Misschien staat er hier al ergens een topic, maar dan kijk ik er over het zit zo, ik ben nu ronde 6 bezig. meestal een cyclus van 28-30 dagen. de voorlaatste keer was het er ene van 39 en nu de laatste keer eentje van 55 dagen. Daarom wil ik nu graag ovulatie testen gaan doen. eerste dag van laatste menstruatie was maandag 18 juni. ik heb daarnet een test gedaan van zwanger en kids , en daar was een licht streepje op te zien. wilt dat nu zeggen dat mijn ei eraan komt? of kan dat ook helemaal niks betekenen? Wacht ik beter nu dag of 2 ( om zuinig te zijn op de test)? Want evenwel heb ik terug een cyclus van 50 dagen, en kan ik zo blijven testen he ...
oja, ik weet wel dat de streep even donker moet zijn als de controlestreep, maar vroeg me dus gewoon af, als hij licht is, komt mijn ei er dan over paar daagjes aan?
@natasha, geen idee....hoe licht is de streep? ik tuur al 3 dagen naar hele vage streepjes, ook vandaag, terwijl ik vandaag eigenlijk wel echt een "eigevoel" heb.... zou wel elke dag testen trouwens...anders zou je hem kunnen missen (bij sommigen is de piek er maar 1 dag)
Ik heb PCOS en altijd best wel duidelijk streepje op een ovu test. Een streepje wil dus niks zeggen over een aankomend ei. Sommige vrouwen hebben steeds best wel duidelijke streepjes en dan ineens een piek. Andere vrouwen hebben oplopende streepjes en dan een piek. En weer andere hebben hele lichte tot bijna niks en dan ineens een piek. Deze ene ovu test zegt dus helaas nog niks over een aankomend ei. Jij zit vandaag op CD10, net als ik. Als je een cyclus van 50 dagen hebt duurt het nog wel even voordat je je eisprong krijgt. Vind het erg lastig om je te adviseren wanneer je kan gaan testen. Om er zeker van te zijn dat je je ei niet mist kan je vanaf nu elke dag rond dezelfde tijd een ovutest gaan doen. Anders kan je ook letten op je afscheiding, als je vochtiger wordt is het een aankondiging van je vruchtbare periode en dus je ei en zou je ook vanaf dat moment kunnen beginnen met ovutesten, maar wel riskant omdat je hem dus kunt missen. Daarnaast is het misschien een idee om te gaan tempen. Je weet dan weliswaar niet wanneer je ei komt, maar je kunt achteraf wel zien of je een ei gehad hebt. Succes!!
Een licht streeptje zegt helaas helemaal niets. Ik heb altijd gedurende mijn gehele cyclus lichte streepjes. Vlak voor mijn ei worden ze iets donkerder en een knal test een dag voor mijn ei. Ik zou als ik jou was steeds op ongeveer dezelfde tijd blijven testen. Hopelijk vind je dan zo je ei.
merci voor jullie advies .... kan idd elke dag testen, maar bedenk me dan gewoon in die zin, als ik nu een cyclys van bv 50 dagen zou hebben, zou ik nu wel heel veel ovu testen moeten gebruiken hè...maar ja, we moeten er idd iets voor over hebben. kwestie van vochtiger ofzo, ik heb bij mezelf daar nu nog nooit verschil in ondervonden eerlijk gezegd.vervelend dus. zo'n stressy periode altijd he
Je moet er inderdaad iets voor over hebben, zeker bij een hele onregelmatige cyclus kunnen de testen echt nut hebben.
kunnen jullie even helpen, want ik ben echt een groentje in het gebruik van ovulatietesten. het zit zo : dag 1 dat ik teste erg licht streepje dag 2 een iets duidelijkere streep gisteren een duidelijke mooie streep, maar toch niet zo duidelijk als de controlestreep dacht dat ik vandaag een knaller zou hebben, maar heb er net ene gedaan en die is weer zo licht als dag 1. snap het niet goed eigenlijk...was die duidelijke van gisteren toch positief? of kon dat gewoon schommelen? alvast bedankt
bij de meeste vrouwen zit er altijd wat LH in de urine, dus een ovu test reageert daarop. Zegt niks over je ei, hij is nu negatief. Of hij er aan komt of niet kun je niet zeggen aangezien hij dus altijd iets kan waarnemen. Pas bij een knalstreep heb je zekerheid.
als je de ene dag meer drinkt dan de andere kan het zijn dat de streep iets donkerder is omdat je urine wat geconcentreerder is. Bij een streep die lichter is dan de controlestreep is de test altijd negatief!
bedankt ....ben sowiezo al geen grote drinker. zal nog wat doortesten.heb nochtans wat zeurende buikpijn waardoor ik dacht dat ik nu wel een eisprong zou gehad hebben