Wie heeft dit ook gehad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sara80, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb me vandaag geregistreerd als lid, dus ben nieuw hier! Ik ben 27 , en heb 8 jaar de pil geslikt. Ik ben de laatste week van november 2007 met de pil gestopt. Daarna ontrekkingsbloeding gehad. Toen 23 dagen later eerste natuurlijke ongi, daarna na 28 dagen (deze duurde maar 2 dagen!), en nu de laatste keer zat er weer 23 dagen tussen. Het gekke is dat ik tussendoor last heb van bruine afscheiding, oud bloed. Vaak gaat dit dan geleidelijk over in echt bloed en ga ik er van uit dat dan mijn ongi begint. Ik had tijdens het pilgebruik ook iedere maand last van bruine afscheiding tussendoor (soms gepaard met bloed).
    Heb bloed geprikt bij gyna en die zei dat er geen eisprong is opgetreden. Maar ik vraag me af in hoeverre hij hier iets over kan zeggen, misschien niet op het juiste moment geprikt. Daarnaast heeft hij ook niet gevraagd naar het verloop van mijn cycli....
    Wie herkent dit?
    Misschien moet ik gewoon wat geduldiger zijn.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Sara,

Allereerst welkom hier! Ik heb zelf geen ervaring met "ontpillen" ik had direct een normale cyclus maar het is niet ongewoon als je na het stoppen met de pil een aantal keer een rare cyclus hebt... Dus ik zou zeggen heb nog even geduld!

3. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0

Dank je wel! Hoe lang waren jouw cycli? Ben je inmiddels zwanger?

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi Sara80,
    Ik denk dat dit gewoon te maken heeft met het ontpillen. Het verbaast met wel dat je meteen naar de gynaecoloog kon!
    Ik ben begin juli met de pil gestopt, na de onttrekkingsbloeding duurde het een week of zes eerdat ik ongesteld werd, daarna weer vijf weken en sindsdien iedere vier weken. Ik ben ook maar 2 of soms 3 dagen ongesteld en dan gaat het om een paar druppels heel donker bloed. De huisarts zegt bij monde van de assistente dat ik me daar vooral geen zorgen om moet maken en dat het bij het ontpillen kan horen.

5. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Ja goed hè! Ik was vorig jaar al een keer bij hem geweest ivm die tussentijdse 'momenten'. Dus toen ik eenmaal gestopt was met de pil heb ik opnieuw een afspraak bij hem gemaakt, dan hoef ik niet meer langs de huisarts. Oké dat is ook best een korte ongi. Wat betekent dit voor je eisprong dan? Ik ga vandaag beginnen met ovutesten. Heb jij dit al geprobeerd?

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik had gewoon dezelfde cyclus als met pilgebruik, 28 dagen.
    En ja ik ben inmiddels zwanger zie mijn banner :D

Hopelijk jij ook snel!

7. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Dat is wel mooi! Wat leuk voor je dat je zwanger bent, gefeliciteerd, voor mij is je banner niet zichtbaar...

8. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Ik ben altijd (met of zonder pil of Nuvaring) maar twee dagen ongesteld. Ik heb er nooit overnagedacht dat het ook slecht kon zijn. :oops:

9. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Hoeft volgens mij ook niet slecht te zijn. Nu ik erover nadenk. Toen ik de pil nog gebruikte had ik ook maar 2-3 dagen dat ik echt bloedde. De rest was vooral bruin oud bloed wat er uitkwam. Dus eigenlijk is dat nu zonder pil hetzelfde gebleven. Maar jij bent zwanger! Gefeliciteerd, nu ik nog. Hoe lang ben je bezig geweest?

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Sara80, ik heb geen flauw idee wat dit betekent voor mijn eisprong. Ik gebruik nu medicijnen waarmee ik niet zwanger mag worden, zodra ik daar vanaf ben ga ik met ovulatietesten kijken of ik een eisprong heb én wanneer dan. De assistente van de huisarts zei trouwens wel dat als ik een jaar na het stoppen met de pil nog niet normaal ongesteld ben, ik langs mag komen. Dus als het begin juli nog niet normaal is ga ik in ieder geval naar de huisarts..

11. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    hallo allemaal

ik ben in juni 07 gestopt met de pil na deze 10 jaar gebruikt te hebben.
    zoals je kunt zien had ik ook echt een onregelmatige cylcus in het begin.
    Ik ben gaan temperaturen om te kijken of ik wel een eisprong had.
    Die heb ik maar 3 gehad. Bij de cyclus van 32 dg, 41 dg en natuurlijk de laatste cyclus van 26/28 dagen waarbij het dus raak was.
    bij de cyclus van 21 dg had ik ook maar heel weinig bloedverlies. zo weinig dat ik twijfelde of het wel een menstruatie was...
    Dat tussentijdse bloedverlies heb ik nooit gehad dus daar kan ik je niets over vertellen. Het zou best wel eens bij ontpillen kunnen horen.
    Succes in ieder geval. :D Geduld wordt beloond zeggen ze..... ;)

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Zover ik mij kan herinneren, hebben mijn menstruaties (met en zonder pil) ook altijd (bijna) alleen uit donker bloed bestaan (wel 4-5 dagen). Pas de laatste keer verloor ik alleen maar helderrood bloed en was daar heel verbaasd over. Ben er dus ook pasgeleden pas achter gekomen dat je normaal gesproken helderrood bloed 'hoort' te verliezen.

Echt slecht kan het niet zijn, want heb inmiddels wel een zoontje van bijna 1,5! :D

13. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Nou kijk eens aan! Ik ga nu in ieder geval een tijdje ovutesten uitproberen. Nou ik zal geduldiger worden, I promiss!

14. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Nou ik heb dit dus ook altijd gehad. Het is nooit alleen maar helderrood bloed geweest. Ach ik moet meer op de natuur vertrouwen en niet zo negatief denken, het komt allemaal wel weer goed.

Deel Deze Pagina