Stom, ik weet het. Ik ben 3 dagen te laat begonnen met de pil slikken, in de 'vruchtbare' periode ben ik 2x een pil vergeten (niet 2 dagen achter elkaar) en de laatste dag pil innemen ben ik vergeten. Tussendoor heb ik er 1 te laat ingenomen(in plaats van avond, de ochtend erna) Ook heb ik in deze periode antibiotica gebruikt voor een week(in vruchtbare periode) vanwege een nierbekkenontsteking. Ik heb wel vaker dat ik wat pillen vergeet te nemen, maar nooit echt druk gemaakt. Nu had ik een week voordat ik ongesteld moest worden erg last gekregen van mijn borsten (dat weefsel zegmaar), krijg ik hoofdpijn, terwijl ik dat nooit had, heb ik soms last van misselijkheid en ik voel me een beetje suf. Daarnaast moest ik ook vaker naar de wc, maar dat kan komen door mijn nierbekkenontsteking. Ik voel me ook echt niet tof, beetje uit mijn doen, warm en koud. Ik dacht eerst dat het een griep was maar toch maar googlen (nooit doen zeggen ze, maar daar ben ik weer eens te eigenwijs voor) en toen kwam ik er dus achter dat het allemaal tekenen van zwangerschap kunnen zijn. Ik ben 19 jaar en nu 5 dagen overtijd, en heb nu op mijn 5e dag heel licht bloedverlies, echt extreem weinig van wat ik gewend ben op mijn 1e dag menstruatie. Is het verstandig om een test te doen of maak ik mij druk om niks?
Ik zou sowieso een test doen.. Al is het om je eigen gemoedsrust! Er is zo te lezen veel mis gehaan bij het slikken van de pil, dus ik zou gaan testen!
Tja, zo vaak de ook vergeten en antibiotica en nu overtijd, zou zeker testen, alleen al om duidelijkheid te hebben voordat je met een nieuwe strip begint. Hier zwanger door de pil heen, zonder hem vergeten te zijn o.i.d.
Oh wauw! ik wist niet eens dat het mogelijk was om door normaal pilgebruik heen zwanger te worden?! Ik denk dat ik morgen maar gelijk even een test ga halen inderdaad..
Als je symptomen zwangerschapssymptomen zijn, komt dat dus door HCG en moet dat dus zichtbaar zijn op een zwangerschapstest. Is je test negatief, dan ben je niet zwanger, maar is je lichaam en cyclus compleet op de hobbel door het slordige gebruik van de pilhormonen. Je lichaam weet dan ook niet meer wat te doen! En dat kan allerlei klachten geven lijkend op zwangerschapssymptomen. Veel vrouwen hebben daar ook last van als ze stoppen met de pil. Overigens denken de meeste vrouwen van alles te moeten voelen als ze pril zwanger zijn, maar het tegendeel is waar. De meeste vrouwen merken niks bijzonders als ze pril zwanger zijn. Klachten beginnen veelal vanaf 6 weken zwangerschap. Maar doe een test en je weet het antwoord.
Ik zou ook zeker een testje halen. Dochter geboren ondanks juist pilgebruik en mijn miskraam kwam voort uit een zwangerschap met mirena
hier zwanger door pil heen en dat meisje is nu alweer 12!( ik was 17 bij geboorte ) en een dochtertje door de prilpil heen nu een heerlijke opdonder van 3
Het kan goed! Ik ben zwanger geraakt van de 4e terwijl ik de pil gewoon goed gebruikte. Elke dag op het zelfde tijdstip,geen een keer vergeten,niet een keer ziek geweest en nu is mijn jongste dochtertje bijna 9 maanden. Aangezien je toch wel geregeld de pil vergeten bent is de kans aanwezig dat je inderdaad zwanger kan zijn. Hoeft niet maar de kans is wel aanwezig... En als je twijfelt moet je gewoon een test doen. Niemand hier kan zeggen of je zwanger kan zijn of niet. Dat kan alleen een testje Als je vaker de pil vergeet en je wilt niet zwanger worden is het dan niet verstandiger voor jezelf om bijvoorbeeld aan de prikpil te gaan of een spiraal te laten zetten? Bij de prikpil hoef je maar 1x in de 3 maanden een prik te laten zetten en zelf een herinnering bv in je telefoon te zetten dat er een alarm af gaat om een nieuwe prik te halen. Bij een spiraaltje hoef je nog minder na te denken,want die zit en als het goed is raak je dan ook niet zwanger. Geen enkele anticonceptie geeft 100% garantie dat je niet zwanger kan raken maar als je zo vaak de pil al vergeet en niet zwanger wilt raken dan loop je nu wel steeds een risico. En wat als je een volgende keer bij het vergeten in die pilstrip wel zwanger raakt?! Ben benieuwd of je getest hebt en wat de uitslag was!!!