Een buik van beton. (word er deprie van!)

Discussion in 'Zwangerschap' started by jdbaby, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi, ik ben 4 dec uitgerekend dus nog 2 dagen hopelijk.
    Ik heb al 3 maanden last van een keiharde buik. Zitten doet zeer, bukken kan ik niet. Als ik op me rug lig heb ik last van me rug en als ik op me zij lig is me buik zo zwaar gespannen dat ik verga van de pijn. Zitten doet zeer, staan gaat wel maar dat doe je ook niet heel de dag en lopen is ook een verschikking.

Ik heb het al een paar keer gemeld maar ze kunnen er niets aan doen...
    Ben zo jaloers als iemand zegt vervelend he die harde buiken.. Ik heb het namelijk 24 uur per dag.

Ik slaap zeer slecht en kort, ben nu echt deprie aan het worden en vind het echt vreselijk als iemand zegt nog effe meid, tis bijna over. Ben bang dat ik na de bavalling zo op ben dat ik er niet eens van kan genieten.

Voor me gevoel wil ik echt nooit meer zwanger zijn...
    Begon met 7 weken overgeven, 6 kilo afgevallen, me contract niet verlengt, daarna 3 maanden lang een gekneusde rib van het schoppen en nu de laatste 2 a 3 maanden zo'n harde buik dat ik echt zoiets heb van snij de boel maar open, doe iets want ik barst...

Wie heeft dit ook en is er echt niets aan te doen? Ik lig 2 keer per dag een uur in bad, dit is het enige wat helpt.... Durf soms amper te eten omdat men buik dan helemaal barst.

Heb zelf zoiets van is het niet slecht voor de baby die enorme druk? Doordat men buik zo hard is voel ik de baby amper, terwijl het eerst super druk was. Heb hiervoor al een ct gehad. Tis best eng als je je baby maar 2 keer per dag voelt.

Ik heb 2 voordelen, heb maar 4 streepjes en ben maar 11 kilo aangekomen, probeer dat maar als het positive te zien...

:pale:

2. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Nee ik heb geen tips maar wil je wel heel veel sterkte en kracht toewensen. Wat ontzettend vervelend dat het zo'n zeer doet allemaal.
    Ik wil best zeggen nog even maar je geeft zelf al aan dat je daar moe van wordt. Dus die trek ik terug ;)

Succes meid

3. Hahah ja erg moe zelfs! ;)

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb met zwangerschapsyoga twee tips gekregen tegen harde buiken:

- Plat op je rug gaan liggen, met je knieholtes op de zitting van een stoel (zodat je benen 'haaks' op je lichaam liggen). Daardoor ontspant je buik.
    - Rustig gaan zitten of liggen, en bewust naar je buik 'toe ademen'. Je man/vriend kan bijvoorbeeld zijn handen laag op je buik leggen, en dan moet je je adem naar die handen toe sturen. Je gaat dan vanzelf meer via je buik ademhalen, wat ontspanning geeft. Het klinkt een beetje zweverig, maar bij mij werkt het wel.

Sterkte!

5. Plat op je rug gaan liggen, met je knieholtes op de zitting van een stoel (zodat je benen 'haaks' op je lichaam liggen). Daardoor ontspant je buik:

Gaat niet vanwege de rugpijn....

Rustig gaan zitten of liggen, en bewust naar je buik 'toe ademen'. Je man/vriend kan bijvoorbeeld zijn handen laag op je buik leggen, en dan moet je je adem naar die handen toe sturen. Je gaat dan vanzelf meer via je buik ademhalen, wat ontspanning geeft. Het klinkt een beetje zweverig, maar bij mij werkt het wel:

Ik ontspan dan geestelijk wel meer maar me buik echt niet....

6. De pijn is inmiddels ondragenlijk. Gister 2 uur lopen janken. Vanmiddag naar de verloskundige. Ik durf me buik niet meer aan te raken.... Het het idee dat men baarmoeder barst, me rib breekt...
    Straks ook nog de pijn van de bevalling.... Trek het niet meer...

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb geen tips maar hopleijk komt je baby snel zodat je van de pijn af bent.

Sterkte meid

8. Mable

Mable Actief lid

Nov 11, 2008
    100
    0
    0
    Het klinkt erg heftig maar helaas voor mij ook niet herkenbaar. Mijn harde buiken zijn er niet 24 uur kan je ook niet adviseren. Ben benieuwd wat de verloskdunige zegt, hou je ons op de hoogte :(:

sterkte meis :)

Share This Page