mijn kindje nu ook euh verkouden is, ja misschien stomme vraag maar het zijn wel dingen die zo door je hoofd gaan spoken.....heb het echt goed te pakken, snotter me gek. Ben zowiezo al niet zo paracetamol achtig, maar ik geloof dat ik gelezen had hier, dat je wel paracetamol mag? iemand nog tips.......oja ik lust geen thee met honing bleghhh
He bah wat vervelend voor je ...iks zo ie zo al anders ziek of verkouden zijn als je zwanger bent vind ik...dan lijkt het wel extra zwaar en hardnekkig... Maar je kunt het beste stomen met gekookt water zonder de dampo...de dampo heeft namelijk niet echt meer waarde..behalve dan dat het lekker ruikt, maar het effect met alleen gekookt water is hetzelfde..eventueel kun je er wat kamille aan toe voegen...Paracetamol mag je gebruiken als het echt niet anders kan..maar kan me voorstellen dat als je zo verkouden bent je er wel eentje wil om wat verlichting... En geen idee eigenlijk of je kindje nu ook verkouden is...zou wel wat wezen als je kleintje heel hard zit te niezen in kje buik en steeds je buik omhoog... ik zie het al helemaal gebeuren..hihi...maar geen idee eigelijk.. tips? ehhh...je mag zover mij bekend wel vicks vaporub gebruiken en hiervan voor het slapen gaan wat op je borstkas smeren...verlicht wel altijd vind ik.... Succes meis en ik hoop dat het snel overgaat!
Oh meid ik heb al meer dan 1,5 week last van verkoudheid toen koorts en daarna mijn stem kwijt. Ik heb dagen met hoofdpijn rondgelopen omdat mijn hoofd vol zat. En kon amper een oog dichtdoen door mijn verkoudheid. Maar gestoomd met gekookt water en niks toegevoegd en 2 avonden wel 1 paracetamol ingenomen omdat ik zo'n hoofdpijn had. Zoutoplossing helpt bij mij niet dus gebruik ik het ook niet. Maar of je baby verkouden is, denk het niet.
Hier ook zo verkouden, alles pottdicht en hoesten niet normaal. Ik stoom met Rhino caps die je moet oplossen in het water, die mag je in ieder geval zonder bezwaar gebruiken staat in de bijsluiter (want die heb ik natuurlijk eerst goed bekeken). Vind dat zelf toch beter werken als alleen heet water. Verder heb ik nu ook een hoestdrank die mag gelukkig. Het is echt heel vervelend, slaap snachts amper door het hoesten en dan ben je zo moe. Ben vandaag ook naar huis gegaan van het werk, alles begon pijn te doen en vooral mijn buik (niet fijn).
Nou, dat heb ik 2 weken geleden allemaal gehad en ben er nog niet helemaal vanaf. Sliep s,nachts ook haast niet meer door het hoesten. Ben naar de huisarts geweest en heb tabletjes gekregen,volgens haar was het een heel hardnekkig virus wat er rondging. Volgens de huisarts kon het geen kwaad voor het kindje,ws alleen wat lawaaierig om zich heen en het kindje schijnt zo ook meer weerstand op te bouwen,dus dat is wel een fijn idee. Verder heb ik veel waterijsjes gegeten tegen de keelpijn,hielp mij goed. Heel veel beterschap en hoop dat je je snel weer wat beter voelt
Paracetamol mag je zonder problemen slikken. Je mag er max. 6 stuks van per dag. Gewoon innemen als je het nodig vind. Verder mag je ook gewone neusspray best gebruiken alleen niet langer dan 7 dagen achter elkaar. Ik heb van de week nog bij de apotheek neusspray gehaald, daar stond bovenstaande van in de bijsluiter. Verder als het hoesten echt vervelend wordt, naar de huisarts gaan. Ik ben nu al 1,5 week aan het hoesten, de ergste verkoudheid is wel over maar het hoesten gaat maar niet weg. Heb daarvoor maandag bij de huisarts daarvoor codeïne gekregen, dit mag je alleen in overleg met de huisarts. Maar ik kan nu tenminste nog fatsoenlijk slapen 's nachts.
3 x daags 2 paracetamol nemen, helpt je lijf in ieder geval mee, hoeft ie minder energie in jou pijn te steken. (kom net super verkouden uit het ziekenhuis.) van vsm zijn er meerdere dingen, hoestdrank, keel zuigtabletten enz. die je gewoon mag. verschillende neusspray mag ook voor een aantal dagen even goed bijsluiter lezen. En lekker stomen inderdaad,of als dat niet wil mijn lijf zit zo tegen de bevalling aan dat ik weinig nergie meer heb in bad of lang onder de douche zitten ,dan wel een zo klein mogenlijke douche waar stoom zich opbouwt (al zal dit thuis iets moeilijker zijn als in het ziekenhuis als je een grote badkamer hebt), de warmte ontspant ook
Je kindje is niet verkouden hoor, de luchtwegen gebruikt hij nog niet, dus geen gesnotter en gehoest in je buik ! Dampo mag, verder bepaalde neussprays en ik at veel van die antaflu-snoepjes toen ik verkouden was. Gelukkig is het alweer een paar weken weg, maar ik ben nog nooit zo heftig en lang verkouden geweest, er leek geen eind aan te komen.
ja ik zit hier ook zwaar aan de anta flu haha. voor de rest is de keelpijn gelukkig verdwenen, nu alleen nog n hoop gesnotter