Gewoontes thuis.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mozart, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mozart

Mozart Lid

15 mei 2015
    22
    0
    0
    Zijn wij zo abnormaal of heeft iedereen thuis van die vreemde gewoontes?

Wij zeggen veel woorden achterstevoren of in een andere taal. Dus dan krijg je in een zin een mengeling van allemaal talen. Breidt zich ook steeds veder uit.

Moet mijn vriend regelmatig even pesten. Hij mist 1 onderbeen heeft er ook een protégé voor. Je kan natuurlijk 100 dingen bedenken zoals wil jij je 3de been even uit de gang halen? Als je je nu niet gedraagd verstop ik je been. Ben je alweer je been kwijt? Het been is inderdaad regelmatig weg dan hinkelt hij door het huis. Comisch gezicht overigens.
    Hij heeft een hekel aan notenmuskaat. En dan echt van de gedachte word hij al misselijk. Zijn moeder die heeft een instelling van vreten wat de pot schaft en gooit overal notenmuskaat door heen en overheen.
    Als vriend 'vervelend' is zeg ik altijd denk er om of ik doe notenmuskaat over je eten heen!
    Hij heeft PTSS gehad soms nog wel eens last van. Als hij het erg heeft kan en wil hij niet zonder licht slapen. Als ik weet dat het kan vraag ik soms wil je met of zonder licht slapen? Of komt je maatjes dan?

Schoonmoeder had liever gezien dat haar 4 zoons voorlatend vrijgezel bleven en bij hun moeder bleven wonen. Niet echt een leuke schoonmoeder.
    Afkorting van haar naam is Freddie.
    Als we weten dat Freddie bij iemand opbezoek gaat sturen we via whatsapp het Freddie-Kruger liedje.

Zijn wij zo raar?

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja.. ik vind die opmerking van het licht wel raar. Weet in hoe erge vorm je ptss kan hebben..

Maar voor de rest nee hoor haha

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het raar is. Maar gemeen vind ik het eerder. Ik ben ook wel benieuwd wat vriendlief dan allemaal tegen jou zegt. Ik vind het vooral kleinerend en neerbuigend. Ik zou het niet tof vinden als ik ptss zou hebben en mijn vriend dat soort dingen tegen mij zou zeggen. Ik denk namelijk dat je niemand zoiets toewenst. een grapje ok maar persoonlijk vind ik dit geen grapjes

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Meestal kan ik wel lachen om rare gewoontes in huis. Maar ik vind dit echt een beetje vreemd? Het komt zo neerbuigend en kleinerend over. Vooral die opmerking over het licht. PTSS is best iets ernstigs en ik vind dat jij hem er best mee beledigd. Alsof hij zich aanstelt dat hij het licht af en toe aan wilt hebben.

Daarbij vind ik ook dat jullie je schoonmoeder belachelijk maken.

Ik kan en wil niet over jullie relatie oordelen, maar mijn relatie zal dit nooit zijn.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik vind het wel raar ja, ben ook wel benieuwd of jullie zo tegen elkaar blijven doen als je kindje er is? Lijkt mij niet echt een goed voorbeeld om elkaar met dit soort dingen te pesten eigenlijk. Kan wel tegen een grapje hoor, ik pest met mijn man met zijn kalende kop (en voordat onze dochter was geboren met zijn flaporen, maar die heeft dochtertje ook, dus zal ik er nooit meer grapjes over maken) hij mij met mijn grijze haar, maar dit vind ik niet grappig meer.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik vind het inderdaad ook wat vreemd eerlijk gezegd...

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Als je vriend er net zo hard om kan lachen en jullie hebben hetzelfde gevoel voor humor, leuk toch? Dan maakt het denk ik ook niet uit wat een ander er van vind.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit idd. Plagen of eens een grapje is wel leuk (doe ik ook met mijn man zijn kale plek bijv). Maar alleen omdat ik weet dat het hem echt niets uitmaakt.

Heb zelf PTSS gehad en had zoiets echt niet kunnen waarderen :(, maar misschien staat hij daar anders in.

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit!

Doe je ook zo bij jou moeder? En als jij iets hebt waar je last van hebt vind je het dan leuk als hij bij jou zulke opmerkingen zou maken?

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    hahaha, moet kunnen toch, mits beide het leuk vinden, als je man zich er wel aan zou storen zou hij dit wel zeggen neem ik aan.

Hier niet zo veel apparte dingen of ze zijn al zo gewoon dat ik er niet eens op kan komen! hahaha!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ach, als jullie er allebei tevreden mee zijn en gelukkig samen, zou ik het niet vreemd willen noemen. Ik zou het vreemder vinden als je vriend zegt: ik vind dat je mij beledigd en dat je mij niet moet plagen/pesten, en je dan tóch doorgaat. Maar ik denk niet dat dat het geval is ;)

Wij hebben hier ook wel rare gewoontes hoor! Ik stond een paar maanden geleden in de badkamer mijn tanden te poetsen en ik deed verder echt helemaal niks verkeerds. Opeens roept mijn vriend boos: wat deed ik nou weer? Dus ik kijk hem aan en zeg: huh? Hoezo, wat deed je dan? Hij: je noemde mij een sukkel!? Waarom? En hij blijft tot op de dag van vandaag volhouden dat ik hem een sukkel noemde - en dat deed ik dus écht niet :D .... Maar omdat dat 'een ding' is hier in huis, ga ik soms achter hem staan voor een knuffel en een kus en fluister ik in zijn oor 'sukkel'. En een lol dat ik dan heb. Bijna tranen over mijn wangen-lol. En hij weer gelijk van: ZIE JE WEL DAT JIJ DAT WEL WAS! (maar ik was het echt niet) :D Dus nou ja, dat is een beetje de gewoonte hier op dit moment die echt 'raar' is.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Als ze het alleen tegen elkaar zouden zeggen maar er zijn ook kinderen bij betrokken volgens mij. Kijk dat hij er geen problemen mee heeft dat hij zijn been mist en daar voor gek mee wordt gezet geldt natuurlijk niet voor iedereen die een ledemaat mist. Ik vind op zijn minst dat je dan moet laten weten dat het daar thuis misschien kan, maar buitenshuis waarschijnlijk niet.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als jullie deze humor kunnen waarderen dat is er toch niets raars aan de hand ? Je moet jezelf niet zo vergelijken met anderen :)

(Ik maak me meer 'zorgen' om het feit dat er best een hoop privé in 1 post staat. Gedrag en nickname van je schoonmoeder, de aandoeningen van je partner, etc. Maar dat ben ik.)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit dus. Hier gaat het niet zo, maar als anderen het wel doen binnenshuis en het allebei grappig vinden, prima. Wij maken hier ook wel geintjes onderling. Zeg dan wel tegen de kinderen als wij bijvoorbeeld een soort van nep-ruzie maken dat we dat voor de gein doen. Maar dat is dan echt niet grof. Maar we houden wel van een geintje thuis.

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    als je het beide niet erg vind om te doen/zeggen dan is toch alles oké, of andere het nou raar vinden of niet. Ik denk dat dat ook bij iedereen anders is. als mijn man niet thuis is slaap ik met het licht of de tv aan en beneden op de bank omdat ik dan bang ben en zou het heel erg vinden als hij daar grapjes over maakt, hij zou dat dan ook niet doen omdat hij dit weet. over dat stukje zouden wij hier dus geen grapjes maken. over een been denk ik wel.
    Ik noem hem wel dikke ofzo. gisteren maakte ik een grapje omdat hij eerst aan mijn buik zat, kleine super druk werd en ik het daarvan zuur kreeg... toen ging hij liggen om te slapen en zei ik; nou, noemen ze dat voortaan vaderschap? beetje de kleine druk maken en dan gaan slapen.. denk dat sommige ook dat soort grapjes thuis niet maken.

denk dat het allemaal oké is als je het beide als grapje kan zien :)

16. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Wij hebben hier ook rare humor af en toe. Wij kunnen elkaar ook echt voor l*l zetten, maar daar kunnen we dan ook allebei hartelijk om lachen. We weten wat we aan elkaar hebben, weten wanneer we te ver gaan en mensen om ons heen moeten af en toe echt even doorhebben hoe en wat. Zolang je er allebei om kan lachen, dan is er niks verkeerds aan.

Mijn man en zijn beste vriend hebben ook van die keiharde humor. Nou dan sta je echt met je oren te klapperen, als die dingen tegen elkaar zeggen.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jouw humor is in ieder geval niet mijn soort humor TS. Ik bedoel, er zij toch leukere dingen om een grapje over te maken? En om je vraag te beantwoorden, nee dit soort dingen hebben wij niet in huis ;).

18. tuc

tuc Niet meer actief

Raar vind ik het ja. Ik hou zeker van grapjes en wij plagen elkaar ook, maar wat ik hier lees vind ik vooral respectloos. Ik weet niet hoe jouw partner hierin staat maar ik zou het niet kunnen waarderen en zou ook vreemd opkijken als ik bij jullie kwam en dit hoorde.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het rare humor.
    Wij plagen elkaar ook weleens maar dat zijn gewoon luchtige grapjes maar niet van dit soort humor.
    Ik zie daar werkelijk niet de leukheid van in.
    Als jullie er gelukkig van worden moet je het vooral niet laten maar "normaal" vind ik het allesbehalve.

20. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Humor is zoiets persoonlijks. Belangrijk om zeker te weten dat beide partijen het echt kunnen waarderen. En daarnaast vind ik het goede voorbeeld geven aan de kinderen ook belangrijk. Wat jij opsomt komt op mij ook kleinerend en respectloos over. Grote kans dat dit buiten de deur echt niet gewaardeerd wordt.

Deel Deze Pagina