Mijn oudste zoontje* is gehaald dmv een spoedkeizersnede. Ondanks mijn wens om bij mijn tweede zoontje natuurlijk te bevallen is dit ook geëindigd in een spoedkeizersnede. Nu zou ik zelf graag nog een tweede (eigenlijk derde) kleintje willen, maar dit gaat dus zoiezo een KS worden. Gepland dat wel. Wie heeft er drie KS achter de rug en hoe is dit ervaren? Vind het toch best eng aangezien het risico met elke KS toeneemt en ik weet dat dit ook mijn laatste KS gaat worden, omdat ze het na 3 helemaal afraden.
Ik krijg over 3 mnd m'n 4de ks. Als het litteken dik genoeg is en de gyn groen licht geeft kan dat gewoon. Mijn derde was niet heel anders dan m'n 1ste of 2de. M'n eerste was spoed en dt herstel duurde langer, de 2de was het minst pijnlijk maar alle keren genas het goed. Ik ben alle keren op donderdag bevallen en mocht respectievelijk maandag, zondag en zaterdag naar huis. Heel vlot dus.
Ooo wauw, dus als mijn wond er goed uit zou zien na de derde, dan zou een vierde dus ook nog kunnen? Dat zou ik wel geweldig vinden . Eerste KS genas snel en weinig echte pijn. Tweede KS genas ook snel, maar wel veel pijn gehad. Mocht geen diclofenac ivm astmatische problemen en hoestte de longen uit mijn lijf. Dat is niet prettig met een verse wond op je buik. Plus het feit dat ik slijm in mijn keel had die ik dus niet weg kreeg. Had het spaansbenauwd jak. Eerste ks mocht ik pas na een week naar huis, want had zware PE en mijn leverwaarden deden raar en had natuurlijk een kleintje op de NICU liggen. Tweede mocht ik op dag 4 naar huis.
Gaat met name om de wond van binnen hè. Het litteken in je baarmoeder. Als dat nu erg dun is dan beter van niet. Maar het is dus niet sowieso uitgesloten. Het helpt als je ze niet te dicht op elkaar hebt. Bij mij zit er 19 mnd, bijna 4jr en straks 2,5 tussen de kinderen
Nou het is nu al meer dan een jaar geleden en willen pas na de zomer dit jaar weer gaan proberen. Waarschijnlijk pas voorjaar of zomer 2014. De gyn. vertelde mij juist toen dat het meten van littekens niet echt helemaal betrouwbaar is, omdat een dun litteken juist meer ''rek'' kan hebben dan een dikke stugge. Misschien gaat het ook om weefsel in je bm? Zodat je placenta wel goed kan hechten enzo?