Daalt temperatuur voor de eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aquarius, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik kan overal lezen dat de temperatuur 2 dagen na de eisprong stijgt met minimaal 0,2.
    Maar mij valt nu op met temperaturen, dat ik vlak voor de eisprong eerst met 0,3 tot 0,4 daal.
    En dan bedoel ik een paar dagen voor de eisprong.
    Dan heb ik dus al bijna 2 weken een temp. van 37 en 36,9 en dan net zo als gister naar een temp van 36,7 en vandaag 36,5.

    Heeft hier iemand ervaring mee?

    (mijn banner klopt waarschijnlijk niet, ik heb de gemiddelde cyclus aangehouden en niet de cyclus die ik normaal heb)
     
  2. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Ik heb wel eens gehoord dat je temp daalt valk voor de eisprong maar hoe lang van te voren weet ik eigenlijk ook niet!
     
  3. milou

    milou Niet meer actief

    je temp kan idd vantevoren dalen, maar normaal gaat het dan om 0,1 graad. maar ja, wat is normaal bij een vrouwenlichaam?
     
  4. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hoi Milou goede uitdrukking mens sana in corpore sano klopt als een bus!
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Je temperatuur daalt vaak wel vlak voor de eisprong.
    Meestal een dag ervoor, soms twee, en die kan dan wel dalen met 0,3 graden verschil.
    Dit had ik ook.
    Na de eisprong moet je temperatuur omhoog gaan en hoog blijven tot dat je menstruatie nadert.
    Je temperatuur na de eisprong moet hoger liggen dan je temperatuur voor je eisprong.

    Groetjes
     
  6. milou

    milou Niet meer actief

    he jelra,

    ik sport heel veel, zo'n 4x per week. hardlopen en fietsen. en het geeft mij wel een goed gevoel. vandaar mijn statement. je komt uit limboland, zie ik. waaro? ik ben er zelf nl opgegroeid (kerkrade), maar ben verhuisd vanwege studie en werk.
     
  7. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik zit in het noorden. Kerkrade is een uur rijden vanaf hier.
    Ik noem liever geen plaats, er zijn er ondertussen teveel die uit dezelfde omgeving komen als ik.
    En dan is helaas de anoniemiteit weg.
     
  8. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi jolanda,

    het kan dan toch wel een beetje schommelen en gemiddeld hoger zijn dan voor je eisprong? ben nu ook aan het tempen. merk nu dat ik gister avond en vandaag ovulatiepijn had en heb en aan de temp te zien vandaag mijn eisprong heb(tenminste als ik het goed heb nl: gem. 36.5 gister 36.3 vandaag 36.7 klopt toch?

    gr saskia
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    nou je kan pas na nog een paar dagen met zekerheid zeggen of je je eisprong hebt gehad.
    Maar als ik je temperatuur zo zie, heb je je eisprong gisteren gehad en is hij vandaag dus geweest.
    als je temperatuur de komende dagen nog wat omhoof gaat en hoog blijft dan heb je je eisprong zeker weten gehad.

    Groetjes
     
  10. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ok thnxs alvast, gisteren naar jouw idee dus, nou dan loopt mijn ovulatiepijn achter :) :)en ben ik dus altijd te laat met klussen :) . nou ja we zien wel idd of hij hoog blijft.

    gr saskia
     
  11. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    ff update, mijn temp is hoog nu 36.9 dus afwachten maar

    gr saskia
     
  12. Chica

    Chica Lid

    17 nov 2005
    14
    0
    0
    Iets financieels
    Noord-Holland
    Ik sluit me aan bij Jolanda, ik denk ook dat je je eisprong gehad hebt op de dag dat je temp 36.3 was. Ik hoop dat jullie de dag daarvoor lekker geklust hebben.

    x, Faa
     

Deel Deze Pagina