Hai hai... Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en sinds ik weet dat ik zwanger ben word ik elke nacht rond 1 uur wakker met buikkrampen (erg last van lucht in mijn buik) als ik naar de wc ga en een warme kruip pak gaat het na een kwartier over. Vannacht was het dus ook zo laat rond 1 uur naar de wc met een beetje drukken (sorry) kon ik een beetje lucht loslaten maar helaas kon ik niet poepen (nogmaals sorry ). Toen kwam ik erachter dat ik bloed had verloren helder rood bloed. Niet echt veel en ik heb het ook helemaal niet gevoeld. Ik had wel wat meer buikpijn maar dat zou ook kunnen komen door het drukken. Daarna in de nacht geen bloed meer verloren en alleen vanmorgen nog 1 druppel. Ik heb de huisartsenpost gebeld, werd teruggebeld door huisarts en die zei dat ik gewoon af moest wachten en dat als er een miskraam komt je er niets aan kan doen. Maandag moest ik eventueel maar contact opnemen met eigen huisarts. Het is erg frustrerend dat ik nu niet weet waar het vandaag komt maar hopelijk is het niets ergs! Iemand ervaring hiermee wat het zou kunnen zijn?
ja ken het ik ging gisteren plassen en toen ik aveegde had ik licht roze,,, jee schrikken zeg,, pfff,,, en deze morgen weer,, toen heb ik na de huisartsenpost gebeld net als jou,, en aangezien het niet helder of donker rood was en ik geen krampen of stolsels heb hoefde ik mij niet druk te maken,,, maja dat doe je toch,,,, moest wel rusten,,,ikke maandag ook na d3 dokter en nu 6 a 7 weken zwanger,, succes ps het kan de veranderingen zijn in je baarmoeder het nestellen en zijn dat met het harde persen een ader/bloedvaatje is gesprongen,, ik heb al verschillende dingen gehoord we proberen ons maar niet druk te maken
Ik kan je natuurlijk geen garanties geven, maar die krampen kunnen heel goed van je darmen komen. Die reageren gelijk op een zwangerschap en je zult niet de eerste zijn die vanaf dag 1 verstopt zit. Als je door de verstopping te veel moet persen kan er inderdaad een vaatje knappen in je baarmoedermond. Dat is niets om je zorgen over te maken. Zolang het bloeden niet blijft en/of heel veel wordt zou ik voorlopig nog eens diep adem halen en er het beste van hopen. Sterkte!!
Wat spannend voor je! Heb je wel een idee of je het vaginaal bent verloren of misschien rectaal? Door het persen kun je natuurlijk ook aambeien (in- of uiitwendig) hebben, die kunnen ook stuk zijn. hoop voor je dat het Niets ernstigs is! Succes x
Bedankt voor de reacties! Het bloed kwam helaas wel uit vagina. Ik heb nu geen bloed meer gehad. Ik loop de hele tijd te checken vriend wordt er volgens mij gek van lol! Ik probeer er nu vanuit te gaan dat het niets ergs is mijn borsten doen ook nog gewoon pijn  soms is her alleen best lastig om positief te blijven.
Ik heb met 6 weken licht roze bloed verloren, dit was idd de inestelling en met 12 weken had ik helder rood bloedverlies. Was me kapot geschrokken. Gelukkig was er niks aan de hand. Waarschijnlijk een gesprongen ader. Succes!
Dit stelt gerust. Ik ben nu bijna 6 weken en heb 1 maal helder bloed verloren. Heb nu wel krampen, maar weet niet of het mijn darmen zijn .... Heb ook gesport voordat ik dat bloedverlies had. Zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?
als je altijd al gesport heb kan sporten geen kwaad.. zou wel wat minder aan de buikspieren doen.. lees vaak van meiden die ook hebben wat jij heb.. vaak kan het geen kwaad.. idd een adertje ofzo.. en sommige meiden blijven ook even door menstrueren.. miss kan dat het zijn?.. succes iig.. hoop dat je snel gerustgesteld word door je ha/vk
Fijn om te lezen dat meerdere er last van hebben gehad! Ben nu even emotioneel ik denk van de schrik. Ik heb nu wel af en toe gekleurde afscheiding erg minimaal en erg licht geen rood of bruin maar wel anders..... Ik heb gister druk in onze voortuin gewerkt pal in de zon ik dacht mss dat dat ermee te maken kan hebben hoop her niet anders krijg ik mn moeder op mn dak die had me al gewaarschuwd. Maandag maar ff ha bellen voor echo!
Ik heb bij alle 3 de zwschappen bloed verlies gehad. Varieerend van helder rood tot donker bruine slijm (sorry). Met stolsels en krampen. Bij de 2e was dit zelfs tot voorbij de 16 weken dagelijks. Het begon altijd in week 5. Voorliggende placenta, geklapt adertje, meer bloed in de baarmoeder waardoor sneller bloedingen optreden etc. Het kan zeker na hard drukken voorkomen! Lieve meid, probeer je niet al te druk te maken. Bloed verlies komt zo vaak voor, en vaak is het onschuldig. Pas als je idd stolsels en buikpijn gaat krijgen, dan zou het kunnen dat het een miskraam wordt. Maaaaaaar.... ik ben, nee mijn kids zijn het levende bewijs dat het zelfs met al die dingen gewoon goed kan gaan! Sterkte, en probeer het los te laten
Het is erg moeilijk om het los te laten, ben elke keer bang dat het mis kan gaan. Maar eigenlijk zegt mijn gevoel wel dat het goed zit dus ik probeer daar maar vanuit te gaan. Ik heb geen bloed meer verloren maar ik heb wel licht bruine afscheiding (misschien infectie....). Hopelijk kan ik van de week terecht voor een echo zal wel fijn zijn om te zien of het goed is of niet. Maar eigenlijk gaat het wel goed en probeer ik positief te blijven
@ Maggie, vervelend het bloedverlies. Ook hier heb ik het al sinds het begin van mijn zwangerschap. Inmiddels 21 week zwanger en alles lijkt toch echt goed te gaan met ons kindje. Hoop dat dit je wat moed geeft!
Ik heb het ook gehad tot 7.5 week ofzo. Het is inderdaad eng, maar mij werd echt gegarandeed dat zonder kwamp het niet fout aan het gaan was. De kramp die jij omschrijft heb ik ook gehad, ook steeds snachts. Waren inderdaad mijn darmen, ben er zalfs een x van flauwgevallen! Succes, hoop dat ook het bruinverlies stopt en dat je snel een goede echo hebt!
Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan ! Ik heb alleen maar nare ervaringen met bloed verliezen tijdens een zwangerschap. Dus ik kan je helaas geen zekerheid geven