Hallo alemaal, Ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij daar bij kan helpen., Ik heb op 8 juni 2006 een miskraam gehad was heel heftig maar nu 8 maanden verder proberen mijn man en ik al een tijdje zwanger te raken, mijn cyclus is prima op tijd af en toe een paar dagen over tijd en dan toch ongesteld worden maar daar zullen meer mensen ervaring mee hebben helaas Maar nu mijn probleem ik heb bijna altijd tijdens mijn menstruatie stolsels heb kleintjes maar ze zijn er wel. bloed altijd vrij heftig.is dat wel goed ik heb dat nooit gehad (zo erg) moet ik naar de dokter?en nog een klein vraagje ik ben 6 februari ongesteld geworden moet ik vanaf die dag gaan tellen wanneer ik me ovulatie heb.Dat zou volgens mij berekening 19-02 zijn klopt dat,, wat maakt het mij onzeker als het steeds maar niet lukt terwijl ik weet dat het kan! hoopelijk kan iemand mij helpen. alvast bedankt.........
õi oi ik heb nooit een miskraam gehad, maar heb ook altijd kleine stolsels propjes bloed, en ook altijd heel erg veel bloedverlies volgens mij niks om je zorgen over te maken. zowel... dan hoor ik het ook graag hier groetjes
Hai Lucinda, Ik heb ook 2 miskramen gehad, en die hebben bij mij mijn cyclus best veranderd. Meer kramp en meer bloedverlies. Het kan dus zijn dat jij ook een verschil merkt. Dat is helemaal geen probleem, dus maak je niet teveel zorgen. Je moet trouwens je cyclus tellen vanaf de 1e dag dat je echt rood bloed verliest. Je eisprong is vrijwel altijd 14 dagen vòòr je NOD. Het kan zijn dat je gewoon niet heel regelmaig bent. Als je niet zeker weet wanneer je eisprong is, kan je altijd overwegen om ovulatie-testen te gebruiken. Veel succes, Anouk.
Hoi Lucinda, Ik hoop dat ik je kan helpen met mijn antwoord; ik heb in okt 2006 ook een miskraam gehad en nu, feb 2007, lijkt mijn cyclus weer hersteld. Wel heb ik ook meer buikpijn en krmap, ook rond mijn ovulatie? De eerste menstruatie na de miskraam had ik ooom stolsels. Wat mij verder heeft erg geholpen om inzicht te krijgen in je cyclus, zijn ovulatietesten. Ze zijn kostbaar in aanschaf (clearblue, 30 euri) maar ik heb er veel aan. Zo zie ik dat de positieve test overeenkomt met het servixslijm en andere klachten rond de ovulatie. Je weet dan ook zeker dat je vruchtbaar bent. Ik wens je veel succes! Groetjes
Ik had altijd al stolsels bij menstruatie, ook voor mijn miskraam al, hoort gewoon bij mijn menstruatie. Ik weet niet beter...
Ik vond een verklarend stukje hierover: Menstruatiecyclus In de eerste helft van de menstruatiecyclus produceren de eierstokken het hormoon oestrogeen. Onder invloed van dit hormoon rijpt er in ongeveer 14 dagen een eicel. Bij de ovulatie of eisprong komt de rijpe eicel vrij in de eileider. In de tussentijd is het baarmoederslijmvlies onder invloed van het hormoon progesteron uitgegroeid en geschikt geworden voor het eventueel nestellen van een bevruchte eicel. Als dit gebeurt, neemt vervolgens de placenta de productie van progesteron over. Dit hormoon houdt het verdikte slijmvlies van de baarmoederwand in stand. Als er geen bevruchting plaatsvindt, zal de baarmoeder het slijmvlies afstoten. Het losgescheurde slijmvlies verlaat het lichaam met bloed, de menstruatie. Die slijmvlies zie je terug tussen het bloed in je verbandje of in de toiletpot .
Hallo allemaal, Bedankt zover voor alle reactie`s voelt een stuk beter om te horen dat ik niet de enige ben met stolsels, Het gekke is dat ik het voor me miskraam nooit zo erg had,Maar gelukkig ben ik niet de enige, voor me miskraam was me bloed ook veel donkerder nu is het bijna rose van kleur,/gek dat het zo kan veranderen. Maar is het niet raar dat ik na 8 maanden nog niet zwanger ben? Of zijn er meer die er zolang bezig zijn na een miskraam,Voor mij is het lang omdat ik vorig jaar januari gestopt was met de pil was ik in maart al zwanger.Ik heb natuurlijk ook veel meer angst om zwanger te raken zo bang dat het weer fout zou gaan, Maar dat is denk ik wel normaal,graag hoor ik jullie ervaringen...........Groetjes.
Ik had ook voor mijn mk geen last van stolseltjes en dergelijke, maar na mijn mk had ik ineens ook een heel andere menstruatie , veel heftiger, onregelmatiger en ook met wat stolseltjes. Ben nu zwanger, dus niks om je zorgen om te maken!
Nee hoor, het is niet gek dat je nu sinds je mk 8 mnd geleden nog niet zwanger bent. Zelf werd ik na 6 maanden zwanger (mk) en toen weer 6 maanden later (ook een mk), en nu ben ik ook alweer 6 maanden verder. Wij zijn dus al 18 cyclussen bezig en 2 mk verder en ook nog niet zwanger. Een mk is gewoon pech, maar op zich niet persee een probleem. Als je een mk hebt gehad, kan je ervan uitgaan dat je samen vruchtbaar bent, en dat het vanzelf nog een keer zal lukken, ookal duurt het wat langer.