kleine badkamer verbouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas26, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, wij hebben een huis gekocht en willen de badkamer verbouwen. deze is erg klein: 1,85 bij 2 meter gok ik, met een uitstekend deel dat de badkamer in komt. Nu is ie erg onhandig ingericht omdat de afvoer van de wc langs de kant van de muur veel ruimte innneemt. en een grote douchebak met brede rand, ook niet echt handig.
    Wat we willen is in ieder geval een bad!!! En verder moet er een wastafel en wc in. Enige twijfelpunt is nu de douche. Wat natuurlijk kan is douchen in bad, hebben mooie baden gezien waarin je makkelijk kunt douchen (breder stuk met vlakkere bodem)

maar was ook zou kunnen, is een stuk uit de zijmuur hakken en dan een douche daarin plaatsen. dus een soort nis maken. Die nis neemt dan wel ruimte weg in de kamer van ons dochtertje. ruimte die dat inneemt in haar kamertje is zo'n 90 cm breed bij 45 diep. cm.

wat zouden jullie doen? Met de laatste optie gaat er dus wat ruimte van de kamer af, en in de badkamer zelf komt dan ook een deel van 45 bij 90 cm van de douche. = nadeel. Voordeel is aparte douche en bad...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben ook een kleine badkamer, 1 meter bij 1,80 geloof ik. We hebben het heel simpel, een wasbak aan de ene kant, en aan de andere kant een douchekop en een afvoerputje. Geen douchebak ( Is ideaal schoonmaken zo! Na het douchen een scheut allesreiniger op de vloer, even met de borstel erover, met de trekker naar het putje en klaar! ) geen wc, geen bad... Ik zou zelf in zo'n kleine ruimte niet een wasbak, wc, douche en bad plaatsen hoor, dan maar gewoon in het bad douchen?

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

wij hebben ook een kleine badkamer

en voor dat wij heb hebben verbouwd zat er een bad in waar je in moest douchen, een wasbak en de wasmachine

wij hebben juist gekozen om het bad er uit te halen en een nette douche te plaatsen zodat we wat meer ruimte over hadden,

ook vond ik het douchen in het bad echt totaal niet practisch, zeker niet toen ik zwanger was, kon er haast niet in en uit komen!

voor de kleine zou een bad wel leuk zijn nu, maar verder hadden wij totaal geen plek voor handoeken o.i.d. en nu dus wel :)

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben ook zo'n mini-badkamer 1.75 bij 1.75 ofzo. We hebben aan de ene kant een wastafel en aan de andere kant een douche met gordijntje. Werkt eigenlijk prima. Wel hebben we er ook een wc in.
    Als wij de badkamer ooit nog gaan verbouwen trekken we er een slaapkamer bij. Dat is een kleine kamer van 1,5 bij 2 ofzo.
    Ik zou alleen een douche en wastafel doen. Denk dat een douchecabine zonde van de ruimte is.

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik zou er geen wc in plaatsen, want als je een wc, een bad een douche en een wastafel moet plaatsen, dan wordt het meer een klimruimte ipv. een mooie douche.
    Ik zou kiezen voor achterin een douche met douchegordijn en bij de deur een wastafel met een kastje erboven en event. eronder een kastje.
    Als je een stuk uit je dochters kamer hakt, kun je daar in de nis een bad plaatsen, uitstekend naar de andere muur en dan daarin douchen, dan kun je er wel een bad in plaatsen.
    Snap je het plaatje wat ik wil schetsen nog?:D

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    1.85 bij 2, en dan een bad, douche en wc? Ik zou geen wc nemen nee, want dan pas je er staks niet meer in met zn twee of pas je amper door de entree. Of je kiest een badkamer zonder bad, anders hou je helemaal geen ruimte meer over zowat.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier is het ook goed gelukt hoor met bad wij hebben ook kleine ruimte en aan een muur ook nog eens twee grote ramen dus das ook lastig en andere wand dan de deur. wij hebben de wc naar de andere hoek gedaan en ipv een ligbad een hoekbad gedaan. hier douchen we ook in heb zon mega regendouche erin en past perfect hooor. ook nog een wastafelt aan de andere muuur maar wel een kleinere dan er eerst in zat zon kom hebben we gedaan met een kastje eronder. ik zou echt goed gaan passen en meten er zijn zoveel oplossingen voor.

nu maken wij zelf ook volgend jaar nog een grotere beneden dus ons maakt het niet veel uit deze word straks die voor de kids en gasten en zelf hebben we straks een mega grote beneden zeg maare.
    maar goed ik zou dus ook kijken of de wc echt nodig is erin zelf vind ik het echt prakitsch een wc boven. met zwangerschappen maar ook voor zindelijk wordende kids.

8. Within

Within Niet meer actief

Lastig... Ik vind het zelf niet prettig om in bad te douchen, dus ik hoef geen bad te hebben. We hebben er nu 1, maar zit er eigenlijk nooit in. Zou me dus afvragen of een bad wel echt nodig is? Het neemt veel ruimte in.

Hebben jullie een aparte WC of echt alleen de badkamer? Dan zou ik er voor kiezen een wat grotere douche, een wc en een mooi meubel.

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hoi dames, bedankt voor t meedenken. De wc eruit klinkt leuk, maar kan niet ergens anders boven tenzij we veel toeren uithalen voor een afvoer aan de andere kant van de verdieping.

een bad willen we heel erg graag, ik houd heel erg van in bad gaan, ga minstens 1 a 2 keer per week met mijn dochtertje! Nu douchen we ook in bad, een heel smal bad zelfs, en ik kon er gewoon in en uit tijdens de zwangerschap (bovendien hebben we het dan over een maand of 4/5 dat t moeilijk zou kunnen zijn)

Ik denkd at we gaan voor een groter bad met douche erin.

@ mamasuus, zou je een foto kunnen plaatsen misschien? Ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina