christen zijn en een kinderwens

Discussion in 'Zwanger worden' started by Marieke21, Jan 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    hoi hoi,

ikvroeg me af of hier misschien ook meiden zijn die, net als ik, christen zijn en 'te kampen' hebben met een kinderwens die nogal lang duurt zeg maar... Hoe je daar mee om gaat. Soms vind ik dat best moeilijk, maar aan de andere kant vertrouw ikook heel erg op God dat Hij voorziet in wat we nodig hebben en dat Hij ons een kindje geeft op het juiste tijdstip.

groetjes!

2. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je krijgt wat je toekomt zeggen ze wel eens

maar dit is niet helemaal waar :)

soms is er een probleempje met moeder natuur of te wel je eigen lichaam :)

en de natuur laat zich niet leiden en helaas heeft god daar ook de hand niet in

het is geluk hebben dat je zwanger mag raken ,ook al moet dit soms een beetje met de hulp van de medische wereld :(

ik hoop dat je snel zwanger mag raken

3. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    Hoi Debbie :)

Ik denk dat we daar dan toch verschillend over denken, maar dat komt denkik door onze verschillende overtuigingen. Ik denk zeker wel dat God er een hand in heeft. Maar ik ben het ook welmet je eens dat soms de medici een handje kunnen helpen. Ik heb om mij heen alleen al genoeg 'wondertjes' gezien om ervan overtuigd te zijn dat God hierdoor heen werkt.

Wel lief dat je zo snel reageerde. Het verbaasd me altijd weer hoe snel er een reactie geplaatst wordt. Dit forum is idd (zoals eerder al wel eens geschreven staat) verslavend... Ik benniet achter de pc weg te slaan. 't Is maar goed dat ik zo visite krijg, anders zit ik rustig de hele dag achter de pc....

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dan kan ik alleen maar zeggen meis , wacht rustig af wat god met je voor heeft :)

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    tja het is heel moeilijk, mijn vriend is ook christen, maar die heeft nu ook goed zijn twijfels hoor! het wil bij ons ook niet lukken en we moeten we medische hulp hebben anders gebeurd er helemaal niets! maar aan de andere kant, net wat je zelf al zegt, moet je er ook op kunnen vertrouwen dat God het nu misschien niet de juiste tijd vind en dat dat kindje er echt wel komt maar nu even niet snap je het nog?

groetjes

patje20

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

Sep 1, 2006
    959
    0
    0
    ja Patje, ik snap je nog hoor. Ik hebme er ook wel eenbeetj ebij neergelegd voorlopig. Maar moeilijk blijft het wel ...

7. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Mijn man en ik zijn ook christen en we zijn nu ongeveer 9 maanden bezig voor een kindje. We geloven ook dat Hij het geeft als het de goede tijd ervoor is. Al is het soms wel moeilijk, want we willen het natuurlijk het liefst nu! Maar we zien wel soms achteraf dat het beter was dat het nog niet zover is (bijv. door bepaalde gebeurtenissen).

Ik geloof ook wel dat God de medici kennis heeft gegeven om bepaalde dingen uit te vinden waar ze je wat mee zouden kunnen helpen (bijv. als je geen eisprong hebt ofzo...)

Maar er gebeuren echt nog wonderen hoor Marieke, ik ken echt zat mensen waar het erg lang bij duurde en die nu toch een wondertje rond hebben lopen. Kijk ook maar hier op het forum, er zijn er ook steeds weer die al 15 of 20 maanden bezig waren (of nog langer) en nu toch zwanger zijn.

Maar geduld hebben is soms zo moeilijk... en vertrouwen hebben ook!

8. sabrintje

sabrintje Lid

Dec 31, 2006
    80
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Marieke, ik ben geen christen maar moslim en ook ik geloof dat bepaalde dingen voorbestemd zijn. Zo ook het krijgen van een kindje.
    Als de tijd daar is gebeurt het echt toch wel. Daarom wens ik je veel sterkte maar vooral ook geduld toe.

Liefs Sabrine

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Marieke,

Ik ben zelf moslim en geloof dat God/Allah geeft en neemt.

Daarom heb ik er gelukkig ook gewoon vrede mee mocht het niet lukken.

Als het lukt zijn mijn man ik de gelukkigste menen op aarde.

En zoniet, dan zal Hij er wel een reden voor hebben gehad.

Ons helpt het in ieder geval wel.

En natuurlijk kan je verschillende wegen bewandelen om een kindje te krijgen, dus ook op medisch gebied.

Succes en keep the faith zou ik zeggen.

10. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Ik ben katholiek opgevoed, maar die eigenlijk niets kerkelijks meer. Ik probeer het geloof te combineren met de hedendaagse wetenschappelijke wereld, want in beide zitten dingen waarin ik mij kan vinden. Het één sluit het ander niet uit.

Toch, als ik jullie verhalen zo lees, heb ik een vraag aan jullie......begrijp mij goed, het is een vraag, puur uit interesse, geen verwijt!

Wat nou als het niet mag lukken bij jullie (wil geen onrust stoken), ik ben zo benieuwd. Jullie geven aan dat God de juiste tijd kiest, maar ben je niet bang dat je boos op God wordt als het jullie dan toch niet gegeven is? Ik denk dat ik heel erg zou gaan twijfelen aan mijn geloof....eerlijk gezegd....

Misschien een mega zware vraag, maar volgens mij staan jullie wel open voor een dergelijke vraag, in mijn omgeving zijn alleen ongelovigen of mensen die zo zwaar gelovig zijn dat ze niet open staan voor vragen als deze....

Natuurlijk hoop ik van harte dat het jullie gegeven mag zijn, dat jullie een pracht van een kind op de wereld kunnen zetten!

11. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

Jul 13, 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hi Marieke,

Ik ben wel christelijk opgevoed, maar kan niet zeggen dat ik het nog practizerend ben. Ik ben wel gelovig, alleen is een beter benaming voor mij Pagan. Ik geloof in een Goddelijke Bron. Ik strubbel nog wat met de term God of Godin, maar dat er een Bron van Liefde en Kracht is die in en om ons heen is, dat geloof ik heilig.

Ik vertrouw op deze bron dat als het ons gegeven wordt om kinderen te krijgen, dan zal het gebeuren.
    Het kan wel zijn dat daar een stukje hulp uit de medische wereld bij nodig is, maar ik geloof dat dat ook in het grote plan thuishoort. Het is een weg die je bewandelt.

Dat neemt niet weg dat jullie al een lange weg hebben gewandeld en jullie geduld is al aardig op de proef gesteld. Jullie zijn al 10 maanden langer bezig als wij, dus ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is.

Ik hoop dat jullie spoedig zwanger zullen zijn.

Knuffel,

Marianne

12. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Hé Judy,
    Ik persoonlijk vind het ook heel moeilijk. Ik ben jaloers op Smoeltje, die zo makkelijk kan zeggen: "Daarom heb ik er gelukkig ook gewoon vrede mee mocht het niet lukken."

Ik denk dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben als blijkt dat wij geen kinderen kunnen krijgen. Ik denk dat iedereen dan toch een weg van acceptatie moet gaan, en vaak begint dat met boos en opstandig zijn (misschien ook wel op God ja, al hoop ik van niet). Dat is natuurlijk niet goed, maar we zijn allemaal mens, en een christen is ook niet heilig en doet ook dingen die niet goed zijn.

Ik denk dat je wel vaak achteraf ziet waarom het zo moest zijn. En twijfelen aan mn geloof, nee dat denk ik niet. Ik denk dat mijn man en ik juist kracht uit het geloof zouden halen om het (na verloop van tijd) te accepteren.

13. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Oh wauw avalon, dat vind ik wel mooi omschreven, die Goddelijke bron....geeft wel stof tot nadenken!

14. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

Jul 13, 2006
    590
    0
    0
    Culemborg
    Judy,

Ik persoonlijk zal niet boos worden op God als het niet lukt. Hij/Zij is niet degene die ervoor zorgt dat ik niet zwanger wordt. Het is sommige mensen helaas niet gegeven om zwanger te worden.

Ik geloof dat er voor ons allen een globaal plan vastligt in het leven en het kan heel goed zijn dat er in dat plan geen plek voor kinderen is.
    Het kan een leerweg zijn om te leren omgaan met het feit dat je geen kinderen kan krijgen.

Het is niet eerlijk om God de schuld te geven of boos op hem te worden als het niet lukt. Zo werkt het niet.
    Net zo min dat God bepaalt wie er sterft en wanneer. De Natuur vind haar weg en dat is gewoon hoe het werkt. Het is in onze ogen niet altijd eerlijk, maar het zij zo.

Bedankt voor je vraag. Het is misschien een zware vraag, maar wel een terechte.

Knuffel,

Marianne

15. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Dat geloof ik ook Marianne, van dat plan, maar toch zou ik heel erg verdrietig zijn als wij geen kinderen krijgen... we willen het toch allemaal zó graag! :D

16. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Jebentwelkom, ja het klinkt heel erg makkelijk maar ik had een periode dat ik helemaal in paniek raakte als ik dacht aan de situatie dat het niet lukt.

Ik kon er echt wakker van liggen.

Maar op een gegeven moment besefte ik dat al het piekeren en doemdenken niets veranderen aan of ik nou wel of niet zwanger zal raken.

En aangezien ik heel erg aan mijn geloof hecht vond ik troost in het geloof dat alles in Zijn handen ligt.

Dat gaf me zoveel rust en kracht dat ik nu kan zeggen als het niet lukt, dan is het niet meant to be.

17. Appie

Appie Actief lid

Dec 28, 2006
    397
    0
    16
    Hoi Marieke21,

Wij zijn nog niet erg lang gestopt met de pil en het plannen, maar ik kan me jouw vraag wel voorstellen. Ik zou het ook moeilijk vinden als het niet Gods plan is als wij geen kinderen krijgen, maar ik probeer daar nu niet mee bezig te zijn. Zoals hier al eerder gezegd is: er gebeuren genoeg wonderen gelukkig! Heel veel succes en ik hoop en bid dat je snel zwanger zult worden.

18. Jebentwelkom

Jebentwelkom Actief lid

Aug 11, 2006
    108
    0
    0
    Mooi gezegd Smoeltje! Ik zal er aan denken als ik weer eens ongi ben geworden bijvoorbeeld (dan zie ik het wel eens heel ff niet zitten). Alles heeft een bedoeling...

19. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

Jul 13, 2006
    590
    0
    0
    Culemborg
    Het klinkt anders dan ik het bedoel.
    Ik weet zeker dat ik heel verdrietig zou zijn en heel veel moeite zou hebben om het een plaats te geven in mijn leven.

Ik merk hoeveel pijn het op dit moment al doet, te weten dat ik nu een miskraam/foute innesteling heb. Het leek allemaal de goede kant op te zijn. Had zelfs al even een licht positieve test in mijn handen en toch gaat het dan weer fout.

Als je iets zo graag wilt als wij allen hier op dit forum, dan is het heel erg pijnlijk als het niet lukt. Ik duim daarom ook voor iedereen hier dat het gaat lukken.

20. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Echt, moet je doen Jebentwelkom!
    En alles heeft idd een ebdoeling, althans dat geloof ik wel.
    En natuurlijk hoop ik dat iedereen verdriet en teleurstelling bespaard blijft en gewoon zwanger wordt!

Share This Page