Positieve ervaringen inleiden

Discussion in 'De bevalling' started by Mila77, Nov 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Hoi,

Ik word a.s. maandag ingeleid en begin toch wel erg de zenuwen te krijgen :$. Ik heb een vingertop ontsluiting.

Wie kon hierdoor gelijk aan t infuus en/of wie kan mij moed geven met positieve inleidingsverhalen :(

2. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

Jan 24, 2008
    280
    0
    16
    Hoi,
    Ik word ook aanstaande maandag ingeleid,ik vind het ook erg spannend!ik zat donderdag nog potdicht,dus de gyn heeft er 1 cm van gemaakt.ik moet met een ballonkatheter eerst tot de 3 cm en daarna pas infuus waarschijnlijk,veel succes hè?

3. Enjoy84

Enjoy84 Actief lid

May 8, 2009
    274
    0
    0
    Friesland
    Spannend dames!
    Ik ben destijds ingeleid en had 1 cm ontsluiting. Er werd toen een Propess-veter ingebracht en 24 uur later had ik 2 cm ontsluiting en konden mijn vliezen ('s ochtends) worden gebroken. Daarna meteen aan infuus en kwamen de weeën vlot op gang. Uiteindelijk wou de ontsluiting niet vorderen en is mijn dochter 's avonds met een keizersnede ter wereld gekomen.
    Het is mijn absoluut niet tegengevallen, maar wel was blij met de pijnstilling en ruggeprik!;)
    Hoop dat jullie inleiding ook mee zal vallen en dat jullie snel je beeb vast kunnen houden.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hallo,
    mijn inleiding was in maart zonder enige ontsluiting met 38 weken, (had een te hoge bloeddruk en mijn dochter een te hoge hartslag) Omdat ik geen ontsluiting had moest ik me die maandag melden en werd er na ctg gel ingebracht, deze werkte weinig dus werd nogmaals herhaald.
    Om 2 uur was er nog niets gebeurd en besloten ze me weer naar de afdeling te brengen omdat de ctg goed waren.
    Tegen 16 uur kreeg ik weeen, maar deze stopte om 19 uur vanzlef weer. Omdat het rustig was kreeg ik een 1 persoons kamer toegewezen godzijdank, want daar was ik bang voor dat je tijdens lichte weeen op een 4 persoons kamer kwam te liggen.
    Heerlijk geslapen nog die nacht en dinsdag moest ik mij om 8 uur weer melden op de verloskamer.
    Waar weer een ctg volgde en om half 9 breken van de vliezen omdat ik krap 2 cm ontsluiting had en infuus aansluiten. Omdat er niets gebeurde bleven ze het infuus maar ophogen, waardoor ik om 9 uur in een weeenstorm terecht kwam die 2 uur aanhielden, maar toen mocht ik ook al persen en om 11:10 was onze dochter al geboren.
    Ik vond van het hele inleiden het verschrikkelijk om in die weeenstorm terecht te komen, maar omdat de bevalling zo kort duurde toch zonder pijnstilling gedaan en voelde me daarna ook opvallend fit. Al met al vond ik het een positieve ervaring, moet ik wel bij zeggen dat dit mijn 2e bevalling was.

Succes aanstaande maandag

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Beide keren 1 cm ontsluiting.
    Gelijk vliezen gebroken en infuus aan.
    Eerste duurde 5 uur en 42 minuten.
    Tweede duurde 6 uur en 15 minuten.
    Bij beide keren wel een refentamil (volgens mij heet dat zo)
    pompje gehad omdat de ontsluiting wat bleef steken.
    Maar na het pompje ging het beide keren snel.
    Ik heb geen gewone natuurlijke bevalling als vergelijkings materiaal.
    Maar toch zou ik het zo weer doen.
    Succes hoor. En als je wat te vragen hebt dan hoor ik het wel ;)

6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Geen ervaring maar mila toy toy toy as maandag! Ik zal aan je denken en lees het wel in het december topic:)

Xxxx

7. Janne263

Janne263 Lid

Feb 5, 2011
    54
    0
    0
    Ik had nog helemaal niks en van de veter kwam de bevalling zelf op gang

8. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Jij ook alvast heel veel succes he. (kan er nu al niet van slapen, laat staan aankomende nacht :( )Hier idd ook ballonkatheter indien ze de vliezen niet kunnen breken. Ik had vorige week maandag 1 cm ong. En ik hoop dat daar deze week nog wat meer in is gebeurd :D

9. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Thnks meid en je leest daar zeker t resultaat wel :)

10. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Thnks andere dames voor de positieve feedback. Geeft de burger moed haha.

Na een eerste heftige bevalling (schouderdystocie en vacuümpomp) hoop ik nu echt op een positieve ervaring maar ik hoop echt met een paar dagen hier mijn eigen positieve verhaal neer te zetten ....

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier op vrijdagavond een ballonkatheter gekregen. Volgende ochtend zat deze er nog en kreeg ik twee pilletjes voor ontsluiting. Na een uur viel toen de katheter eruit en werden mijn vliezen gebroken. (Deed totaal geen pijn mocht je hier angst voor hebben!)
    Toen kreeg ik een half uur de tijd om zelf weeen te krijgen anders een infuus maar bij mij kwamen ze na een kwartier. Rond 13.30 was dat. Ik kreeg wel meteen weeen om de 1a2 minuten en na een kwartier persweeen. Best heftig dus. Gezien ik pas op 5cm zat was het mij te zwaar op de persweeen tegen te houden en kreeg ik een ruggenprik. Om 19.15 had ik volledige ontsluiting en om 20.40 is onze do hier geboren. Duurde wat langer omdat bij volledige ontsluiting de persweeen stopte en ik dus eerst weer aan t infuus met weeen opwekkend moest.

Ik zou het zo weer op deze manier doen als ik over tijd ga.
    Succes!!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben ingeleid met 38+0, vanwege zwangerschapsdiabetes.

Ik had bij de donderdag ervoor (ben op zondag ingeleid) 1,5 centimeter ontsluiting. De gynaecoloog heeft me toen gestript. Dat heeft goed gewerkt, in die zin dat ik op de dag van de inleiding al 3 centimeter had.

Dat werd dus gelijk vliezen breken en aan het infuus. Ik kreeg niet de kans om zelf weeën te ontwikkelen, hoewel ik na het breken gelijk twee héle heftige weeën kreeg. Infuus ging op het kleinste standje aan, gelijk weeënstorm.

8.15 infuus aangesloten, 10.00 mocht ik persen, 10.55 is mijn dochtertje geboren. Supervlotte bevalling dus, ik kijk er met een heel goed gevoel op terug. Weeënstorm was echt heftig, maar daardoor was het ook heel snel voorbij. Ik voelde me superfit na de bevalling.

Succes maandag!

13. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik heb 3 ingeleide bevallingen gehad en ze alledrie als positief ervaren.

Bij mijn oudste waren de vliezen langdurig gebroken zonder weeën. Ik kreeg een infuus met wee-opwekkers dat gelijk aansloeg en na 5 uur was hij er. Het laatste uur heb ik geperst en het uur daarvoor had ik wel een weeënstorm, maar ging ik ook van 5 cm naar volledige ontsluiting.

Bij mijn dochter heb ik eerst twee keer gel gekregen. Dit zorgde uiteindelijk voor 3 cm ontsluiting en net toen ze de vliezen wilde breken besloot madammeke dat ze over haar hoofdje wilde voelen wat er aan de hand was. Ik moest toen een nachtje blijven en de volgende middag zijn met veel toeters en bellen mijn vliezen gebroken. Gelijk daarna aan het infuus en 4,5 uur later was ze er al. Deze keer buikweeën, maar wel al persdrang vanaf 5/6 cm.

Mijn jongste zoon was een echte stortbevalling. Vanwege de bevalling van mijn dochter wilden ze pas de vliezen gaan breken als hij echt goed ingedaald was. Dit hebben ze door gel in te brengen uiteindelijk voor elkaar gekregen. Ik kreeg hiervan wat harde buiken die voor 4/5 cm ontsluiting zorgden. Ze hebben toen mijn vliezen gebroken en na zo'n 15 weeën (rug- en buik) en misschien twee keer persen was hij er al na een uurtje.

Heel veel succes morgen.

14. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

Jul 18, 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben ingeleid met 38,4 vanwege bi en groot kind,
    Ik kwam om 8.00 uur binnen met 2cm heb gel gekregen wat alleen voor harde buiken zorgde ze wilde pas vliezen breken met 3 cm als die er om 14.30 niet was moest ik weer naar huis !! Dat wilde ik echt niet !!! Gelukkig had ik dus die 3 cm om half 3, om 3 uur zijn de vliezen gebroken half vier de eerste wee die goed doorzette uiteindelijk een weeën storm en om 5 uur volledige ontsluiting 2 Keer persen en daar was ze al ! Overigens waren mijn eerste 2 bevallingen ook snel, de 1e 2 uurtjes en de 2e 3,5 uur! Ik heb geen verschil ervaren tussen natuurlijk en ingeleid .
    Succes morgen alletwee ik hoop dat het net zo voorspoedig verloopt !

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik lees even mee.
    Ik moet dinsdag terug naar de gyn voor inwendig onderzoek en de datum van inleiden staat ook al vast. Ben er best zenuwachtig voor dus meer positieve reacties zijn welkom!!

Mila en Vllindertje, hopelijk is het allemaal goed gegaan en hebben jullie nu een wolk van een baby.
    Ik ben beniuewd naar jullie ervaringen.

16. Mila77

Mila77 Bekend lid

Nov 12, 2008
    629
    0
    0
    Helaas had gehoopt hier zelf een positief verhaal neer te zetten... Bij mij is de inleiding mislukt. Ik had de ontsluiting maar beeb is niet ingedaald en daardoor kunnen ze de vliezen niet breken. Het risico is te groot. Ik heb maandag nog een hormoonveter gekregen in de hoop dat ze daardoor zou indalen. Dinsdagochtend weer gekeken maar dus niet ingedaald. Naar huis gestuurd en vrijdag à.s. Proberen we t weer en anders smiddags een ks!

17. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

Feb 11, 2012
    1,947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Oei dat is inderdaad balen!
    Ik duim voor je dat je baby toch nog indaald! Hopelijk vrijdag goed nieuws. Succes!

18. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

Jan 24, 2008
    280
    0
    16
    Pfff mila77 en dan zeggen ze dat toeval nietbestaat!!

Hier bijna hetzelfde verhaal,ik zou toch ook maandag ingeleid worden?
    Nou ik zit hier ook weer thuis met beeb nog in buik!
    Hier inleiding ook mislukt,ik kreeg maandag ballonkatheter maar die deed die dag niets,dinsdag weer bijgevuld met meer water cc en eindelijkom 11 uur s avonds is ie eruit gehaald toen had ik 3 cm ontsluiting,ik blij gemaakt want de volgende dag zouden ze. Mijn vliezen breken.
    Nou gister ,woensdag dus ,vol hoop naar de verloskamer gebracht bleek dat de baby z'n hoofdje nog te hoog lag dus de verloskundige durfde het niet aan omdat de navelstreng dan kon zakken,dus zij overleggen met de gyn.
    Dus die kwam 2uur later wel ff het proberen want hij had er een foef voor om dan meteen op mijn buik het hoofdje naar beneden te duwen....
    Hij kwam dus eindelijk en ik werd eerst getoucheerd wat flink pijn deed!
    Hij voelde wel wat maar geen hoofdje,dus het echo apparaat erbij.
    Bleek het een handje te zijn die boven het hoofdje lag.dus geen vliezen breken dus,ben toen naar huis gestuurd en mag morgen terugkomen.
    Ik was echt helemaal overstuur ervan en als het morgen nog zo ligt dan EIS ik een keizersnede,want dit werkt echt niet zo...
    Pfff wat een verhalen zeg....bij beide inleiden dus mislukt!

19. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Hier ingeleid wegens zwangersschapsvergiftiging bij 39.4 weken. Op woensdag begonnen met priming (tabletjes, 3 per dag) bij een weke baarmoedermond en vingertop ontsluiting (viel mij tegen, want liep al weken met voorweeeen). Die dag weinig effect, bleef een vingertop.
    Dag erna weeën om half 5 's Ochtends begonnen. Toch wee-opkwekers via infuus gekregen bij 3 cm. Om half 2 was onze zoon er met maar driekwartier persen.

mijn ervaring is dat het spannendse is dat je moet 'wachten' tot er wat gaat gebeuren...dat maakt het vervelend, het overvalt je niet als 'normaal' zeg maar. Verder valt het reuze mee en verschilt het weinig van een spontane bevalling.

Succes!!

Liefs, LadyT

20. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

Dec 14, 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word aanstaande woensdag ingeleid.. vorige week woensdag zat alles nog dicht.. ben benieuwd..

Share This Page