wortelkanaal behandeling!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eleonora, Oct 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eleonora

Eleonora Actief lid

Aug 12, 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo mede zwangeren!
    Ik ben er 2 dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben! (nu bijna 4 weken) Erg leuk en onverwacht nieuws. Maar nu lees ik op diverse sites dat je erg uit moet kijken met tandarts bezoeken. En heb ongeveer 3 weken geleden een wortelkanaal behandeling gehad en er is ook een foto gemaakt. Weet iemand of dit erg schadelijk is? Maak me wel erg zorgen namelijk...
    Hoop dat iemand hier iets over weet!

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    volgens mij had je toen nog geen bevruchting gehad of wel?
    Volgens mij valt de straling die de tandarts gebruikt wel wat mee, het is ook vrij lokaal. Maar anders kan het geen kwaad om even te bellen met de tandarts, als je je daar rustiger bij voelt? Maar ja hoe dan ook, het is al gebeurt, en ik denk dat het wel meevalt (ik werk in een tandartspraktijk, dus ik krijg ook iedere dag wel een klein beetje straling over me heen, is te vergelijken met straling die normaal gesproken ook van muren e.d. komt..)

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Onze tandarts maakt geen foto's als je zwanger bent (moet eigenlijk ook voor foto's maar pas zwanger).3wkn terug was je nog niet bevrucht waarschijnlijk en bel anders de tandarts.

4. Eleonora

Eleonora Actief lid

Aug 12, 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Oke bedankt voor je reactie! De bevruchting heeft rond de 27e september plaats gevonden en die week erna is de wortelkanaal behandeling gebeurt. Heb ook wel 4 verdovingen gehad, weet je toevallig ook of dat dan schadelijk is? Ik zal maandag mn tandarts ook maar even bellen, maar het weekend duurt nog zo lang als je met vragen zit...:(
    Grtjs!

5. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    de stof waarmee mijn tandarts verdoofd is adrenaline, een natuurlijke stof die je zelf ook in je lichaam hebt. Deze lokaal wordt ingespoten, die dus ook normaal afgevoerd wordt en afgebroken.
    Normaal als je weet dat je zwanger bent dan doet de tandarts natuurlijk zoiets niet, ik denk dat het wel mee valt omdat het nog net in de bevruchtingsfase (nog geen eens ingenesteld) zat. Maar jah, zeker weten weet je het natuurlijk nooit.
    Gelukkig heb je toen die behandeling gehad, nu zou je het niet meer durven en dan had je zeker nog 8 maanden ellende van je kies/tand gehad.... (probeer ook een positief puntje te vinden.. hihi)
    Bel maandag maar even. Voor de rest kun je er nu toch niets aan doen (ja, je druk maken)
    Succes het weekend

6. Eleonora

Eleonora Actief lid

Aug 12, 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Weer erg bedankt voor je reactie :)
    Ben toch wel een beetje gerust gesteld en idd kan er nu ook niets meer aan doen. En stressen is al helemaal niet goed natuurlijk!
    Maandag bel ik de tandarts nog even voor de zekerheid en tot die tijd zal ik het naast me neer leggen.
    Wat kan ik me toch druk maken, het is mn 2e zwangerschap en bij mn eerste maakte ik me ook al zorgen om van alles, zo bang dat er iets mis gaat... Zullen de hormonen wel zijn :p
    Bedankt voor de gerust stellende woorden!

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Je hoeft je denk ik geen zorgen te maken hoor , verdoven mag gewoon en foto's maken doen zetijdens een zwangerschap als het kan liever niet ....Ik heb het in mijn eerste zwangerschap ook gehad zelfs met foto's en al omdat het een raadsel was waar mijn pijn vandaan kwam ...uiteindelijk met een heleboel verdovingen en foto's een kies getrokken ...........omdat ik de antibioticakuur voor de onsteking niet mocht hebben en een verdoving om te trekken wel ..

Fijne zwangerschap meid !!

8. Eleonora

Eleonora Actief lid

Aug 12, 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Bedankt Marjon voor je reactie! Fijn om te horen dat iemand ongeveer het zelfde heeft mee gemaakt, nu ben ik nog meer gerust gesteld hihi! Ben ook zo'n stress kip...
    Nu hopen dat ik geen tandarts acties meer hoef de komende maanden, maar dan weet ik tenminste dat ik zwanger ben lol..
    Bedankt!! :)

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    heey heey,

ik was laatst bij de tandarts en toen twijfelde die of ik een gaatje had dus zei die: ik mag nu geen foto's maken omdat dat vastgesteld is maar eigenlijk is dat wel onzin hoor!.
    uit eindelijk geen foto gemaakt omdat die er toch achter kwam dat t geen gaatje was...

10. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Je hoeft je geen zorgen te maken, in de eerste weken is er zowieso nog geen bloedcontact tussen jou en je baby.

11. Zeeprest

Zeeprest Lid

Mar 18, 2009
    93
    0
    0
    ZH
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ten 2e, een bezoek aan de tandarts is echt geen gevaar voor je baby. De verdoving is minimaal en de stralen van het maken van de foto is zo weinig, je kan hier echt geen miskraam o.i.d. van krijgen.

Ik heb bij mijn 1e 8 wortelkanaalbehandelingen gehad:$ En allemaal met verdoving! Tandarts verzekerde mij dat er met de baby niks kon gebeuren. En eerlijk gezegd, op dat moment wilde ik alleen maar dat de pijn in me mond over en weg zou gaan!

12. Jessy25

Jessy25 Actief lid

Nov 1, 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Nahhh geloof niet dat het kwaad kan hoor! zodra je echt weet dat je zwanger bent is het vroeg genoeg om er rekening mee te houden! de tandarts maakt dan idd geen foto's meer maar ik moet woensdag en krijg dan gewoon een verdoving hoor! dit kan geen kwaad!

;)

Share This Page