wie heeft dit ook ??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door arianeke, 17 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arianeke

arianeke Lid

1 okt 2005
    68
    0
    0
    huismoeder
    denderleeuw
    hallo,hier ben ik dan terug ,al een tijdje he ,ben nu 16 weken en een beetje ver in mijn zwangerschap en heb reeds last van zure oprispingen ,wat heel lastig kan zijn,kan er iemand mij vertellen hoe ik er vanaf geraak enhoelang dit kan duren?,

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

@arianeke
    Je kan bij de apotheek of bij de drogist antagel halen. Dat is een drankje tegen de maagzuur en kan gewoon tijdens de zwangerschap gebruiken, ik gebruik het ook. Vraag het anders aan je verloskundige.

Volgens mij duurt het tot dat je kindje ingedaald is want dat zit de baarmeoder niet zo erg tegen de maag aan.

3. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb het tot het laatst toe gehad, zelfs tijdens de bevalling :( Ik had altijd Rennies op zak, die mag je ook gewoon nemen tijdens je zwangerschap. Vanille vla en melk helpen ook wel goed, succes ermee!!

4. Eyrah

Eyrah Lid

10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    hier ook de gewone rennie die dan wel helpt

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik vraag me af wat voor drankje dat dan is want ik slik wel rennie, maar dan heb ik 10 minuten later gewoon weer zure oprispingen :( Hoeveel van die rennie's mag je nemen eigenlijk?

6. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

bij mij hielpen rennies ook niet! kreeg het meteen weer zuur!
    Bij mij helpt Regla PH het beste. heb ik bij de apotheek gehaald en mag je ook gewoon gebruiken tijdens zwangerschap.
    ik moet wel heel eerlijk zeggen dat wanneer ik 'normaal' eet; dus groente/ vis/vlees en aardappelen ik het bijna niet heb. wanneer ik macaroni/ lasange etc. eet heb ik de hele dag last van zuur.

suc6 want ik weet hoe lastig het is!

7. celientje

celientje Actief lid

9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Ik heb ook de vloeibare rennie gebruikt, deze hielpen sneller en beter dan de tabletten. Heb het net vanmorgen nog bij de Vk nagevraagd, en je mag dit gewoon innemen. Inderdaad wat melkproducten kunnen ook wat helpen, en iets hoger met je hoofd gaan slapen.
    Vaak kan dit verschijnsel inderdaad blijven totdat de baby ingedaald is, ook opletten met wat je eet kan helpen.

groetjes
    celiene

8. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    melkproduckten verergen het soms ( al jaren maagpatient )
    ulcogant is ook een middel die je veilloos kan innemen tijdens je zwangerschap
    rennie's verergerd het meestal alleen maar :(

verspreid kleine portie voedsel nuttigen
    zorgen dat je niet propvol zit

een wijgum wil ook nog wel eens helpen die neutraliseert je maagzuur
    wijngums helpen bij mij al jaren als ik zuur heb, zelfs bij maagpijn :) (lekker medicijn hoor, alleen wordt niet vergoed door verzekering ;))

en idd als de kleine straks gaat indalen wordt de druk op j emaag verminderd en heb je er minder last van

sterkte

Deel Deze Pagina