levering pregnyl: was is wijsheid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Ik begin binnenkort met ICSI poging 2 en als het allemaal gaat zoals de eerste keer, dan zal ik begin november een punctie krijgen. Dat is natuurlijk nog niet zeker; de eerste echo staat gepland op 28 oktober. Nu was ik vandaag bij de apotheek om alle medicijnen te bestellen en ze vertelde mij dat Pregnyl waarschijnlijk pas op 22 oktober geleverd wordt. Maar ja, 100% zeker wist ze dat ook niet. Alternatief is Otrivelle (of zoiets). Maar ja, het is dus een beetje kort dag en ik wil geen risico gaan lopen....

Mijn vraag:
    *wat zouden jullie doen?
    *wat zijn de kosten van het alternatieve medicijn?
    *is er een voor/nadeel mbt keuze voor Pregnyl of Otrivelle?

Ik ga morgen maar het ziekenhuis even bellen, maar ben benieuwd wat jullie zouden doen.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nadeel: Ovitrelle moet je een behoorlijk deel zelf van betalen (dacht iets van 40 euro per stuk)!

Ik zou: De pregnyl bestellen en indien deze niet geleverd is voor eind oktober, dan alsnog de ovitrelle bestellen. De levering van ovitrelle is geen probleem.

Wat je ook kunt doen is even rondbellen naar andere apotheken, of ze nog iets op voorraad hebben. De kans wordt inmiddels steeds kleiner (omdat de tekorten al zo'n tijd aanhouden), maar zo heb ik mijn 3 ampullen pregnyl ruimschoots op tijd in huis gehad.

Succes!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ovitrelle kost je idd ongeveer €40,-
    Qua bijwerkingen vond ik het niet zoveel verschillen van pregnyl
    wel vond ik het makkelijker omdat de spuit al klaar is, je hoeft dus niet te mengen, maar ja, wel zonde van het geld...

Ik zou wachten op pregnyl en anders alsnog de Ovitrelle nemen

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik zou ook wachten op de pregnyl en als je die echt niet kunt krijgen dan alsnog de ovitrelle bestellen

5. miepje82

miepje82 Lid

7 aug 2012
    33
    0
    0
    Provincie Zeeland
    Hoi,

Ik zou dit even af laten hangen van jouw ervaringen met de apotheek. Bij mij doen ze echt moeilijk dus als er Pregnyl op het recept staat en het is niet leverbaar dan moet ik het recept aan laten passen in het ZH.

Wij hebben besloten om voor 38 euro het risico niet te lopen en bij twijfel ga ik voor de Ovitrelle (is een voorgevulde pen en vind ik een stuk prettiger).

Overigens heb ik ook weleens rond gebeld maar ik kreeg het bij andere apotheken nooit mee omdat ze het alleen aan 'vaste klanten' willen geven.

Succes!

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Ik zou ook proberen om de pregnyl te krijgen, zeker bij een vergoede poging. Mijn apotheek had de vorige keer nog een ampul liggen die er volgens de computer niet zou zijn (voorraad niet goed bijgewerkt) dus het loont ook om door te vragen.. of mss bij de zkh apotheek? Gewoon proberen en als het er echt niet op tijd is, kan je altijd nog die 38 euro voor ovitrelle betalen :)

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    ik had deze keer brevactid,is de Duitse variant van pregnyl.Hoefde niks bij te betalen daarvoor.Misschien ook een idee??

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Zoals de meeste zeggen ik zou afwachten en andere apotheken bellen. Ovitrelle kan meestal de volgende werkdag geleverd worden. Eigen kosten zijn €38.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik hoefde niks te betalen voor de ovitrelle.
    Kreeg gewoon ovitrelle toen pregnyl niet leverbaar was. Vind ovitrelle ook veel prettiger dan pregnyl.

10. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Ik weet niet of je dicht bij de duitse grens woont.. Ik nl wel en die hebben geen problemen met de levering van pregnyl (heet daar brevactid) Smorgens bellen en dan kon ik het smiddags ophalen. Moest wel zelf betalen maar de rekening kon in dan weer indienen bij mijn ziektekostenverzekering.

Het ziekenhuis waar ik nu loop is al overgestapt op ovitrelle ivm de leveringsproblemen van pregnyl. Je kan daar gebruik maken van apotheek de Bommel (zkh regelt de medicijnen naar apotheek en zij leveren vervolgens aan huis) en het schijnt dat je dan ook niet hoeft bij te betalen voor de ovitrelle.

Succes!

11. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik krijg ovitrelle vergoed

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Even contact opnemen met je fa.
    Ik krijg ook ovitrelle omdat pregnyl op is.
    Zij bestellen het tegelijk met gonal f via een speciale apotheek waardoor er geen eigen bijdrage is voor de ovitrelle, anders inderdaad €40.

13. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

ik krijg pregnyl voorgeschreven, die is er niet dus krijg ik ovitrelle. dit word vergoed vanuit mijn verzekering. dit heeft niks te maken met de apotheek

14. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Hallo Nana,

Ook ik heb alle medicijnen in huis gehaald om de behandeling te starten eind oktober. Ook bij mij was pregnyl niet te leveren ik heb ovitrelle mee gekregen. Dit kost 37 euro nog wat dat je zelf moet betalen. Ik heb er een brief bij gekregen voor de zorgverzekeraar die moet ik daarheen sturen met de rekening en waarschijnlijk word het dan als nog vergoed.

Suc6

Groetjes Miepje

15. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    ik kreeg onlangs gewoon de ovitrelle meegeleverd, terwijl er pregnyl stond voorgeschreven. ik had misschien nog ruim de tijd om andere apotheken te bellen, zoals hier wordt omschreven. Maar het gaf me wel rust dat ik gelijk alles in huis had. de ovitrelle kost 38 euro en ook de utrogestan moest ik betalen. werd ook niet vergoedt door mijn zorgverzekeraar, en dit is weer afhankelijk van welk pakket je zit.

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niet wachten...kan nog wel 2 maanden duren voor pregnyl leverbaar is en dan zijn eerst alle oudere wachtende bestellingen aan de beurt. Heb de mijne in juli besteld en het is er nog niet. heb nu ovitrelle, is ook nog eens gebruiksvriendelijker. ( en heb nog 2 ampullen pregnyl in bestelling staan)

17. cozz

cozz Lid

2 okt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb ipv pregnyl brevactid gekregen. alles werkt hetzelfde maar het is een duitse variant. alles liep op schema en heb geen verschil gemerkt met de keer dat ik pregnyl heb gespoten.

Succes allemaal. cozz

18. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor al jullie reacties!! Het probleem is inmiddels al opgelost want de apotheek bleek toch nog Pregnyl te hebben liggen, dus alle paniek is voor niets geweest:)

succes meiden!

dit topic kan wat mij betreft gesloten worden!

Deel Deze Pagina