Weet iemand dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door stef, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Mijn ouders hebben vorige week een ongeluk gehad (alles is goed hoor)
    Ze zijn klem gereden tussen de vangrail maar niemand is er gelukkig opgeklap.
    Toch is de auto een beetje uit zijn verband.

Nou ik mijn vraag in de auto stond de autostoel voor kaye nou weet ik dat je na een ongeluk die autostoel niet meer mag gebruiken. Maar zal het zo erg zijn? Echt een klap is er niet geweest.

En nog 1 vraagje zouden ze het terug krijgen van de verzekering?Want er valt niks te zien aan de stoel.

Alvast bedankt!

Groetjes Stephanie

2. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Gelukkig dat alles goed is , maar wel flink geschrokken waarschijnlijk.

Mijn vriendin heeft het ook gehad, gelukkig zonder kindjes, maar daar werd toch aangeraden om andere stoeltjes aan te schaffen. Was wel een flinke botsing trouwens, is misschien niet te vergelijken. De man die haar aangereden heeft, heeft is zo aardig geweest en om zelf de autostoeltjes te vergoeden, weet dus niet of het door de verzekering word vergoed.

(K) Lampie

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Gelukkig maar dat alleen de auto schade heeft.
    Ik zou voor de zekerheid, wel een nieuw stoeltje kopen.Of de verzekering ze vergoed,dat weet ik niet.Zou je moeten navragen.

4. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Schadebehandelaar op assurantiekantoor spreekt:

De eigen verzekering zal het autostoeltje niet vergoeden... Als je ouders door een ander klem zijn gereden is de schade, en daarbij ook het autostoeltje, te verhalen op de tegenpartij. In dat geval kun je nog een (groot) gedeelte terugkrijgen. Ongeacht of er wat te zien is, want ook verzekeraars weten dat de stoeltjes niet meer bruikbaar zijn.

Ik kan niet inschatten hoe hard de klap is geweest, dat kun je zelf denk ik het beste. Feit blijft dat je kindje een heeel kostbaar bezit is, en dat je geen onnodige risico's moet nemen...

Succes, en als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Gr. Daniëlle

5. hi stef

oei wat naar! toch niet bij jullie voor de deur he?
    hoe oud zijn je ouders?
    mijn man heeft vorig jaar echt een heel erg ongeluk gehad. hij werd aangereden op de snelweg en de auto is 5 (!) keer over de kop gegaan.
    gelukkig had hij niks gekneust of gebroken. ik denk niet dat iemand je hier durft aan te raden het autostoeltje te gebruiken.. want stel dat er iets mee gebeurd tijdens het rijden :rolleyes: . of je moet het stoeltje even na laten kijken, kan dat?
    liefs rachel

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nee het was zeker hun schuld niet dus tegenpartij moet inderdaad betalen.

Hij is nog helemaal niet zo oud dat is het nou juist.
    Hij is in april gekocht voor (239,00) en in mei pas echt gebruikt.
    Ik was er natuurlijk niet bij maar ja de klap viel volgens me moeder wel mee maar dat weet ze niet zeker meer. Ze zijn wel met 100km tegen de vangrail aangedrukt. En misschien heeft ze ook wel een blackout gekregen geen idee.

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hey,

Nou wel bijna voor onze deur :( wel op de a28 maar bij hoevenlaken.
    Want ze waren onderweg naar ons toe.
    Mijn moeder is 45 en me vader is 47.
    Pff gelukkig had jij mannetje niks! Ik moet er niet aan denken dat mijn mannetje dat overkomt maar het is wel me grootste nachtmerrie van me leven natuurlijk!
    Mijn ouders hadden ook niets alleen erg geschrokken natuurlijk erg veel angst om nu weer langs een vrachtwagen te rijden want die had hun tegen de vangrail aangedrukt :(

ik heb eigelijk geen idee of je dat na kan kijken door iemand.
    Zelf willen ze wel een nieuwe kopen maar vinden het ook zo zonder van die 239 euro :(
    Wat natuurlijk wel logisch is.

8. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Wij hebben ook pas een ernstig ongeluk gehad op de snelweg. We zaten middenin een kettingbotsing! Ook mn zoontje zat in de auto. Ik en mn vriend werden met de ambulance afgevoerd, met mn zoontje was gelukkig niks aan de hand, op de schrik na. Wij krijgen het niet vergoed door de verzekering, we mogen nog van geluk spreken als we IETS vergoed krijgen, omdat degene die ons aangereden heeft, ons aan de kant heeft geduwd, en daarna nog iemand heeft geraakt, en niet voor 2 man wilt betalen. Is nu ruim een half jaar geleden en nog zijn ze er mee bezig. Wij hebben gewoon nog het autostoeltje erin, maar ik zou ook graag een nieuwe willen.Hoewel er helemaal geen schade te zien is aan het autostoeltje, ook de gordels helemaal na gekeken, vind ik het toch eng! Maar of het echt kwaad kan weet ik eigenlijk ook niet. Want hij is verder nog zo goed als nieuw!

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Pff wat moest dat erg zijn voor je zeg! Helemaal omdat je gelijk aan je zoontje denkt of daar alles goed mee is!

Gelukkig hebben jullie allemaal niks!

10. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Gelukkig hebben je ouders ook niks! Altijd verschrikkelijk als je/iemand een ongeluk krijgt! :(

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou zekers een nieuwe kopen, gewoon opgeven bij je verzekering.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, maar ik zou zeker een nieuw autostoeltje kopen, is voor de veiligheid van je kindje.
    Ik had by the way allang een andere gekocht, alsik jullie was geweest!

13. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    In dat geval zou ik heeeeeel snel een andere kopen!

Een klap van 100 km per uur is niet niks, het kan best in beleving minder geweest zijn. Een fabrikant van zo'n autostoel kan onder de aansprakelijkheid uit als er straks iets mis blijkt te zijn en er gebeurt iets ergs... De kans is klein, maar ik zou dat risico zeker niet nemen!

14. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Heel erg bedankt voor je antwoord! Ze gaan idd maar een nieuwe kopen ik hoop dat ze een leuk bedrag terug krijgen van de verzekering!

15. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Als ie zo nieuw is en je kan de prijs + ouderdom nog aantonen d.m.v. een nota of bankafschrift kun je het hele aankoopbedrag wel terug krijgen... (mits de schade verhaald wordt!)

dus wat dat betreft............. ;)

16. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou we hebben gewoon winkel bon dus dat komt wel goed dan.ze hebben contact betaalt dus via afschrift kan dan niet. Nou ze zou het morgen allemaal opsturen dus ben benieuwd!

Deel Deze Pagina