laat ik even voorop stellen dat onwijs blij ben dat ik zwanger ben, het gaat tot nu toe ook onwijs goed en ik heb weinig last van kwaaltjes dus eigenlijk mag ik helemaal niet klagen! alleen ik had zoo gehoopt dat ik één van de gelukkige was die geen striae zou hebben tijdens mn zwangerschap, maar helaas! ondanks dat ik vanaf het begin elke avond smeer met bio oil.. sinds een maand zijn de eerste streepjes op mijn buik verschenen en ondertussen zijn het er al behoorlijk veel geworden ze zijn niet heel donker, maar ik baal er wel behoorlijk van! zijn er meer meiden die ook last hebben van striae? en zijn er nog dingen die jullie ertegen doen? ik wilde nog graag een zwangerschapsshoot doen, maar ik weet niet of die foto's nu nog wel mooi worden met al die streepjes op mn buik!
helaas is er niks aan te doen. bij de zwangerschap van dl kwamen ze pas bij 33 weken en ik smeerde ook. het hielp alleen dat ik ze bij smeren er niet in voelde schieten. mijn hele buik zit er onder. deze zwangerschap is er nog niks bij gekomen maar ik moet nog wel even een paar weken. smeren helpt alleen je bovenhuid soepel te houden maar de striemen zijn onderhuids. daar kun je geen olie of creme op smeren.
Ik heb ze (nog) niet, maar ik vrees dat ik ook 1 van de gelukkigen ga zijn. Helaas valt er niet veel aan te doen, naast het smeren dat je al doet. snap dat je ervan baalt. Zou ik ook doen. Aan de andere kant: we earned our stripes!! Shoots kunnen ook prachtig zijn met kleding aan!
Bij mijn controle bij de gyn een paar weken na de bevalling schrok de gyn van de hoeveelheid striemen ik had. Als het een troost mag zijn, ze verbleken met de tijd en vallen dan minder op.
Ik heb er 1. Toen deze kwam ben ik gaan smeren met collistar anti stretchmark. Ik had echt t idee dat het hielp. Wel duur grapje dat was minder
Je doet niks tegen striae, je kan smeren wat je wil. Allemaal leuke verkooppraatjes maar het heeft allemaal te maken met de elasticiteit van de huid en hoe snel het allemaal groeit. Ik heb geen striae (nog) op mijn buik maar wel op mijn borsten (onderkant) en ik smeer echt niet dagelijks mijn buik en borsten in.
Bij mijn zoontje had ik er tot 36 weken geen last van... tot ik bukte en ik voelde ze letterlijk overal inscheuren... kwam uiteindelijk helemaal onder te zitten. Nu ben ik 34 weken zwanger van de 2de en staan de oude strepen strak. Tot nu toe niks nieuws ontdekt of het valt niet op hihi. Het is balen echt balen maar je kan er gewoon echt niks aandoen
Ik dacht dat ik niks had, totdat ik na de bevalling de onderkant van mijn buik weer goed kon zien Vind het wel beetje zonde, maar eigenlijk interesseert het me niet zo, ze worden al lichter en tja... Alles voor de kleine meid
Mij werd gezegd: na je 30ste weinig kans op striae. Jahaaaa, m'n *****! Ik zat he-le-maal onder, tot en met mijn venusheuvel aan toe. Inmiddels zie je er nog maar weinig van. Dat zal over een aantal maandjes wel weer anders zijn. Ik heb er nooit iets van gevoeld overigens. Het is ontsierend, maar ik heb het wel geaccepteerd. Ik stoor me veel meer aan mijn kleine "vetschortje" dat ik niet weg krijg! Ik overweeg over een paar jaar een buikwandcorrectie, terwijl ik eigenlijk helemaal niet van de plastische chirurgie ben. Misschien denk ik er over een paar jaar weer anders over.
Ik dacht ook mazzel te hebben maar met 37 weken begon het te scheuren, vond het heel erg maar nu ik bevallen ben valt het best mee en valt het nauwelijks op.
Hier nog helemaal niets op mn buik *afkloppen*, maar wel op mn billen en mn bovenbenen . Mn moeder had eens een proeftube q10 zalf, had het idee dat dat wel hielp, in ieder geval werden ze lichter van kleur.
Met de zwangerschap van onze dochter ook last van striae. Mooi is anders, maar ach ik vind het een groot wonder dat er uit 1 zaadcel en 1 eicel "gewoon" een compleet kind gemaakt wordt. Het is een wonder.
Daar ben ik het ook zeker mee eens san1984! het blijft een groot wonder en in dat opzicht maken die paar streepjes ook helemaal niks uit! Ik hoop inderdaad dat het na mijn bevalling wat wegtrekt, en tot die tijd blijf ik denk ik toch maar smeren met bio oil.. misschien dat het wat helpt voor het herstel?
Haha herkenbaar! Ik zag ze ook pas naar de bevalling heb er zo en zo aanleg voor, heb ze ook erg op mijn benen enz.
Ik heb tot nu toe nog niks, maar ben iedere dag weer bang dat het alsnog komt... Was er vanaf begin af aan 'bang' voor, zou het vreselijk zonde vinden. Mijn (platte) buik was toch altijd wel een beetje mijn trots, hetgeen wat maakte dat ik me heel sexy kon voelen... Dus nu tel ik in dat opzich de dagen af dat ik het nog zonder doe... Maar, waar ik al bang voor was lees ik hier dus ook, het zegt niks dat ik al in week 35 zit.. Het kan alsnog ineens ontstaan.... Ik smeerde vanaf de eerste dag van mijn zwangerschap elke dag in met babyolie van Zwitsal (dat had ik toevallig in huis en dacht, als het maar vettig blijft). Rond de 20 weken ben ik begonnen met massage olie van Palmer's, op aanraden van een vriendin, dit moet wel 3x per dag, en dat doe ik dan ook trouw. Het blijft afwachten. Voordeel wat ik heb is denk ik, dat mijn buik wel erg gespierd was voor de zwangerschap, maar m'n huid niet superstrak omdat ik vroeger steviger ben geweest (woog 75 kilo op m'n zwaarst, voor de zwangerschap zat ik op 53, 1.64 lang). Die huid is dus al eens aardig opgerekt, maar natuurlijk niet zover als nu... Ik blijf duimen en hopen, heb wel erg striae op m'n benen en billen van toen ik dikker was.. Edit: ik bedacht me nog, miss handig voor degenen die nog in het beginstadium zijn en dit lezen, ik draag wel al vanaf 12 weken zwangerschapsbroeken met een stevige elastische band. En als ik een jurkje ofzo draag heb ik een losse band die ik onder m'n kleding om mijn buik doe. Vind sws die steun gewoon erg prettig, maar las ook ergens dat het ook kan helpen striae te voorkomen. Logisch eigenlijk ook wel, want zonder band komt er natuurlijk veel meer gewicht aan je huid te hangen, en dat vangt zo'n band deels op..
Ik heb al striae sinds mijn 16, dus ik was er al aan gewend. Weet je: na een paar jaar wordt het steeds lichter en zie je het niet meer.
Ik begrijp je goed, ik zou het ook heel erg vinden als ik onder de striae zou zitten. Vind het zoiets lelijks. De eerste zwangerschap ben ik striaevrij doorgekomen. Momenteel ben ik 29 weken zwanger en nog geen striae, maar ik weet ook wel dat het uit het niets kan komen. Ik smeer mij in met palmers cacaobutter en bio ol
Helaas ik ook. Maar ze worden echt veel lichter (eerst donkerder na bevalling maar na een paar jaar echt lichter!!). Doe gewoon een fotoshoot hoor!!! Die strepen kunnen ze wel weg fotoshoppen!!!
Hier het zelfde verhaal veel afgevallen en zag het er zo weer bijkomen. De striae kwam helaas wel na 37 weken bij mij maar het valt echt mee, ik ben nu 2 weken geleden bevallen en mn buik is echt alweer bijna plat, zonder dat ik er wat voor doe. En ik had echt een flinke toeter. Ik heb me achteraf veel te druk gemaakt om striae en dik worden.
Hoi meiden, Voelden jullie iets in de dagen voordat de striae kwam? Stond het erg strak/gespannen? Of was je huid gewoon soepel? Heb weleens gehoord dat je eerst jeuk krijgt. Zijn jullie erg aangekomen of heeft dat er niet mee te maken? Heb bij de eerste geen enkel streepje gekregen en hoop het nu ook niet te krijgen maar je weet maar nooit. Wat ik dus doe is elke douchebeurt met zo'n speciale scrubhandschoen de boel masseren en scrubben, zo blijft het ook onder je huid wat soepeler heb ik het idee. Dan nadouchen met koud water zodat je huid hard aan het werk gaat en goed doorbloed wordt. En dan uit de douche insmeren met buikbalsem van de Etos of bio oil, al masserend insmeren. Heb dat bij de eerste ook gedaan, geen idee of het geholpen heeft maar geen enkel streepje te zien.