Hallo meiden, ik weet net 2 dagen dat ik zwanger ben van ons 2e wondertje. De vorige zwangerschap ging echt heel goed, tot ik op het laatst naar het ziekenhuis moest en daar bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had, en de kleine er dus zo snel mogelijk uit moest! Het is allemaal gelukkig goed gekomen. Maar nu vraag ik mij af, of de kans groot is dat ik dat nu weer kan krijgen? En of ik meer controle krijg, perse in het ziekenhuis moet bevallen? Zoiezo wil ik nu echt in het ziekenhuis bevallen omdat ik veel nare dingen om mij heen heb mee gemaakt het laatste jaar. Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben?
hier ook met 39 weken zijn ze achtergekomen dat ik zwangerschapsvergiftiging (pre eclampsie) en werd de volgende ochtend gelijk ingeleid. maar ik voelde me vanaf 30 weken echt slecht. duizelig sterretjes zien buikpijn. veel vocht vasthouden was 35 kilo aangekomen, ik sliep bijna niet meer en had een bloeddruk die maar opliep en opliep tot hypertensie aan toe. ik ga woensdag naar de vk ben dan 8 weken en 6 dagen. intake en echo.. ga er over praten en ben benieuwd hoe verder. ik ben ook bang het weer te krijgen. en de vorige keer namen ze me bij de vkpraktijk niet al te serieus,. nou je moederinstinct weet echt wel of het goed zit of niet. heb dus ook voor een andere praktijk gekozen dit keer.
oja gefelicteerd met je zwangerschap ! ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan en dat je er lekker van kunt gaan genieten .
Ik heb bij de eerste zwangerschap pre-eclampsie/HELLP gehad.. Ben met 30.1 week met een spoed ks bevallen. Kans op herhaling is groter naarmate je vroeger ziek wordt. Ik ben de gehele tweede zwangerschap onder begeleiding van gyn geweest, moest hoe dan ook in ziekenhuis bevallen en blijven ivm hypertensie (zat tegen pre-eclampsie aan, heb ze horen overleggen want mijn bloedwaardes weken weer af) en ik heb bij de eerste een ks gehad. Ik zat al met 14/15 weken aan de bloeddrukverlagers, ik kreeg B12 injecties, ik slikte aspirine en calcium tabletten... maar ben uiteindelijk niet echt ziek geworden (wel vlak voor bevalling opgenomen met hypertensie maar ze kregen mijn bloeddruk niet omlaag en het was redelijk stabiel, moest toen alleen om de twee dagen terug, maar dat heb ik niet gehaald, werd op zaterdag middag ontslagen en die nacht erna om 5 uur was ik weer present met gebroken vliezen). Ik heb bij de tweede zwangerschap niet eens een vk gebeld, direct naar gyn. Ik zelf wilde dat risico al niet lopen.
bij de eerste met 39.4 opgenomen met pre-eclampsie en ingeleid. Medicatie gehad tijdens de opname en nog tot 3 mnd na de bevalling. Bij de tweede onder controle bij de vk en strengere controle op de bloeddruk. Dus al snel minder werken en verplicht rusten. Uiteindelijk met 38 weken wederom opgenomen met pre-eclampsie en ingeleid. Nu geen medicatie gehad.
Ik moet donderdag naar de vk, ik ben benieuwd wat ze zegt. Want ik ga het hier natuurlijk wel over hebben. Ik had HELPP. Ik hoop toch zo dat ik het deze keer niet weer zo hoef mee te maken, want o wat voelde ik mij toen rot! Ik zou heel graag een 'gewone' bevalling mee willen maken.