Goede middag, Helaas moeten we afscheid nemen van mijn 2 trouwe labradors. 5 jaar hebben we geprobeerd om dit niet te moeten doen, maar mijn man kan geen zwaardere allergiemedicatie innemen. Ik heb dus een blonde labrador van 6,5 jaar en een zwarte mix van bijna 7 jaar. Beiden zijn gecastreerd, hebben alle inentingen en zijn gechipt. Graag zou ik ze samen plaatsen, maar omdat dit moeilijker zal zijn, stel ik me ook open om ze apart te laten bemiddelen. Indien interesse of verdere informatie, stuur gerust een pb!
oh wat heftig zeg om de beestjes weg te moeten doen. en zeker na zoveel jaren. ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk vind je snel een goed en lief baasje voor de hondjes.
Ja, fijn is het niet, maar mijn man zijn luchtwegen hebben zwaar te lijden... 2 maanden geleden was er iemand die interesse had, maar die man zijn aard beviel me niet. Mijn man wou ze ook niet aan de eerste en beste kwijt ondanks zijn ongemak. Het is echt niet simpel!
Is er niemand in jullie familie/vrienden/kennissen kring? Evt bij de dierenarts of dierenwinkel een flyer ophangen?
Nee, helaas niemand bij ons die ze kunnen overnemen. De dierenliefhebbers hebben zelf reeds dieren en onze erbij nemen, lukt niet... Ik heb ze ook al geplaatst op internetsites. Wel reactie gekregen, maar als we dan afgesproken hadden om te kijken of de honden hun wel ligt, zijn ze nooit komen opdagen...
De dierenarts zoals eerder gezegd... die hebben mijn ouders in het verleden ook geholpen met het herplaatsen.. ook een koppel die het liefst bij elkaar bleef..
Wij hebben vorig jaar onze labrador herplaatst. Probeer het eens op Labrador forum :: Index - Labrador forum of via de Nederlandse Labrador Vereniging. Kan de fokker niks voor jullie betekenen? Wij hebben er ook heel lang over gedaan om de keuze te maken voor herplaatsing van onze reu. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en na lang zoeken een gouden mandje voor hem gevonden. Hij woont nu naast de bossen en kan los rennen wat ie wil. De hebben er flink om moeten huilen, maar zien echt in dat dit beter is voor hem en voor onze andere labrador. Zij leeft helemaal op zonder zijn regime