Al meer dan een week niet gepoept

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chantico, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Mijn dochtertje van 4,5 maanden oud heeft al meer dan een week niet gepoept, misschien al wel meer dan 10 dagen.

Ik weet dat borstvoedingsbabies heel weinig kunnen poepen, maar begin nu toch wel uit te zien naar weer een vieze luier. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, heel af en toe huilt ze op een manier dat wij denken dat ze haar darmen voelt, maar dat is maar één keer per dag ofzo.

Ze laat wel (veel) windjes, en ik las hier dat iemand schreef dat zolang ze windjes laten de darmen het goed doen. Is dat echt zo?

Moet ik me zorgen gaan maken? Als ik haar wil helpen, wat kan ik dan het beste doen? Ze krijgt nog geen bijvoeding, alleen borstvoeding dus.

Haha, zal je zien dat ze vanavond tijdens het kerstdiner helemaal leeg loopt!

2. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Tayo had dit ook heel erg, hij liet ook ontzettend veel windjes en poepte ook 1 keer in de week tot wel 10 dagen. Ik gaf ook borstvoeding.
    Ik heb wel wat tips gekregen van het bureau zoals fietsen met de beentjes, het buikje masseren (met de klok meedraaien) maar om eerlijk te zijn heb ik niet het idee dat dit geholpen heeft.

Ik heb het gewoon afgewacht toen en ja hoor uiteindelijk kwam de poep vanzelf (en ook heel erg veel haha)

Veel succes!

Groetjes Maartje

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is eigenlijk een teken dat ze alle voedingsstoffen uit je BV opneemt, en er dus weinig *rest* materiaal overblijft.
    Soms poepen BV-kindjes wel eens 3 weken niet.
    Dus het is niet ongewoon.
    Het feit dat ze windjes laat, wil zeggen dat er wel wat aankomt ;)

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Hihihihi.... mijn meisje had dit van de week ook...
    Een week niet gepoept.... en toen kwam het eindelijk.... t zat onder haar oksels... Wauw

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja met bv kan dat heel goed. Bij mijn dochtertje heeft er ook wel eens 10 dagen tussen gezeten, maar drie dagen ervoor zat ze toch echt niet zo lekker in haar vel. En als het dan kwam, paste het niet in haar luier!

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

die van mij heeft 1 keer per dag een poepluier meestal en dan zit het al tot in dr haren... wil niet weten hoe het eruit ziet als ze het van een week lang opspaart :) ahahahahahahahaha

maarja ik geef dan ook flesvoeding..

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Is heel normaal hoor ;)
    Snap dat je je zorgen maakt, dat deed ik ook. Hier was het record 14 dagen! En ze leek helemaal nergens last van te hebben. En toen het eindelijk kwam was het niet eens zo veel als ik verwachtte.
    HIer ook vreselijk stinkende windjes.

8. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hier heeft Jill ook wel eens 8 dagen niet gepoept. Wel veel stinkwindjes maar niet echt last van haar buikje gelukkig.
    Ik ging even wegen bij het CB en liet er iets over vallen. Nam het aanbod aan om erover terug gebeld te worden om 13 uur.
    Om 12.55 zat mevrouw helemaal onder de poep, dus toen die vrouw belde was het al niet meer nodig :)
    Er is hier ook geen pijl op te trekken. Dan 4 dagen niet dan 4 dagen lang elke dag. Och zolang ze geen buikpijn heeft...

9. Chantico

Toch fijn om te lezen dat het niet abnormaal is. Ik ga er ook van uit dat het komt omdat ze alle stoffen uit de borstvoeding verteert. Maar soms lijkt ze tijdens het drinken niet helemaal lekker te liggen en m'n vriend denkt dat ze dan toch wat last heeft van een vol buikje.

Net even geprobeerd mbv de thermometer een poepbroek 'uit te lokken', maar heeft volgens mij niet geholpen. (M'n vriend is nu met haar wandelen, misschien drijft ze inmiddels wel haar wagen uit ;) )

We zijn beiden wel een beetje bang voor wat er gaat komen, zodra ze toch weer moet. Maar we zien wel. Gisteren tijdens het kerstdiner heeft ze het in ieder geval netjes gehouden :D Kijken of het haar vanavond ook weer lukt. We denken nog steeds dat ze zo'n moment kiest om helemaal leeg te lopen ;)

10. Cerise

Cerise Niet meer actief

Mijn dochtertje had ook al 5 dagen niet gepoept. Ik vond dit erg vreemd omdat ze normaal dagelijks meerdere poepluiers heeft (ze is bijna 10 wk oud). Toevallig vertelde ik dit aan mijn tante tijdens het kerstdiner. Zij is bowen-therapeute. Ze heeft toen haar buikje en ruggetje heel lichtjes gemasseerd (heel kort, nog geen halve minuut in totaal). Een half uur later had ze een hele luier vol, weer een uur later volgde de 2e.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Met een thermometer een poepbroek uitlokken is volgens mij echt slecht. Je kunt zomaar wat kapot maken van binnen!

12. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Volgens mij zitten de ouders er altijd meer mee dat de kleine dagenlang niet poept dan de kleine zelf (in het geval dat er geen krampjes en huilbuien zijn dan...). Het kan soms hele dagen door mn hoofd gaan, terwijl de uk in het ergste geval minder lacht dan normaal...

Het grote kerstcadeau komt vanzelf!

13. Chantico

Cerise, wat deed je tante dan? Gewoon zachtjes masseren?

Chebu, ik heb niet lopen prikken hoor! Alleen één keer haar temperatuur opgenomen, gewoon zoals je dat mag doen als ze ziek zou zijn. Het hielp dus ook niet ;)

Maar: ze heeft inmiddels wel een hele keurige poepbroek geproduceerd. M'n vriend en ik stonden echt juichend naast het aankleedkussen 8) , wie had dat een jaar geleden durven voorspellen :)

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hahahahaha das idd waar!
    Nuja, als ze normale poep had dan zal ze ook zeker niet verstopt zijn zou je zeggen.
    Zal wel weer komen.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha wij hebben ook een keer juichend aan de commode gestaan (wat je allemaal niet doet als ouders zijnde haha)

en met een thermometer poep uitlokken is een hele normale methode en doen ze bij de dokter, ziekenhuis e.d. ook gewoon met een normale thermometer kan je niets verzieken (zolang je niet als een gek staat te roeren natuurlijk haha) en als het goed is heb je een baby thermometer (die flexibel is) en binnen 5 seconden meet.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik maakte me ook zorgen toen Danique, na gemiddeld 2x per dag altijd een poepbroek te hebben gehad, ineens een week geen ontlasting had. Maar ze had zelf nergens last van en toen ze wel weer een keer poepte was het een normale hoeveelheid.
    Wel was de substantie veranderd, en de geur........ :)

Nu poept ze onregelmatig, dan 1x in de 2 dagen en dan weer een week niet. En ze stinkt soms een uur in de wind, en natuurlijk altijd tijdens het BV geven hè als ik niet weg kan vluchten :D

17. Cerise

Cerise Niet meer actief

Ja, een hele lichte massage. Ze merkte er niks van. Op een plekje net onder het middenrif. Ze verplaatste eerst de huid een beetje met haar wijsvinger, daarna maakte ze een soort rollende beweging naar beneden, zonder de vinger op te tillen, heel zachtjes. Daarna ook nog op het ruggetje, maar dat plekje is wat moeilijker voor leken te vinden. Het was echt heel subtiel, maar zeer doeltreffend! Door deze massage worden de hersenen geprikkeld. Je mag dit natuurlijk niet te vaak doen, want het lichaam moet deze prikkels zelf verzorgen. Voor af en toe mag het wel volgens mijn tante. Deze massage zou 5 tot 10 dagen blijven doorwerken. En inderdaad ik weet niet of het daar aan ligt, maar ze heeft nu netjes weer 1 of 2 poepluiers per dag.

18. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik zei tegen de dokter dat ik toevallig de temp van mijn kindje wilde meten mede omdat ik het idee had dat ie verstopt zat en daar bij wat koorts ofzo had. en daarna poepte hij ook. en toen zeiden ze: je mag NOOIT een thermometer gebruiken om het op te "wekken" dat het nu toevallig is oke maar niet als hulpmiddel gebruiken. kweet ook niet waarom ze dat zeiden niet verder naar gevraagd omdat ik m ook niet om die rede ging tempen. maar zei zijden dat je gerust 5 ml lactulose mag gebruiken om het weer op "gang" te krijgen dus die hadden dat voorgeschreve. misschien een tip voor jou? is edht niet zo heftig als een laxeermiddel hoor! haahha het zou eruit zien..nee het is echt niet agressief ofzo. krampjes kunnen ff erger worden omdat het "los" komt maar verder prima spulletje voor verstoppingen

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    hahahaha! Inderdaad ja! :) :)
    Maar hier deed Hanne er ook altijd een week over. INmiddels is dat ritme er ook weer uit en komt er nu sinds zondag dagelijks een poepbroek! gister zelfs 2...

20. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Kindicol van VSM, is een supermiddel, er komt echt veel "los" bij je kleine.... ;) Door verandering in het darmstelsel, kunnen ze idd lang niet poepen, maar te lang is echt niet goed, hoor!
    De gebruiksaanwijzing staat op het flesje, en het is zeker de moeite waard van proberen...Bovendien is het homeopatisch, dus baat het niet, schaadt het niet!

Groetjes, vonneg

Deel Deze Pagina