Wij hebben onze mc gekregen, zonder voetenzak. We hebben vorig jaar in de winter (ze is van december) een wikkeldeken van fleece gebruikt (neppe lodger). Deze winter zal ze daar zeker te groot voor zijn. Ik zit dus te twijfelen of ik voor deze winter een voetenzak zal kopen. Ik heb nu een goede optie via mp. Ik weet alleen niet hoe lang ze nog in de mc past. Wie weet kan ze er in oktober (ze is dan 10 mnd) helemaal niet meer in en dan is zo'n voetenzak niet nodig. Autostoeltjes in groep 1 zijn vanaf 9 mnd, al weet ik dat je je kind het best zo lang mogenlijk achterwaarts kunt vervoeren, dus in een mc. We hebben de cabriofix, dus officieel tot 13 kg, maar waarschijnlijk zal ze er al eerder met haar hoofdje bovenuit komen. Mijn dochter is nu 7.5 mnd. Ze was laatst op het cb bijna 8 kg en 69 cm. Denken jullie dat ze nog lang in de mc past? Is een voetenzak uberhaupt wel nodig voor een baby van die leeftijd, of is het vooral geschikt voor heel jonge baby's? Wat vinden jullie een realistisch bedrag voor een voetenzak van mc? Wat zouden jullie doen: voetenzak, of autostoeltje groep 1?
Ik zou het niet meer kopen.. Volgens mij gingen ze hier met 10 maanden wel over in de autostoel, daarbij vraag ik me af wanneer je zo'n voetenzak denkt te nodig te hebben? In de auto is het niet koud.
Ik zou geen voetenzak meer aanschaffen. Het wordt pas echt koud in november dan zit je kleine denk ik al in een autostoeltje hoor en anders gooi je toch gewoon even een dekentje over de beentjes. Onze zoon is nu 6,5 maand en 73 cm en ruim 9kg ik ga er eigenlijk van uit dat hij in de winter wel in een autostoel zit.
Mijn zoontje heeft 2 winters in de MC gezeten hoor, maar alleen in de eerste winter gebruikte ik een wikkeldeken. Toen hij ouder was deed ik los een dekentje over hem heen.
Volgens mij kunnen ze tot 80-85 cm in de maxicosi? Ik zou in elk geval zolang mogelijk de maxicosi gebruiken. Hier deed ik er rond die leeftijd ook een los dekentje over.
Ik zou ook gewoon een dekentje gebruiken.. Ik heb een voetenzak van wallaboo maar ik vind dat ding zelfs in de winter veel te warm..
Gezien hoe actief ze is ben ik ben dat ze een dekentje van zich af schopt. En het is inderdaad voor in de auto. We hebben haar vorig jaar echt wel met heel lage temperaturen vervoerd, maar goed, ze is nu wat ouder dus kan nu meer hebben. En na verloop van tijd warmt het in de auto natuurlijk toch wel op. We laten het dus maar zitten. Bedankt voor de tips!
Ik zou de mc blijven gebruiken tot ze niet meer past of toe is aan de andere stoel. En dan maar gewoon een dekentje gebruiken. Ze is nu immers een stukje ouder!
Niet halen, voor babytje die echt stil zit is het wel fijn. Maar deze winter zal je meisje ook een heuse winterjas aanhebben en warme kleertjes. Zelf leg je vast ook niks over je benen heen.
Nou, ik moet zeggen, als ik de bijrijder ben, verlang ik daar soms wel naar! Ben echt een koukleum! (Maar ze zal nu inderdaad een winterjas aanhebben.) Edit: Ik heb trouwens wel eens de jas van mijn man over mijn benen gelegd!
Maar als je kindje overgaat naar de volgende groep autostoel dan heeft ze ook geen voetenzak meer. Dus dan kan ze in de MC toch ook zonder? Volgens mij passen ze die laatste maanden ook niet meer comfortabel met de beentjes in de voetenzak van MC.
Ok, dat wist ik niet. Nou, dan is het helemaal zinloos! (Was al overtuigd, maar nu nog meer!) Vorige winter was het gewoon heel erg koud en mijn dochter kon zichzelf niet goed op temperatuur houden. Ik ben er dus heel erg op gebrand om te zorgen dat ze het niet koud krijgt. Maar jullie hebben gelijk, in een autostoeltje van groep 1 zitten kindjes ook niet meer in een voetenzak. We zorgen voor de zekerheid wel dat er altijd een dekentje in de auto ligt...