Ik wil in onze keuken heel graag een kokend water kraan. Nu zie ik verschillende merken, waaronder Quooker en Grohe. Maar bijvoorbeeld ook Franke. Dat laatste merk ken ik niet, waardoor ik meteen een beetje twijfel of het wel goede kwaliteit is. Hebben jullie een kokend water kraan? Welk merk? En zijn jullie tevreden?
Ik heb een kokend waterkraan van Franke. Volgens de keukenverkoper net zo goed als een Quooker. Ik vind alleen dat de kraan spettert. Geen idee of dat bij andere kranen ook zo is. Het water komt natuurlijk wel onder druk uit de kraan. Misschien dat het daardoor komt. De kraan is absoluut veilig. Kinderen kunnen 'm niet zomaar openen en zodra je de knop loslaat stopt de watertoevoer.
Kokend water kraan ja! B-merk: Nee! Wij hebben een itho daalderop en in 5 jaar al 2x kapot. Gaan nu een Quooker kopen.
Onze Quooker is al bijna 10 jaar oud en we hebben alleen maar 1 x het binnenwerk + leiding vervangen ad. 100 euro.
Dat van dat spetteren lees ik ook in de reviews, maar misschien is dat inderdaad bij alle kranen het geval. Ik las ook twee reviews over de Franke, waarbij de kraan al na relatief korte tijd kuren ging vertonen. De klanten hadden contact met Franke en toen bleek dat ze jaarlijks een filter a 90 euro moesten vervangen. Dat hadden ze beide niet gedaan, waarop de garantie verviel. Heeft die van jou ook zo’n filter?
Onze quooker spettert ook. Onze keukenman zei dat dit bewust is gedaam voor de veiligheid. In het begin even wennen en eng.
Wij hebben een franke en zijn er super blij mee. Idd hij spettert iets, maar als je het kopje/pan of wat dan ook er goed onder houd heb je er geen last van. Ik zou nooit meer iets anders willen.
Nee, ik weet niks van een filter. Maar wij hebben de kraan nog maar een paar maanden. Waar zou die moeten zitten? Want de boiler ligt onder het keukenkastje. Daar kunnen we niet zomaar bij.
Ik heb geen idee waar dat filter zit. Hierbij iig de reviews: https://www.kieskeurig.nl/kokend_water_kraan/product/3473654-franke-1190480711/reviews