wie heeft een advies?

Discussie in 'De lounge' gestart door wwndyy, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heey meiden...

Ik zal proberen kort mijn verhaal te doen...

Mijn vriend die is ong 5 jaar bevriend met me zusje...
    Ik kreeg wat met me vriend toen hun al een tijd bevriend waren.

Nu kreeg ik sinds dat het serieus begon te worden tussen ons (vriend en ik) dat me zusje hem voor zichzelf wil winnen...
    Ze zoekt constant contact met hem...Opvallend gedrag naar hem te tonen...Express (volgens haar per ongeluk) aan hem zitten...enz enz

Nu wou ik dat vanavond met dr bespreken want ze was hier en ze kwam weer met dat soort gedrag... Ik liep pissed off weg... Me vriend komt achter me aan...We zitten erover te praten...ze klopt aan en zegt ik ga weg..Ik loop vervolgens achter haar en vraag waarom ga je nou in ene weg...Ze zegt jah jij gaat toch pissig naar je kamer...Waarop ik tegen dr zeg...jah maar luister...Jii komt met opvallend gedrag naar Jeff( me vriend)...Ze begon gelijk hysterisch te doen...Waarop ik zeg...Kijk hiermee bewijs je het alleen maar...Als ik zo erg ongelijk had gehad...Had je lijk mij gezegd: Zus waar basseer je dat op dan zal ik er voortaan op letten of iets dergelijks...Ze begon te schreeuwen en kon amper praten tegen dr...

Nu weet ik dus echt niet wat ik moet doen...Ik krijg hierdoor echt een haatgevoel naar haar...:S

Misschien dat iemand tips heeft want zit hier behoorlijk mee...

Ik lees het wel!

Veel liefs,
    WnDy

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Jeetje meis wat een gedoe allemaal
    Dit zou ik doen als ik in jouw schoenen stond
    (ik heb zelf geen broers of zussen)
    Ik zou proberen het met zijn tweetjes rustig te bespreken,
    en ook een beetje aan haar duidelijk maken dat ze de moeite
    niet hoeft te nemen want hij heeft duidelijk voor jou gekozen.

Liefs Noesje

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zou een goed gesprek aan proberen te gaan wanneer jullie helemaal alleen zijn zodat ze zich niet voor ''schut'' gezet zou voelen.

En tja ik zeg altijd maar zo, neem nooit een relatie met iemand waarmee je zus zo goed bevriend is. ( Ik heb al zo vaak dit voorval gezien!)

4. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    ik zou aan je vriend duidelijk proberen te maken dat hij maar eens met je zus moet gaan praten.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je vriend moet ook duidelijk zijn grenzen aangeven hoor, als zij aan hem zit moet hij meteen zeggen dat ie dat niet accepteerd, maak dus goede afspraken met je vriend over wat je wel en niet in een relatie accepteerd, het lijkt er namelijk op dat hij zich van geen kwaad bewust was terwijl jij je al een tijdje op zit te vreten, dan ontploft de situatie uiteraard een keer, je vriend zal dus zijn grenzen moeten stellen nu jij het aangegeven hebt.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik persoonlijk vind het een beetje een onduidelijk verhaal want je zus doet iets wat jij niet leuk vind maar je vergeet dat hun al langere tijd vrienden zijn en ze waarschijnlijk ook al zo met elkaar omgingen voor jullie relatie, echter is hun vriendschap niet veranderd alleen heb jij een relatie met hem gekregen

wat ik zou doen is kijken of je het niet overdrijft en je met je gedrag misschien meer kapot maakt dan je lief is jaloerzie sluipt er vaak in omdat hun 2 toch een band hebben samen als vrienden waar jij je misschien buitengesloten voelt, je zus ziet hierin dus het probleem dan niet omdat ze zich nog altijd gedraagt zoals daarvoor

dus ik zou eerst naar mezelf kijken en vervolgens een eerlijk gesprek met beide aangaan zonder schelden enz enz

en kijk als jij kwaad naar je kamer loopt en je zus daarop antwoord dat ze weg gaat vind ik niet vreemd en toont mij eigenlijk dat ze wel degelijk rekening wilt houden met jou gevoel anders zou ze blijven en een hoop lol maken met jou vriend

groejtes nathalie

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje, rotsituatie zeg!

Tis voor ons natuurlijk heel moeilijk om er iets van te vinden omdat we jullie niet kennen. Ik heb deze situatie echter wel in mijn directe omgeving ook een keer gehad en zal jou nu zeggen wat ik toen tegen mijn vriendin (die in jouw schoenen stond) ook heb gezegd:

Als jij je vriend echt vertrouwt (en dat hoop ik want je bent zwanger van hem) dan zou het niet uit moeten maken wat andere meiden allemaal proberen. Probeer het als een compliment op te vatten, je hebt blijkbaar een leuke vriend.

Verder vind ik juist dat je zusje heel aardig is dat ze weggaat als ze merkt dat er spanningen zijn en jij boos wegloopt. Ze toont respect en geeft jou de kans even af te koelen.
    Dat ze vervolgens boos reageert kan ik wel begrijpen. STEL dat het tussen jouw oren zit de hele situatie, dan zou ik me ook best aangevallen voelen als ik haar was. Ik weet ook niet hoe je haar geconfronteerd hebt maar ik kan me voorstellen dat je in je boosheid een beetje uit je dak bent gegaan? Voor haar is dit ook lastig. Eerlijk is eerlijk; jij bent er als laatste bijgekomen.

Praat eens rustig met je zus en praat eens rustig met je vriend (apart van elkaar). Geen verwijten maken, hou het bij jezelf. Zeg niet wat zij verkeerd doen maar vertel ze wat jij denkt te zien en wat jij daarbij voelt. Believe me, het werkt nooit als je anderen gaat vertellen wat zij verkeerd doen, dan dwing je ze alleen in de verdediging te gaan ipv rustig na te denken over wat je zegt.

Enne... pas op dat je door al die hormoontjes die door je lichaam gieren dingen niet erger maakt dan ze zijn. Je zou in deze mooie tijd toch moeten genieten en het zou toch zonde zijn als dit tussen jou en je zusje komt! Je moet zuinig zijn op je familie! En wees juist blij dat ze goed met elkaar overweg kunnen, er zijn veel mensen waarbij partner en familie niet door 1 deur kunnen en die zouden jaloers op je zijn!

Succes meid, hoop dat jullie er snel uitkomen en dat jullie de komende maanden met z'n 3-en heerlijk gaan genieten van je wondertje!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een vervelende situatie.
    Ik zou haar even in haar sop gaar laten koken en haar weer de eerste stap naar jou toe laten zetten.
    Wat vind je vriend ervan? Als je vriend voor 100% voor jou gaat is er toch niets aan de hand?

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    had het niet beter kunen zeggen!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ken jullie natuurlijk niet.
    Maar als je je vriend vertrouwt zou er niks aan de hand hoeven te zijn.
    Ik ben het helemaal eens met cjpt, had het zelf niet beter kunnen verwoorden..

11. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heeey meiden!

Thanks voor alle adviezen en meningen tot zover!

Toen ik naar me slaapkamer liep...Liep ik er heen met de mededeling ik slapen ging.
    Heb toen in meb een half uur gelegen om te bedenken of het aan mij en/hormonen lag...

ik heb het er met me vriend over gehad uiteraard en die zegt ook je heb niets te vrezen joh...Maak je niet druk... Me vriend viel ook op dat ze ander gedrag vertoonde naar hem als normaal...Ik heb eerst gewacht op een soort bevestiging wilde ik naar me zusje toe lopen...

@ mamaatjevan5 Hun vriendschap is nooit echt super geweest of wat dan ook...Sinds dat wij een relatie hebben spreken ze elkaar nog meer als voorheen...Toen ik naar me kamer liep bleef zij nog de hele tijd binnen zitten en aandacht vragen...:)

@ cjpt... Ik kan me voorstellen dat je al snel denkt dat me zusje begrip en respect voor me heeft... Het is al een hele tijd (sinds me jeugd) al aan de gang dat ze alles wat ik wil zij hetzelfde wil...
    het zit dieper als alleen dit... Ik probeer sindsdien al rustig met haar te praten maar dat lukt niet... Ze is 19 jaar maar gedraagd zich als een 15 jarige die net de pubertijd in komt...Valt niet normaal mee te praten...Dat is dus ook het probleem en brengt het vaak rot situatie's op...
    Toch bedankt voor de tip :)

Deel Deze Pagina