Pfff, nu wordt't toch erg, ze! Na mijn weeën (die ik nog altijd hebben), de verweekte baarmoederhals en een infectie heb ik nu een te hoge bloeddruk! De gyne heeft bloed afgenomen om te laten testen op zwangerschapsvergiftiging, mijn huisdokter komt straks nog eens mijn bloeddruk meten. Deze namiddag weet ik de uitslag van mijn bloed en wordt er besproken wat er gedaan moet worden. Ons ventje is wel in orde. Hij weegt momenteel +- 2 kg 900. Dus da zit wel goed. Heeft iemand ervaring met een hoge bloeddruk? Wat houd dat in, voor mij en de baby? Wat wordt er aan gedaan? Veel liefs
Hier ook een hoge bloeddruk! Ik had van de week ook spoortje eiwit in mijn urine moet morgen terug. Ook mijn bloed laten testen zelfde dag uitslagen gehad en alles was goed! Een langdurige hoge bloeddruk kan eventueel de groei van het kindje belemmeren maar als ik hoor dat iebijna 6 pond is zal dat wel meevallen. En het kan dan duiden op zwangerschapsvergiftiging maar een hoge bloeddrukis nooit goed voor mensen. Daarom wordt je streng in de gaten gehouden.
Heb net voor de tweede keer een aantal nachtjes in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk. Voor zover ik heb begrepen is hoge bloeddruk vooral gevaarlijk en lastig voor de moeder. En is er natuurlijk de kans dat het een voorteken is voor zwangerschapsvergiftiging. Dus zit nu verplicht thuis niets te doen en moet 2x in de week voor ctg en extra controle en de rest van de zwangerschap onder controle gyn incl bevalling. Maar last heb ik er (nog) niet van.
had zelf ook een veels te hoge bloeddruk; opgenomen geweest in ziekenhuis en met medicijnen tot eind van de zwangerschap issie nu wel ok...kon nog beter maar tis goed genoeg ...veel rust....medische indicatie idd dus bij gynaecoloog bevallen en heeel goed in de gaten gehouden worden...steeds ctg, bloed urineonderzoek en bloeeddruk.....het is vooral voor kindje gevaarlijk begreep ik (kan erdoor misschien minder goed groeien enzo) daarom krijg je dan ook ctg en echo's enzo. sterkte ermee
Ook ik schaar me onder jullie alleen ben ik helaas nog lang niet zover als jullie. 4 weken geleden zat ik al op een onderdruk van 100 (was wel erg gespannen) en daardoor ben ik doorverwezen naar de Gyn. (helaas dus geen thuisbevalling voor mij). Nu gaan ze per keer bekijken wat de bloeddruk is en helaas houd dat voor mij ook in dat de kans groot is dat er regelmatig bloed moet worden afgenomen en om eerlijk te zijn stijgt mijn bloeddruk alleen daar al van! Vorige week was de onderdruk 94! Aan medicijnen willen ze nog niet beginnen, vooral ook omdat het kindje al gewend is aan een hogere bloeddruk en om die dan omlaag naar 75 te brengen is ook niet wenselijk aldus de gyn. Op zich ken ik het hele verhaal wel; bij onze 1e heb ik ook een hoge bloeddruk gehad maar pas vanaf week 30 en uiteindelijk ben ik ingeleid in het ziekenhuis. Gelukkig had ik niet echt eiwit bij de urine en hield ik geen vocht vast dus een echte aanval van het Help syndroom was er niet alhoewel dit ineens kan omslaan heb ik weleens vernomen. Bij de 2e bleef de bloeddruk tot 90, en kwam gelukkig niet veel hoger. Maar het is en blijft vervelend vooral omdat de kans er is dat je moet worden opgenomen voor je rust. Bij de eerste kon ik volgens de Gyn, of daar blijven, of thuis achter de geraniums gaan zitten. Er liep toen nog geen kleine rond dus heb ik maar geraniums aangeschaft en heb daar 6 weken naar zitten turen; leuk is anders, en je verlof is dan ook geen leuke aanloopperiode kan ik je vertellen! Maar meiden, hoop voor jullie dat de bloeddruk wat lager wordt en dan stabiel blijft voor de laatste weken! Succes!
Ik was gisteren weer bij de VK. Mijn bloeddruk is ook aan de hoge kant. Uit mijn hoofd was het 119/91. Als het hoger wordt dan 95, moeten we er echt wat aan gaan doen. Ik ben natuurlijk ook nog niet zo lang zwanger. Ik vroeg wat ik er nu al aan kan doen. Meer rusten. Maar ik ben niet echt heel erg druk. Geen zakken drop eten. Doe ik toch al niet. Zoutloos eten heeft nu nog niet zoveel zin, zegt de VK. Maar ik doe zelf ook eigenlijk geen zout in het eten. Dus als ik dat moet gaan minderen......
Aalbes, ik heb ook last van een hogere bloeddruk en ik moet ook meer rusten. Dwz 's middags gewoon een uur of 2 op bed of op de bank gaan liggen.
Ik had vanaf de 27e week een te hoge bloeddruk. Ik moest stoppen met werken, moest twee keer per dag een uur rusten en mocht geen huishoudelijke klussen meer doen. Voor mijn doen bleef hij nog stabiel tot 35 weken, wel te hoog, maar geen eiwitten in mijn urine. Toen steeg hij ineens nog verder tot 115 onderduk en moest ik naar het ziekenhuis. Ben opgenomen omdat ik ook eiwit in de urine had, bleek pre eclampsie te hebben. Mijn onderdruk steeg tot 135. twee dagen later is mijn zoon gehaald met een speodkeizersnee, met 36 weken zwangerschap. Hij was te licht, had een groeiachterstand van 4 tot 5 weken. Hij woog 2380 gr bij 46 cm. Vanaf het begin deed hij het erg goed en het is nu een gezonde knul van 4,5 maanden en bijna 6 kilo!
mijn bloeddruk staat nog steeds hoog maar er is geen spoor van terug gevonden in mijn bloed. Wat dus goed is! Ik moet gewoon blijven rusten. Volgende week dinsdag moet ik terug bij de gyne en dan neemt hij terug wat bloed af. Dus afwachten. Ons ventje zijn gewicht is goed en zit op het gemiddelde. Nog veel succes iedereen!