Even een beetje offtopic: maar als je nou gewoon Nederlands typt dan leest het een stuk prettiger, vind ik tenminste En weer ontopic: wat een rare uitspraak en dat zelfs van een gynacoloog?! Ik zou ergens anders inderdaad over een paar dagen een nieuwe echo laten maken, of in ieder geval door iemand anders. Wel typisch dat ik lees dat hier mensen heen en weer worden geschoven, terwijl ze bij mij in het ziekenhuis juist uitsluitend de eerste echo en tijdsbepaling die daarbij gemaakt is aanhouden. De apparatuur bepaald dan hoe lang je zwanger bent zeg maar. Bij de tweede echo was onze baby in een week tijd, volgens de computer 10 dgn ouder. En op de 20 wkn echo weer (gemiddeld) vijf dagen jonger dan de duur van de zwangerschap. Maar ze houden dus vast aan die 1e uitgerekende datum. Maakt mij niet uit, baby komt wanneer baby komt.
Op enkele woorden na komt het bij mij meer over als iemand met dyslexie... Ziet er niet naar uit dat ze de woorden extra zo schrijft.
ahhaha Canna mijn excus heb het te snel getypt en ben ook een beetje de kluts kwijt maarja jullie begrijpen me dus
@ mamma86mamma: hoe was je echo? zag je een kloppend hartje?? @ all: Ik ben blij met jullie verhalen geeft mij tog weer een hoop moed, al zegt mijn gevoel dat alles goed zit. maar tog blijft het wel een beetje in mijn achterhoofd wat de gyn. zei.. maar ja ben al lang blij dat ik nu mijn echo eerder heb dan dat het normaal was gepland. Ik heb ook met de verloskundige afgesproken dat als de gynaecoloog weer een domme actie maakt waaruit ik niet wijs kom stap ik over naar de verloskundige en via hun krijg ik een gynaecoloog die er teminste wel verstand van heeft en het iets duidelijker enzo uit kan leggen.
He lieverd! en ja hoor het hartje klopte! en was zelfs sinds zaterdag IETSJE gegroeid! zit wel nog steeds onder me eigen uitgerekende datum maar dat kan heeeeeeeel goed mogelijk zijn en NIETS om je druk om te maken! pas bij 12 weken word de echte datum vast gesteld het kan namelijk zo zijn dat de baby dan ineens volgens groei ook gelijk loopt met me eigen uitgerekende datum! Maar je aub niet zo druk! houden we elkaar op de hoogte? Liefs Ri
He lieverd! en ja hoor het hartje klopte! en was zelfs sinds zaterdag IETSJE gegroeid! zit wel nog steeds onder me eigen uitgerekende datum maar dat kan heeeeeeeel goed mogelijk zijn en NIETS om je druk om te maken! pas bij 12 weken word de echte datum vast gesteld het kan namelijk zo zijn dat de baby dan ineens volgens groei ook gelijk loopt met me eigen uitgerekende datum! Maar je aub niet zo druk! houden we elkaar op de hoogte? Liefs Ri
heej mamma86mamma fijn te horen dat het hartje klopte en dat het ook nog gegroeit is. ikmaak me zelf ook niet meer zo erg druk heb wel een gevoel dat alles goed komt. en ja hoor we houden elkaar op de hoogte. wanneer heb jij je volgende echo?
Hey, ik heb niet alles terug gelezen hoor, maar wou ook nog ff reageren. Ik dacht toen ik ontdekte dat ik zwanger was dat ik minstens 6 wkn zwanger moest zijn. 2 weken later ging ik een echo laten maken, (ik dacht toen dus 8 wkn te zijn, dat klopte ook met m'n eisprong) maar op de echo was nix te zien, wel een vruchtzakje, maar verder niets. Ik moest me dus ook voorbereiden op een miskraam. Ik kon een kleine week later terecht in het ziekenhuis voor een inwendige echo, en daar zagen we een klein frutseltje mét een kloppend hartje!! Ik was pas 6 wkn en 5 dgn zwanger toen. Ik werd dus 2 weken terug gezet!! Maar alles is goed gekomen, ben nu bijna 31 wkn zwanger, en beeb doet het super! Dus maak je niet té druk, is niet goed voor jou, en al helemaaaal niet voor je minivruchtje! Liefs
dank je yessica fijn te horen dat alles goed is gegaan bij jullie. ik hoop volgende week ook een mooi echo te zien met een llief klein schattig babytje..
heej spannend ja,, krijgen jullie echos op een zaterdag? ik moet de 10e pff als ik nu tel lijkt het nog zo verrrr weg hehehe.. maja alles komt hopelijk wel goed
Nog maar een positief verhaal dan Ik heb in augustus een miskraam gehad en werd daarna maar niet meer ongesteld. Uitgaande van een cyclus van 28 dagen een test gedaan en hartstikke negatief. Iets meer dan een week later weer een test gedaan en deze was positief. Toen bij 8 weken ( uitgaande van de cyclus van 28 dagen) een echo gehad en vruchtje was zo klein dat ze het niet goed op kon meten maar was ongeveer 6,5 week. Wel zagen we een kloppend hartje. Toen met 10 weken weer een echo gehad en toen bleek ik weer een week verder te zijn, 11 weken dus. Ik vind het ook erg raar dat jou gyn er zo stellig van overtuigd is dat het een miskraam zou worden. Veel succes in ieder geval.
Hoi Hoi! Ja ik kan ook op zaterdag en savonds doordeweeks terecht! ergf ijn! als ik me onzeker voel mag ika ltijd even langs wippen voor een echo ter geruststelling, erg fijn hoor! En tuurlijk komt alles goed! ik krijg de 13e me 2e echo! zo spannend! en de 11e moet ik naar de VK! gr. Ri
heej heej wel fijn man dat je dat allemaal kan, wij zitten hier al af te tellen naar woensdag pfff duurt nog lang hehee