Hallo, Zelf ben ik bezig om de eettafel op te knappen, pff.. Wat een werk Ik wil van onze donkere eettafel een landelijke tafel maken. Nu maar hopen dat dit lukt. Ben eigenlijk wel benieuwd of er meerdere dames zijn die meubels opknappen en wat het begin/eindresultaat is.Om zo nog meer inspiratie op te doen. Zodra de tafel klaar is, post ik hier de foto's.
Ik heb een hoekbuikkast, een gewone buikkast, een salon tafel en een eetkamer tafel geverfd, ook allemaal in landelijke stijl. Moet wel zeggen dat de eetkamer tafel en de salontafel (na 3 jaar intensief gebruik) wel weer toe zijn aan een laagje verf. Maar dat ga ik niet meer doen, heb nu een nieuwe eet en salon tafel gekocht. Zo wordt onze eetkamer tafel:
Ziet er leuk uit consider! Ik heb ook zoiets, had een teakhouten eettafel (als bureau) en salontafel altijd op mn kamer bij mn ouders staan (was nogal groot), en die had ik ook wit gemaakt. Toen ik ging verhuizen heb ik de bladen afgeschuurd (wat een pokkewerk!!!!) en toen ik daarmee klaar was vond ik het eigenlijk wel genoeg. Vond die witte poten wel leuk. Dat is nu twee jaar geleden, en nu zie je het overal. Ook een oud sidetabletje van mn moeder heeft een beurtje ondergaan, was wit, heb ik helemaal afgebrand met een verfbrander, geschuurd en zwart geschilderd, staat nu in de gang met daarboven een antieke kapstok (van marktplaats) die ook zwart geworden is. Zal even kijken of ik er foto's van heb.
En dit een van de eettafel. we waren toen aan het einde van de verbouwing, dus het was nog een beetje een rommeltje.
Ha, das grappig! Ben nu ook bezig om de tafel zo te krijgen. Maar ben al vanaf vanmiddag aan het schuren, man neemt het nu even over.
mooi allemaal dames... als ik dat zie krijg ik de kriebels maar manlief ziet me aankomen.. we hebben nog niet zo lang nieuwe meubels gekocht omdat ik onze huidige meubels niet zo mooi meer vond (2 jaar oud) dus denk dat als ik nu aaan kom hij gaat gillen... maar kom wel even om de hoek spieken af en toe. om te kijken wat voor moois jullie allemaal maken
Hij doet me nu denken aan zo'n kast van Ikea! Leuk gedaan hoor (kwestie van wat latjes / stripjes erop en klaar toch?).
Yep! Zo simpel kan het zijn Al hebben we wel even moeten puzzelen met malletjes om die schuine/golvende rand te ontwerpen en te maken boven op de kast. Die zat er namelijk ook nog niet op.
Hij is er goed van opgeknapt hoor (kon zijn dat je een andere methode had gebruikt, vandaar mijn vraag over die latjes / lijstjes). Leuk hoor! Hier is manlief het creatief brein Ik bedenk, hij maakt
Ik zou naar Ikea zijn gegaan en de boel hebben overgetrokken denk ik (kan nog niet eens een rechte lijn langs een lineaal krijgen, sterk overdreven dan he hahaah)
Hahaha ik zie het al helemaal voor me.... midden in de IKEA met een groot vel papier en een IKEA potloodje (en dan mijn man aanstoten met "die spoort ook niet helemaal" haha )
Wat mooi die tafels! En die kast, wat geniaal bedacht zeg, erg mooi! Ik heb zelf ook wat meubeltjes opgeknapt. Maar eigenlijk alleen maar geschilderd, verder niet zo heel veel bijzonders mee gedaan.