Wie heeft er ervaring met Kruidvat testen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamaline, Jul 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaline

mamaline Bekend lid

Jul 5, 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Hoihoi,

Ik wil graag weten wie er ervaring heeft met Kruidvat testen. Ik heb ze vandaag gekocht (2 voor 5 euro) en in de bijsluiter las ik dat je het resultaat na exact 5 minuten af moet lezen. Niet later want dan kan de test vals positief geven.

Toen ik na 5 minuten op de test keek, leek het alsof ik een heeeel vaag streepje zag. Bijna alsof het was voorgedrukt. Heb de test weggegooid in de veronderstelling dat deze negatief :( was maar kon later mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb er toch nog weer even naar gekeken. En wat denk je; het leek wel of het streepje een heel klein beetje donkerder was geworden.

Wat ik nu dus niet begrijp is hoe die test na langere tijd donkerder kan worden, je zou toch denken dat er juist meer hcg is waargenomen. Weet iemand hoe dat zit?

Groetjes Mamaline

2. Mama Van Keano

May 6, 2008
    96
    0
    0
    Enschede
    hallo

om eerlijk te zijn snap ik dat ook niet helemaal
    maar ik denk dat er niet voor niets op staat dat je na 5 min niet meer mag aflezen want dan kan t vals posi zijn...
    en zo te zijn moet je nog dagen tot je ongie..
    waarom test je nu al eigelijk...
    nu is de kans des te groter dat je negatief test terwijl je misschien wel zwanger bent..
    zonder van d etesten toch ?

3. mamaline

mamaline Bekend lid

Jul 5, 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Hoi,

De reden dat ik nu al heb getest is omdat ik me enorm zwanger voel. Ik ben vreselijk moe, ben steeds misselijk en heb heel veel krampen in m'n buik (soort ongi krampen).

Ik weet wel dat ik erg vroeg ben met testen, maar juist vanwege die verschijnselen had ik het gevoel dat er misschien al wel wat af te lezen zou zijn...

En ik vind het gewoon heeeeeel erg moeilijk om te wachten :oops: ;)

4. moppie130

moppie130 Lid

Jun 5, 2008
    51
    0
    0
    Tandartsassistente
    Den Haag
    Dat klinkt bekend. Mijn nod is over 6 dagen maar ik heb ook al een paar keer getest (negatief :( )Maar ik heb wél enorm veel witverlies en krampen, dus..tsja....overmorgen test ik weer :) Kan het niet laten.

5. mamaline

mamaline Bekend lid

Jul 5, 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Oooow, wat is het toch spannend he?
    Laat je ff weten wat er uiteindelijk uit de test komt? Hoop voor je dat ie straks toch enorm positief is!

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    de kruidvattesten waren bij mij als ik niet zwanger was.. ook echt negatief.. als ik test tegen licht hield, zag je alleen controlestreep.

je meende na 5 min streepje te zien.. dat streepje kan idd donkerder worden als die droger wordt.

ik zou over 2 daagjes nog keer testen, dan zou streepje duidelijker moeten zijn. krijg je dan weer zon zelfde streepje.. dan even terug naar kruidvat met mededeling dat test niet goed is.. meestal krijg je dan nieuwe :)

7. moppie130

moppie130 Lid

Jun 5, 2008
    51
    0
    0
    Tandartsassistente
    Den Haag
    Jazeker! Laat jij het ook ff weten. We lopen aardig gelijk :D Ik hoop ook dat er bij jou straks een dikke vette streep staat ;) Ik ga morgen testen. Krijg vandaag de matcare-testen binnen.

8. mona23

mona23 Niet meer actief

Goeiemorgen dames,

Ik wil jullie niet teluerstellen maar deze test heeft wel degelijk indrooglijntjes. De ene keer verscheen hij net voor de 5 minuten, de andere keer erna. je mag dus echt niet na 5 minuten kijken om teleurstelling te voorkomen
    Ik heb afgelopen week wel 5 van zo'n testen gedaan omdat ik ook elke keer een heeeeeel vaag lijntje zag. Ik dacht ook zwanger te zijn en hoopte dat het streepje duidelijk zou worden. Dit werd het niet, dus ik ben gisteren naar de Huisarts geweest en heb daar ook nog een test gedaan, negatief. Daarna werd ik ook ongi.
    Dus hou je niet vast aan dat hele vage streepje, ik heb geleerd dat dit niets betekend. Ik zal ook niet meer zo'n test kopen, de teleurstelling was bij mij erug groot toen ik bij de HA negatief teste.

Natuurlijk hoop ik dat jullie wel gewoon zwanger zijn, maar pin je niet vast op die vage lijntjes.
    Doe eens een test van een ander merk en kijk ook daar ook een lijntje op verschijnt,

Liefs mona

9. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Wat een vage test zeg, is ook niet duidelijk dan!
    Zou inderdaad ook een ander merk pakken, als dit zo gaat.

Ik meende de eerste keer ook de Kruitvat-test gedaan te hebben - daarom las ik mee - maar herinner me dat zinnetje van die 5 minuten niet. Had dus toch de Clearblue. Wel bij Kruitvat gekocht. Iets duurder ook, maar heel helder!

10. mamaline

mamaline Bekend lid

Jul 5, 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Hoihoi,

Nou heb vanmiddag (kon echt niet wachten hihi) een test gedaan die ik via internet had besteld (sensitest) en die was POSITIEF!
    Nog steeds niet heel duidelijk, maar er staat echt een lijn!

Yihooooeeee!

Liefs Mamaline

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik heb vanmorgen weer zo test gedaan kijken of het hcg al uit mijn lichaam was... en nu ruim een uur later nog geen 2e streepje te bekennen.. is voor mij dan een goed teken nu.. maar wat iik hiermee bedoel is tot nu to enog geen indroogstreepje ;)

12. limidje

limidje Actief lid

Mar 11, 2008
    114
    0
    0
    huisvrouw/postbode
    ijsselmuiden
    ik heb mezelf ook getest met kruidvat testen
    engaven bij ook positief aan
    als ke twijfelt neem je de test mee naar de huisarts heb ikook gedaan en die heeft toen onderzochten jah hoor ikwas zwanger afz limidje
    nog een fijne tyd op seite

13. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    ik denk dat ik je mag feliciteren dan!
    De eerste periode is altijd spannend, maar geniet ervan!
    Liefs,
    Marijn

14. moppie130

moppie130 Lid

Jun 5, 2008
    51
    0
    0
    Tandartsassistente
    Den Haag
    Jippie! Gefeliciteerd! Geweldig.

Nou ik kon mezelf ook niet beheersen en heb ook getest, negatief. maar ja, het is nog vrij vroeg dus ik heb nog een klein beetje hoop. Ik ga nu gewoon ff een aantal dagen wachten, dan weet ik het tenminste zeker. En anders gaan we gewoon lekker voor de volgende ronde :D

15. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

May 30, 2008
    1,625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Wat goed he, echt leuk voor je! Gefeliciflapstaart!

16. mamaline

mamaline Bekend lid

Jul 5, 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Hoi,

Bedankt voor alle felicitaties, erg leuk!

Omdat ik er toch niet helemaal gerust op was heb ik er vanmorgen een clear blue digitale test tegen aan gegooid en die zei al na een minuut zwanger! Ik geloof dus nu toch echt dat het zo is!

Liefs Mamaline

17. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Oeps, jammer van die negatieve verhalen. Heb zojuist een pakje met 2 van die testen gekocht... :oops:

Nou, gelukkig heb ik nog een stel sensitesten, een predictor en een etos test liggen :) Tsjonge, lijk wel een tikje wanhopig zo... :oops:

Share This Page