De laatste tijd heeft mijn ukkie wat last van zijn ontlasting. Hij poepte altijd meerdere keren per dag, maar dat is een paar weken geleden ineens opgehouden. Nu poept hij soms een paar dagen niet. Het lijkt er ook op alsof hij meer last heeft van het (of juist het niet) poepen. Hij gaat heel vaak met zijn benen op en neer en kreunt daar dan bij. Maar meestal poept hij dan niet. Ook is zijn ontlasting ineens heel anders. Hij ligt op bed en moest net ineens heel erg huilen. Dus ik da bij hem kijken en probeer hem te troosten. Ineens denk ik: "wat ruik ik toch?" Blijkt hij echt een enorme poepbroek te hebben (hij huilt normaalgesproken nooit als hij een poepbroek heeft), maar het ruikt echt heel anders dan dat het deed toen hij nog een paar keer per dag poepte. Het ruikt nu heel raar zoet en weeïg. Ik heb het even aan een grondig onderzoek onderworpen en het was heel plakkerig. Als de de 2 stukken van de luier (voor- en achterkant) tegen elkaar aan deed en weer losmaakte, was het heel plakkerig en draderig. Beetje zoals kauwgom wat ergens op zit en warm geworden is (weten jullie dan wat ik bedoel?) wat je los trekt. Er is niks veranderd in zijn eten (volledig borstvoeding). Herkent iemand dit? Is dit normaal? p.s. ik heb volgens mij nog nooit zo vaak het woord poep gebruikt
Jep het het ook gemerkt dat de uitwerpselen (laat ik er eens een ander woord in gooien) na ongeveer drie maanden gingen veranderen. Ik gaf ook volledige borstvoeding. Het werd me toen uitgelegd dat de darmen goed werken en dus langer er over doen om de poep naar buiten te werken. Wat ik deed als uk hier moeite had met poepen is op de grond leggen en dan fiets bewegingen met zijn beentjes maken. Dat leek wat te helpen. Verder opletten met wat je eet dus niet te scherp of zo. Dat schijnt allemaal via de melk mee te komen. Hoop dat je er wat aan hebt en anders even het CB of HA bellen die kunnen het je vast beter uit leggen.