bloeduitstorting in baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door koter, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hallo allemaal,

afgelopen vrijdag de echo gehad in het ziekenhuis bij 7 1/2 week.
    De gynaecoloog vertelde dat er een bloeduitstortingtje was in de baarmoeder,waardoor ze me waarschuwde dat ik mogelijk wel restjes van oud bloed kan vinden 's ochtends.
    Ze gaf aan dat dat helemaal niet erg was, en heel vaak gebeurde. Het vruchtje zag er heel goed uit, hartje klopte goed en vruchtje had geen last van de bloeduitstorting zei ze. Ik vroeg nog of ik zo geen meer kans heb op een MK maar dit was absoluut niet het geval zei ze.
    Klopt dit, want ik maak me toch een beetje zorgen?
    Gemeenschap hebben lijkt me nu sowieso niet zo verstandig met die bloeduitstorting.
    Waar komt die bloeduitstorting vandaan? Ik doe ook mee aan de predict studie van erasmus mc waar ik wekelijks een inwendige echo krijg. Ik heb die nu vorige week woensdag de eerste gehad, en vrijdag dus de ' gewone' in het zhuis. Kan dit invloed hebben gehad op mijn baarmoeder en er daardoor een bloeduitstorting zijn ontstaan?

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik heb ook 2 plekken zitten. Alleen mijn verloskundige zei dat dit gewoon vocht of bloed kan zijn. Dat kunnen ze niet zien met een echo. Tot nu toe ben ik geen bloed verloren, en ik krijg morgen de 2e echo (dan ben ik op 1 dag na 12 weken)
    Verlos vertelde dat het geen kwaad kon, en dat het idd vaker gebeurd!
    Eergisteren zelf het hartje gehoord met mijn dopler dus het zal vast goed zijn!

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik had tijdens mijn eerste zwangerschap dat ook.
    echter zat bij mij het stolsel aan de vruchtzak vast.
    gevaar was dus dat de vrucht mee kon komen.
    ik moest vooral veel liggen.
    uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en ze vertelden me ook dat als het op een andere plek had gezeten het helemaal geen kwaad had gekund.

4. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    ik had aan het begin van mijn zwangerschap veel bloedverlies (soms oud bloed, soms vers helderrood bloed) D8 ook echt aan een miskraam...bij mij bleken er ook wat bloeduitstortingen te zitten....ben inmiddels 34 weken zwanger en de kleine doet het super!

5. samkids

samkids Niet meer actief

Koter, die bloeduitstorting kom zeker weten niet door de echo van woensdag!! Maak je daar geen zorgen over. Er gebeurt vanalles in je baarmoeder en een hoop nieuwe bloedvaten worden aangelegd. Dan kan het wel eens voorkomen dat een van die bloedvaatjes knapt en je dus ophoping krijgt van bloed in je baarmoederslijmvlies. `
    Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je geen geruststellende verhalen geven. Maar die hierboven klinken goed in ieder geval.

Ik heb afgelopen woensdag dus ook eerste Predict echo gehad. Hoe ver was jij toen? Mooie echo?

6. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    bedankt allemaal voor jullie reacties, ze stellen me weer helemaal gerust!
    We hebben er zo lang op moeten wachten op de zwangerschap dat we niet willen natuurlijk dat er iets misgaat!

@drew : Afgelopen woensdag was onze eerste echo met predict, ik was toen zeven weken en 2 dagen! hoe ver was jij toen?
    Ik zie dat je as woensdag ook weer moet! ik ook!

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb het bij 3 zwangerschappen gehad.
    bij mijn tweede zoontje was de hematoom zo groot dat er wel een risico was dat het een mk zou worden. het vloeien moest ook langs het vruchtje, dus er was een kans dat het vruchtje zou 'meespoelen', gelukkig is dit niet gebeurd. wel heb ik tot en met de 10e week geregeld flink gevloeid (op de wc gezeten en wachten tot het stopte met stromen...) bij mijn vierde zwangerschap was er weer een flink hematoom, dit is helaas een mk geworden, maar had niets te maken met het hematoom!
    deze zwangerschap weer een hematoom, maar een kleintje, bij de 10 weken echo was ie al opgenomen door mijn lichaam, geen bloedverlies gehad.
    het komt vaak voor! het hangt ervanaf denk ik wat de plaats van het hematoom is, en hoe groot het is...
    ik hoop dat het bij jou een mooie afloop zal hebben!

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb het ook gehad bij deze zwangerschap. Begon met een bloeding en eerst dachten ze aan een gesprongen bloedvat. Na een paar echo's zagen ze idd een bloedstolsel zitten onder het vruchtzakje en dat was wel gevaarlijk omdat als het stolsel ineens los zou gaan, het het vruchtje mee zou kunnen nemen. Ik heb wel gemeenschap gehad in die periode dat het stolsel er zat en daarna had ik wel een bloeding maar dat kwam dan wrs door samentrekking van de baarmoeder. Na een paar weken is het stolsel helemaal verdwenen. Dus er is goede hoop voor je hoor!

9. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Hoi koter,

De echo staat los van de bloeduitstorting hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Aangezien je gyn het al heeft gezegd, je geen bloedverlies hebt en een kleine bloeduitstorting zou ik me ook daar geen zorgen over maken.

Ik heb van week 7 t/m week 14 bloedverlies gehad door een hematoom. Bij mij was het hematoom groot (in week 10 even groot als de vruchtzak met de gezonde vrucht). De vk vermoed dat dit het gevolg was van de miskraam was van de helft van een tweeling. Het bloedverlies was zo heftig dat ik het op een gegeven moment op moest vangen met kraamverbanden en bedrust moest houden. En ondanks dat alles: zie mijn banner. Misschien stelt dat je wat gerust ;) ! Fijne zwangerschap gewenst!

10. samkids

samkids Niet meer actief

Hey Koter, hoe is het? Geen last van de bloeduitstorting?

Bij de eerste Predict-echo was ik 6w3d, bij de tweede 7w3d. Zo schitterend, met die 3D al het begin van de armpjes en beentjes gezien. Jij vast ook mooie echo's, want je zat rond dezelfde termijn.
    Aardige arts ook, vind je niet?

11. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    hoi hoi,

totaal geen last hier van die bloeduitstorting, tot nu toe nog niets van bloed gezien, gelukkig!
    We zijn afgelopen woensdag voor de 2e keer geweest voor de predict studie, ik was toen 8 weken en 2 dagen (ik ben pas bij 7 weken begonnen bij erasmus)
    Dokters zijn wel heel aardig, nemen echt de tijd voor je. We hebben tot nu toe wel 2 verschillende gehad (1m, 1v). We hebben nu al een hele mooie echo foto waarop je al heel goed het rugje en het hoofdje ziet, en het begin van de armpjes en beentjes! Echt heel bijzonder om zo elke week je kindje te zien groeien!!!

Deel Deze Pagina