Inmiddels al 6 maanden geleden dat we de pil aan de kant hebben gegooid. Heel naïef en egoïstisch, maar we hadden nooit gedacht nu nog niet zwanger te zijn. Aangezien het de vorige keren heel snel wel zo was. De twijfel slaat soms weer toe. Moeten we geen genoegen nemen met wat we al hebben (3 prachtige gezonde kids)? En het andere moment denken we (vooral ik) nee we willen nog een kindje in ons gezin. Nu het zo ons leven beheerst eigenlijk, (Seksen niet echt spontaan meer... ovulatietesten / zwangerschapstesten... gesprek van de dag zeg maar) denk ik dat het beter is om een paar maanden pauze in te lassen... Maar hoe doe je dat? Terug aan de pil? (Misschien heeft m'n lichaam dat wel nodig aangezien het zo onregelmatig is) juist niet terug aan de pil? En hoe kun je de knop zo ineens omzetten om er niet mee bezig te zijn? Misschien is dit topic overbodig en is het deze maand wel raak, maar heeft er iemand tips? Of advies?
Ik zou zeker niet terug aan de pil gaan met een kinderwens. Gooi eerst die ovulatietesten eens weg en ga back to basic, seks hebben als je zin hè t
Eens met bovenstaande, daarbij vind ik je cyclussen redelijk netjes hoor. Knop omzetten is moeilijk maar probeer eerst eens weer back to basic, misschien wordt het dan ook makkelijker die knop te vinden.
Bedankt meiden voor jullie reacties. Begrijp me goed.. natuurlijk is een half jaar nog helemaal niet lang.. maar gevoelsmatig valt het ons wel zwaar. Vandaar ook de pauze. Sowieso komt er hier geen ovulatietest meer... ben daar klaar mee. Brengt alleen maar nog meer onzekerheid (wel of niet positief).
Pauze klinkt als een heel goed idee als ik je bericht zo lees. Onze zwangerschappen kwamen ook niet binnen een jaar. Uiteindelijk toen ik het zelf een beetje losliet, bij beide keren, bleek ik zwanger. Het kan zomaar langer dan een jaar duren en dan is het fijner als je er beide relaxed in zit dan dat het nu al dagelijks jullie leven negatief beïnvloed. Niet meer aan de pil, juist die hormonen even uit je lijf (ontpillen), weer even een paar maanden goed van elkaar genieten zonder testen en verplichtingen en dan rustig weer beginnen met opbouwen. Zonder ovulatietesten/temperaturen e.d. maar rond je mogelijke eisprong om de dag vrijen. Succes en veel plezier
Ik heb na ruim een jaar proberen een pauze ingelast, ik werd er ook ontzettend verdrietig van om elke maand weer die teleurstelling te verwerken. En daarnaast heb ik ook enorm last van pms waardoor mijn hormonen het te vaak overnemen van mij als ik niet aan de pil ben. En we gingen verhuizen, dus hebben we besloten om er even echt niet mee bezig te zijn. Ben voor ruim een half jaar aan de pil gegaan. Echt tot rust komen. Dit heeft me wel goed gedaan en kan er nu weer tegenaan. De gezelligheid in de slaapkamer is nu ook weer beter. Daarbij heb ik wel het geluk dat mijn cyclus vrijwel gelijk weer 27-29 dagen is. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Heel sterkte en hoop dat jullie wens snel uitkomt. X