spinnenvanger

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetjes, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
  2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    ik heb nog nooit van een spinnenvanger gehoord.....lijkt me echt ideaal.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Er staat rialiteiten. Ik las rariteiten :) . Een spinnenvanger, nooit van gehoord. :) .
    'T klinkt trouwens wel ideaal. Hoe werkt het? Ik lees ff mee waar ie te koop is.

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    krijg echt de kriebels van die beesten, ben niet bang voor ze, maar vind ze er gewoon smerig uitzien. mn schoonvader heeft er 1, heb m dus van t weekend gezien. echt ideaal, tis gewoon een lange stok met een bakje eraan. je kunt plat op de grond zetten of tegen een muur, en met het handvat schuift je dan voorzichtig het bakje dicht nadat je het bakje om het beestje heen hebt gezet. en dan laat je m in de tuin oid weer los. stok is wel een meter lang

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
  6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja consider, die had ik ook gevonden. en is volgens mij maar 30 cm. en ja spin kan geen kant meer op.

7. past deze er ook in?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

GATVER RACH!

Ieuuwwwwww

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Owwww jakkkkkkesssss

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Van zo'n foto's word ik dus echt slecht gezind! Daar gaat m'n goede nachtrust... :cry:

11. Elke1984

Ga wel zo'n ding bestellen maar betwijfel of ik het echt zou durven gebruiken... ik durf een spin nog niet met de stofzuiger opzuigen ofzo...ben er echt doodsbang van.
    Tijdje terug de buurman nog gaan roepen omdat ik alleen thuis was en er zo'n vies beest in de garage zat... :oops:

12. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ga wel zo'n ding bestellen

moet eerst weten waar ik het kan bestellen. :)

13. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    whattttttt jakkes..

ik schrok echt van die foto.

14. Elke1984

De link langswaar je kan bestellen staat hierboven (vivara). Kost 12.95 euro.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Ik zoek meer iets met een ingebouwde staafmixer erin. Je denkt toch niet als ik al met angst en beven een grote grondspin heb gevangen ik eerst door de buurt ga wandelen om een leuk plekje voor hem te zoeken om hem weer vrij te laten? Brrr, als ik zo'n spinnenvriend was, zou ik ze gewoon wel durven te vangen.

Mijn spinnenvanger krijg ik elk jaar gratis thuisgeleverd. Ja, Katja weet ze wel voor zich te winnen!

16. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    jezusss ik schrik me te pletter van die foto!

17. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hhahahaahah gaat weer lekker met die spinnen.
    maar wij bij de etos hebben een spinnenvanger, hij is geel staat bij de ongedierte bestrijding :D

18. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik vind spinnen ook niet echt geweldig leuk, maar ze hoeven niet dood van mij. De spinnen maken ons toch ook niet dood, haha! Ze doen echt niks, hoor. Ze zien er misschien minder schattig uit dan een puppy, maar daarom hoeven ze toch niet dood.
    ("Hé, meneer, u ziet er echt eng uit, wacht..." PANG dood :rolleyes: )

Als er 1 bij ons binnen zit, pak ik gewoon een glas en een blaadje.
    Dan zet ik het glas over de spin heen, schuif het blaadje er voorzichtig onder en zet 'm dan buiten. En nee, ik heb nog nooit gehad dat ze dan weer naar binnen komen.

Oh, en als je ze opzuigt met de stofzuiger, komen ze dan niet net zo hard (ok, iets minder hard, misschien, lol) naar buiten? ;)
    :)

19. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ja maar dat met een glas en een blaadje dat durf ik dus niet. Ik heb geen longdrink-glas van 2 meter hoog, want dan kon ik het nog overwegen. Maar een normaal glas is te dicht bij die griezel waar ik mijn longen voor uit mijn lijf gil.

Durf het niet eens met een stofzuiger. Helemaal niet als hij groot is. Het idee dat hij dan door de slang die ik vasthoud heen gaat geeft me de kriebels.

Laatst was mijn vriend niet thuis en hadden onze dochter en ik een megaspin boven ontdekt. in de gang tussen de slaapkamer deuren in. Laten lopen was geen optie. glaasje ook never nooit niet. Mijn vriends schoen wel, maar niet zonder verlengstuk. Dus ik heb zo'n grijper gepakt.(helpend handje) Daar de schoen mee vast gehouden. 1 meter verlenging had ik toen. En vervolgens gemept. 1e keer mis. Wij bovenop het bed gesprongen want hij nam een sprintje. 2e keer raak.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Whahaha, wat een verhalen.... :) :)

Maar ik kan me zo'n spinnenfobie wel voorstellen hoor, ben zelf nl panisch voor wespen..Spinnen vind ik niet zo eng, hoewel ik ze liever niet in huis heb..

Laatst zat er zo'n zwarte op de muur..Dus ik roep mijn man, meer met het idee dat mannen gewoon spinnen vangen, dat hoort toch zo? Maar die kijkt ernaar, fronst zijn wenkbrauwen, kijkt naar mij en zegt, "Aaaah joh, laat maar lekker kruipen, die pak ik ècht niet" :confused: Waarop ik dus ook mijn wenkbrauwen weer frons, denkende mijn man toch wel te kennen na bijna 20 jaar, maar kennelijk niet dus.....hij heeft het (zachtjes gezegt) niet zo op die beestjes...Maargoed, ik heb een glas gepakt en een dun boekje, glas over het dier heen, boekje eronder geschoven en HEBBES! En zie ik nog net mijn man de kuierlatten nemen, naar de voorkamer 8) Ik denk dat hij het liefst op de bank was gesprongen, maar bedacht zich wss dat hij dan de eerstkomende 10 jaar niet meer veilig zou zijn geweest op verjaardagsfeestjes :evil:

Deel Deze Pagina