Cyste bij kindje, waarschijnlijk op eierstok... help

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamatoB, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik kom toch maar even van me af tikken... omdat ik hoop dat iemand me hier wat gerust kan stellen...

Bij ons kleintje is deze week een cyste onder in het buikje ontdekt van ongeveer 4 cm. We kwamen er per ongeluk achter eigenlijk.

Zijn naar academisch ziekenhuis gestuurd en daar bleek dat het een meisje is (we wilden eerst niet weten wat het werd, maar aangezien dit soort cystes vaker voorkomen bij meisjes en dus vaak onschuldiger zijn, wilden we het nu bij nader inzien toch wel graag weten). En het is waarschijnlijk een cyste op een van de eierstokjes, of anders in darmen. Maar waarschijnlijk dus op een eierstok.

Ze hebben ons gezegd dat we ons niet te veel zorgen moeten maken, dat het vaak vanzelf verdwijnt en anders kan het na de bevalling gemakkelijk weg gehaald worden... maar ja geen zorgen maken is gemakkelijk gezegd maar niet echt makkelijk gedaan,... ik voel me echt zo super emotioneel en bang en gespannen... maak me echt zorgen... :(

We mogen gewoon bij de VK onder controle blijven en hoeven niet terug naar het ziekenhuis, we moeten het wel na de bevalling door de kinderarts laten nakijken. Op zich geeft dat wel goede moed want als ze echt ernstige vermoedens hadden, hadden ze ons niet zomaar laten gaan natuurlijk...
    maar toch...

Ik ben dus eigenlijk vooral op zoek naar geruststellende verhalen... aub geen horror verhalen want die wil ik nu dus echt niet horen!! :(

Oh ja, toen ik vroeg hoe zoiets kwam aan de arts, zei ze 'foutje van de natuur' en soms is het door de hormonen van de mama dat het kindje ook heel veel hormonen in zich heeft, waardoor dus een cyste kan ontstaan.

Verder was alles goed, hartje, ruggengraat, alles nog eens uitgebreid gecontroleerd.. ze weegt al 3 kilo dus als ze zich nu aan zou dienen mag ze komen...

Het was echt een roller coaster week qua emoties en stress en onderzoeken... hoop dat iemand me wat geruster kan stellen. :(

liefs,
    een bezorgde mamatoB :(

2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Nou kort maar krachtig..
    Ik ben zelf met die afwijking geboren. 9 centimeters was hij bij mij maarliefst.
    Het is bij mij verwijderd en ik heb er niets, maar dan ook helemaal niets aan overgehouden. Ik ben zelfs direct na het stoppen met de pil zwanger geraakt en alles functioneert bij mij volledig naar behoren.
    Geen zorgen maken dus!

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hoi hoi,

Wow,... kijk, dat is een bericht waar ik blij van word!

Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen nu ik jouw berichtje gelezen heb.

Dat geeft toch echt goede moed.

Dankjewel!!!!

liefs
    mamatoB

Deel Deze Pagina