Sinds gister avond maakt mijn vier jaar oude kater ineens een raar geluid, als hij miauwd. Normaal gesproken als ik naar de keuken loop, dan krijgt hij een lekker snoepje en 's avonds krijgt hij een bakje vlees. Hij miauwd dan als een dolle!! Ineens sinds gister avond komt er amper geluid uit... heel zacht en bijna meer een gebrom, dan een miauw! Wat kan dit zijn? Hij eet en drinkt verder prima, want had ergens gelezen over niesziekte bij een kat, maar daar stond ook tussen dat ze dan niet voldoende eten en drinken en dat is niet van toepassing... Kan het evt. te maken hebben met het warme weer? Ik maak me toch wel zorgen..
vreemd...eet en drinkt ie wel gewoon? komt ie ook buiten? wie weet iets geks gegeten o.i.d.? Als hij niet goed eet, drinkt, poept of plast zou ik naar de da gaan..... anders misschien nog even aanzien?
Nee, hij komt niet buiten! Dit omdat we op een flatje wonen, mochten we nou een begaande grond woning hebben, dan wel.. maar momenteel niet. Ontlasting alles is prima.. vandaag de kattenbakken verschoont en gelijk na gekeken! Hij eet en drinkt verder prima, zoals normaal! Hij eet wat hij altijd normaal gesproken eet. Standaard altijd brokjes en 's avonds een zakje vlees... samen met onze jongste kitten.
onze kat heeft dat ook wel es gehad.. heel schor wassie ineens!! schrok ik ook zo van.. maar was na tijdje gewoon weer weg misschien beetje keelpijn ofzo? bel anders even de dierenarts?
Ja, ik zat ook even beetje te googlen en kwam inderdaad ook keelontsteking tegen. Verder reageerd hij nog wel prima... Ik hou het eten en drinken toch even goed in de gaten en mocht het na en paar dagen niet over zijn, dan bel ik even de Dierenarts voor een AB-kuurtje o.i.d. Vind het zo zielig!!
Misschien heb je met dit mooie weer de deuren en ramen wat meer open gehad en heeft die op de tocht gezeten? Kan die best een beetje schor van zijn, of van het overmatig mauwen naar langslopende mooie poezen Ik zou het zelf even aanzien, en als er iets verandert of maandag is het nog zo langs de dokter gaan, grote kans dat die door tocht of hard/verkeerd mauwen even schor is.
Dat zou ook nog eens kunnen! We hebben hier momenteel dag en nacht alles open staan... Hij eet ook gewoon zijn harde brokjes op, dus dan lijkt keelontsteking naar mijn idee al uitgesloten.. Hij wil zo graag miauwen, maar er komt gewoon bijna niets uit!! Ik kijk het inderdaad deze dagen nog even aan en als er niets veranderd, dan toch maar even naar de DA
klinkt toch alsof ie een beetje last van zijn stembanden heeft...keelpijn of ontsteking lijkt me niet, aangezien ie wel eet... maargoed, volg je gevoel, mocht je het niet vertrouwen, dan gewoon hup naar de da,... sterkte met je schorre poes!
Klinkt niet echt als niesziekte, want dan merk je gewoon echt dat hij niest (uitzonderingen daar gelaten), maar over het algemeen doen ze alles nog goed bij niesziekte hoor! Ze eten en drinken dan nog gewoon normaal, dus ik zal niet alleen daat naar kijken!
Ik weet niet hoe warm het bij jullie binnen is maar zou het niet van de warmte kunnen komen? Onze kat miauwt nu ook zachter en anders dan normaal maar dat komt puur door de warmte.
Bedankt voor alle reacties, maar meneer begint zijn stem langzaam aan weer terug te krijgen. Van 't weekend heeft hij veel geslapen, meer als normaal! En vandaag kreeg hij z'n bakkie vlees en begon al beter te miauwen! Waarschijnlijk toch een korte verkoudenheid o.i.d.