Wie heeft een babytje die het RS virus heeft/ heeft gehad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door p1974, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat de symptomen waren bij jullie kindjes en of ze ook koorts hadden? Mijn zoontje van 3,5 maand rochelt flink en klinkt heel vol op de borst, en hoest af en toe. Hij heeft geen koorts en drinkt nog goed.

Liefs p

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje had/heeft dit ook

ben vorige week naar het ziekenhuis gestuurd daar lag de hele kinderafdeling al vol gelukkig hoefde dice niet te blijven
    bij mijn zoontje hoor je echt dat het vastzit bij z'n longetjes veel hoesten in hoestbuien blijven hangen totdat ie blauw werd
    en benauwd
    je kunt het zien als je z'n romper omhoog doet als hij ademt en hij trekt z'n buikje erg naar binnen (eng gezicht) moet je even naar de huisarts gaan maar dan heeft hij blijkbaar wel RS

dice was een kilo afgevallen
    maar omdat hij toch nog vocht binnenkreeg iig 500cc
    en geen uitdrogingsverschijnselen had mocht hij naar huis

ik zou niet gaan stomen met je kindje want dan wordt het alleen maar erger
    hij heeft alleen een beetje verhoging gehad

zal nog even de symtonen op een rij zetten

buikje naar binnentrekken bij z'n ribbetjes
    hoestbuien soms zo erg dat ie erin blijft hangen
    erg benauwd
    geen stem meer
    minder gaan drinken
    last van z'n keeltje met slikken

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    zolang hij goed drinkt is het idd nog niet zo erg. wel goed in de gaten houden.
    ze kunnen niks doen aan het RS is gewoon uitzieken. veel kinderen krijgen het, maar niet alle kinderen worden doodziek

4. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Eva heeft het ook en werdt blauw omdat ze het benauwd ha en idd ribbetjes trekken naar binnen, we zijn op de kinderafdeling in het zieknhuis geweest en ze heeft een vernevelaar gehad en moet die nu 4 keer per dag en zolang ze goed blijft drinken mocht ze naar huis,, nu is er 4 dagen later weinig verbetering en moeten morgen terug naar de kinderarts

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    rs duurt zeker een week

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Mijn dochter heeft ook RS gehad, ze heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen :( Ze had wel koorts, maar ze had er ook een bacteriele infectie bij die hoge koorts veroorzaakte. Het RS virus hoeft zeker niet samen te gaan met koorts.

Sterkte meid, dat ze nog goed drinkt is een goed teken!

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna is nu nog herstellende van RS.

Alles zit echt vol. Idd benauwd, longen piepten enorm. Ook FEnna heeft een vernevelaar gekregen. 3x daags. En antibiotica, maar het nut daarvan snap ik nog niet helemaal. (aangezien het een virus is)

Ze begint nu weer op te knappen. Heeft idd ruim een week geduurd.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dat vernevelen hebben ze hier niet gedaan want het zou toch niet helpen volgens de KA
    :rolleyes:

hoop dat jullie kleintjes er snel vanaf zijn

9. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    djamai heeft vorig jaar rs gehad en heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Hij lag aan een infuus omdat hij niet wilde drinken en ook werd er vernevelt met atrovent.
    In eerste instantie wilde ze ook niet vernevelen maar toen ze er eenmaal mee begonnen was hij op drie dagen een stuk beter.
    Daarna bij een bronchitus aanval altijd vernevelt en dan knapt hij heel snel weer op.

10. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties, zo te lezen heeft mijn zoontje dan geluk want het is lang zo erg niet als jullie kindjes hebben gehad. Hij blijft wel rochelen en hoesten en slaapt veel, en ik heb het idee dat het al iets beter wordt maar dat mag ook wel na een dikke week.

liefs p

11. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    hier nog eentje mt rs.

al vanaf vorrige week donderdag ziek en afgelopen week 2 dagen op de ehbo en 3 dagen opnamen. wat overigens al een dag op de ehbo koste omdat ze geen plekje konden vinden. wegens uitdroging koorts en mogelijke apneu.
    gelukkig nu gaat het weer wat beter maar is nog wel ziek.
    nog een volle neus veel slijm is de longen en hoestbuien.

drinken doet hij ook nog steeds niet genoeg maar gelukkig wel voldoende.
    en zolang de hoestbuien niet tijdens of net na zijn fles komen. spuugd hij niet alles meer uit.

beterschap

12. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Mijn zoon die nu drie is heeft RS gehad toen hij net een jaar was, met zieknhuisopname van 10 dagen.
    Zijn symptomen waren : erge hoestbuien, versnelde ademhaling, intrekken van het middenrif bij ademhaling, ontstoken oogjes, koorts, geen eetlust, bijna niet willen drinken en hij was gewoon heel erg zwak.
    In het ziekenhuis is hij behandeld met een aërosol met daarin ventolin en pulmicort dit 6 keer per dag en hij kreeg ook kine ; die deed daags een longdrainage, heel erg naar om te zien ( de kinesist zet dan druk op de langen zodat de slijmen beter naar boven komen).
    Toen hij thuis was heeft hij nog een maand moeten aërosollen.

Door het RSV is hij sindsdan zwak aan de luchtwegen, hij heeft snel een lelijke hoest, hersteld dan ook minder snel .

13. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Mijn dochter was afgelopen donderdag nog opgenomen wegens RS.

Idd erge hoestbuien, overgeven van slijm, trekken van de ribben tijdens het ademen.

Daarbij heeft ze ook nog oorontsteking.

14. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Mij nichtje van slechts 5 oud ligt al bijna een week in het UMCG aan de beademing, morfine, en in een slaapcoma, vanwege het klote RS virus...

15. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    onze dochter heeft de volgende verschijnselen:
    veel hoesten
    soms idd ook alsof ze erin blijft.
    als ze gaat drinken, dan trekt ze vaak dr hoofdje weg en huilt dan. alsof het zeer doet het drinken.
    verder dronk ze tot 3 dagen terug 110 cc alles leeg, en nu nog niet eens 65 per fles.
    en vaak gooit ze zelfs dat er nog uit ook.
    al bij dokter geweest, hoorde dr longen onrustig zijn, mn de linker.
    advies, alert op dr zijn, en neus sprayen.
    anders morgen terug komen....
    en als ik dit bovenstaande zo lees, dan ga ik morgen weer heen vooral omdat ze vandaag wel heel weinig binnenhoud!
    ze heeft overigens geen koorts.
    maar moet er nu echt om janken, de tranen zitten nu hoog.....vind het echt erg.
    mijn vermoeden was al het rs virus of kinkhoest maar ik weet het nu bijna zeker....

16. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    als jij er niet gerust op bent meid bel dan even de huisartsen post.
    en ga vannavond nog die kant op.

koorts of niet gewoon bellen en gaan.

jij moet hier gerust onder zijn en dat rs-virus is het ergste voor kleintjes onder de 6 maanden.
    beter op tijd er bij dan telang wachten.
    dan nemen ze je maar op met voorzorg voor uitdroging.
    als jij vanmiddag bij de huisarts bent geweest en het word erger. waarom wachten tot morgen?

sterkte meid laat me ff weten hoe het is afgelopen.

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa had het vorige week nog en hij moest een weekje in het zh blijven.

zijn symptonen: heel weinig koorts gehad, door het slijm in de keel heeft hij diaree gehad,pijn in zijn keel, blafhoest, geen stem meer, geen eetlust, elke keer zijn hoofd wegduwen om niet te drinken en daardoor uitdroging en een kilo afgevallen ( hij is ook al niet zo dik), piepende ademhaling, suf, hangerig, constant huilen.

wij geven hem nog aerosol met daarin adrovent, ventolin en natri chloridum. en vrijdag gaan we naar het nacontrole.

kut rsv, wat het met de kinderen doet

18. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    weer naar de dokter geweest...
    het is geen rs virus, daar ziet ze er nog te goed voor uit zei de arts..en alles weer nagekeken....
    ze heeft wel een virus, maar geen rs...moeten dr luiers in de gaten houden of ze nat genoeg zijn, en dr fontanel, als die ngezakt is betekent het dat kindjes uitdrogen...zag er allemaal goed uit zei de arts. Ook qua hoesten. Als babies slecht adem kunnen halen en met de neusvleugels en borstkastje erg gaan bewegen dan is het zaak om naar z.huis te gaan. Maar dat heeft ze gelukkig niet.
    Nog steeds drinkt ze dr flessen nu half leeg, geven nu kleine doseringen en meermaal per dag.
    en hebben van de dokter een kuur gekregen voor 6 dagen.

19. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ow gelukkig meid geen rs.
    die flessen meerdere maken per dag kleine beetjes is een goed plan.
    ze komt vanzelf wel weer terug in der eigen ritme.
    ik merk met kyano ook dat hij zijn oude goede ritme een beetje probeerd op te pakken.

ik ben eerst om de 2 uur 90cc gaan voeden en toen dat goed ging heb ik hem 30cc meer gegeven en op om de 3 uur 120cc gezet.
    nu zit hij sinds gister op 150 en om de 4 uur. 6a7 voedingen per dag
    en wat hij opdrinkt drinkt hij op.
    het is veel voeding weg gooien maar ja beter dat dan uitdrogen.

succes met je kleine meid en beterschap

Deel Deze Pagina