Op t werk vertellen........ENG.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ik zie er best wel tegenop om het op m,n werk te vertellen als ik eenmaal die 12 weken bereikt heb.

Ik weet namelijk dat ze best krap zitten op t moment en dat ze niet iemand erbij aan kunnen nemen. Dus als er iemand niet is dan zitten ze een beetje in de problemen.

Hoor ook vaak de opmerking (wel als grapje verteld) Nou, jij mag nog niet zwanger worden hoor, dat komt nu niet uit!

Vinden jullie het ook spannend om het op t werk te vertellen?

2. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi,

Ik snap precies wat je bedoeld.

Bij mij op het werk is het ook heel druk. En mijn collega's zeiden ook iedere keer voor de gein dat ik een zwangerschapsverbod had.

Afgelopen maandag heb ik het aan de directie verteld en daarna ook aan mijn directe collega's. Ik zat er enorm tegenop, maar toen ik het gezegd had, was ik enorm opgelucht. Gelukkig weten ze het, want vandaag kreeg ik een bloeding op mijn werk. Toen mocht ik zonder uitleg meteen naar huis om daarna naar de verloskundigenpraktijk te gaan.

Het heeft ook zijn voordelen dat ze het op je werk weten: ze kunnen rekening met jou houden en alvast iets regelen voor tijdens jouw verlof.

Succes met het vertellen!

3. krista23

krista23 Lid

14 feb 2009
    46
    0
    0
    orderpicker
    hoorn
    hallo Mamavanjoshua

ik heb vandaag een gesprek met me chef gehad en dus verteld dat ik zwanger ben, hij reageerde heel leuk en spontaan wat ik niet had verwacht... ik zat er ook zo tegenop heb vanacht er zelf slecht door geslapen maar ben blij dat ze het nu weten

gr

4. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    poe nou ik zal het ook bijna gaan moeten vertellen... brr kan er nu al de kriebels van krijgen... Bij ons is er ook personeelstekort en eigenlijk wil ik nog helemaal niet weg! (of minderen) Maar ik wil ook graag voor mn kindje zorgen straks... :( (Hoe bedoel je moeilijk doen :D :confused: )

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maak je niet te veel zorgen hoor! Uiteindelijk is het jouw wens voor een kindje en die is belangrijker dan hun problemen met personeel. Natuurlijk is het voor hen misschien niet praktisch, maar ik denk zeker dat ze je daar niet op zullen aankijken wanneer je verteld dat je zwanger bent. Jouw kindje is belangrijker!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik maakte me er ook heel erg druk om, maar het viel uiteindelijk heel erg mee. Ze zeiden dat het toch in de lijn der verwachtingen en ze anders maar een man hadden moeten aannemen.

Trouwens je verlof wordt door het uwv vergoed, dus ze kunnen gewoon iemand anders aannement in die periode zonder dat het ze extra geld kost hoor!

7. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ik heb dus ook net sinds februari een vast contract gekregen en het lijkt net of ik het precies zo heb uitgekient.

In december is er iemand ontslagen omdat ze mij op dat moment beter vonden en dat ik beter in het team paste.

Daarom is het best eng

8. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ik heb dus ook net sinds februari een vast contract gekregen en het lijkt net of ik het precies zo heb uitgekient.

In december is er iemand ontslagen omdat ze mij op dat moment beter vonden en dat ik beter in het team paste.

Daarom is het best eng

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dat je het uitgekiend hebt is onzin hoor, een kindje valt niet te plannen.

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb het gelijk op mijn werk verteld!
    aangezien ik vaak vrij moest om naar het ziekenhuis te gaan. nu het raak was heb ik het bij 6 weken verteld en ze waren heel spontaan en lief dus ik denk dat het over het algemeen wel meevalt met de rare reacties van je baas!

liefs

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik vind het niet spannend om te vertellen. Mijn baas weet namelijk al een jaar lang dat ik zwanger wil worden. Ons computersysteem is er zelfs al op aangepast om het straks makkelijker voor mij te maken om partime te gaan werken.
    Dus een verrassing zou het voor mijn baas niet zijn, wel voor de rest van mijn collega's.

12. tinusf

tinusf Actief lid

13 jan 2009
    194
    0
    0
    Ja, vind het heel spannend.
    Wij zitten ook krap met personeel, geen geld om nieuwe aan te nemen. Veel tekorten en nu ga ik er straks ook nog uit... Waarschijnlijk met 3 maanden al omdat ik op een woongroep werk met jongeren met gedragsproblemen en agressie.... Erg spannend, maar ga het daarom al sneller vertellen dan 12 weken.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik begrijp je angst. Vooral als je weet dat ze krap zitten of je hard nodig zijn. Maar volgens mij mag je ook niet ontslagen worden als je zwanger bent toch? (niet om die reden bedoel ik) Ik hoop dat ze leuk reageren. Is altijd fijner dan dat ze laten blijken datze er niet echt blij mee zijn. Je kan natuurlijk ook niet altijd rekening houden met hoe hard je nodig bent. Als je pech hebt en je werk heeft het altijd krap kun jij niet aan kinderen beginnen ook al wil je dat wel.

14. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik kan me goed voorstellen dat je het eng vindt, zeker in jouw situatie, omdat je net bent 'verkozen' boven een ander. Ik kan me voorstellen dat je dat er ook gewoon bijvertelt, dat je het bijna niet durft te vertellen omdat je net je nieuwe contract hebt en je collega is ontslagen, maar dat je niet had verwacht zo snel zwanger te zijn en dat je er wel heel blij mee bent. Waarschijnlijk zijn ze hartstikke blij voor je, ook als ze misschien even moeten slikken. En na 4 maanden ben je gewoon weer terug hoor!
    Succes met vertellen en maak je neit druk!

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ik vond het ook heel spannend om te vertellen. Je weet nooit hoe ze reageren en ik ook nog eens een bepaalde tijds contract. Mijn baas reageerde heel leuk. Hij was heel blij voor ons dus dat viel mee. Hij zat natuurlijk wel met het feit wie voor mij moest waarnemen, maar dat loopt wel los. Vergeet niet dat ze gewoon een vergoeding krijgen he, dus jou zwangerschap en afwezigheid kost ze in principe niets!

Mijn baas heeft ook de instelling ; ik kijk naar resultaten en dat is belangrijker dan dat je een paar maanden afwezig bent.. Dus ik maak me niet al te veel zorgen over mijn baan...

16. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ik vond het toendertijd ook vervelend om te vertellen (vooral omdat ik net begonnen was met die baan). Maar ja mensen weten nou eenmaal dat vrouwen op een gegeven moment zich gaan voortplanten.. dus tsja.

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja net zoals meisjex ook al zegt. Het valt te verwachten bij vrouwen van een bepaalde leeftijd... Bovendien is het zo geregeld dat een werkgever de kosten voor vervanging vergoed krijgt en dat het hem dus in die zin geen geld kost. Alleen maar de 'overlast' dat er dus een tijdelijke vervanger moet komen. Maar ja, niks aan te doen!
    Mijn huidige baas reageerde heel relaxed en enthousiast. Nooit iets van gemerkt als hij er problemen mee zou hebben. En anders, jammer dan. Zo werken die dingen nou eenmaal! Maar goed dat kan ik nu makkelijk zeggen, ik zag er beide keren ook erg tegenop hoor, om het te vertellen...

18. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Jullie hebben ook helemaal gelijk!

Ik wacht er nog wel even mee, in ieder geval totdat ik de eerste positieve echo in handen heb.

Soms heel moeilijk om niets te zeggen hoor!

Gister bijvoorbeeld, stond er een hele grote doos in de weg en die ga ik nu gewoon even niet tillen.

Dus daar krijg je dan meteen opmerkingen over natuurlijk. ik heb t maar op rugpijn gegood.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @personeelstekort: ik werk in de zorg dus daar is altijd tekort ;) .

Er werken ook nagenoeg alleen maar vrouwen waar ik werk, dus dat er personeel zwanger raakt is natuurlijk logisch.

Mijn teamleidster vond/vind het leuk dat ik zwanger ben.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zag er wel tegenop het op mijn werk te vertellen, maar uiteindelijk maakte dat niet meer uit omdat ik een andere baan had gevonden. Dát was pas eng: tijdens je sollicitatieprocedure vertellen dat je zwanger bent... Maar gelukkig toch aangenomen, dus die zorg is ook uit de weg :D

Deel Deze Pagina