Pasta naar keuze, komkommer, tomaat, paprika en bosui in een kom. Asperges koken.. aubergine , spekjes en een uitje samen bakken in een pannetje.. afkoelen.. Dressing maken met olijfolie, azijn en honing.. Alles bij elkaar in doen.. Daarna gemengde sla toevoegen. Heerlijk met stokbrood! *** Gemaakt tijdens een kookworkshop en hij was echt heerlijk!
Benodigdheden: Babysla Bak lekkere Aardbeien Brie Walnoten/Pijnboompitten dressing: Olijfolie Peper en Zout Honing klein beetje azijn Sla in een kom doen Aardbeien snijden en met gemalen peper bestrooien en even laten intrekken De brie in stukjes snijden De walnoten in stukjes pletten of de pijnboompitten, net welke je lekker vind, in de koekenpan warmen. Dressing maken van olijfolie,honing,azijn, peper en zout door elkaar heen naar eigen gevoel. de combinatie van zoet zuur hartig zorgt voor een complete smaaksensatie. Allemaal door elkaar husselen en eet smakelijk!! Echt mijn favoriet in de zomer!! mjammieeeeeee
Salade nicoise: 1 zak gebroken sperziebonen (500 g) 2 eieren 1 schaaltje cherrytomaten (250 g) 1 stokbrood afbak 2 blikjes tonijn op olijfolie (a 160 g) 1/2 rode ui 1 teen knoflook 4 eetlepels honing-mosterddressing (fles a 270 ml) 1/2 potje zwarte olijven zonder pit (a 240 g) Sperziebonen in ruim kokend water met zout in ca. 8 min. beetgaar koken. Kookwater afgieten en bonen in vergiet met koud water spoelen. Laten uitlekken. Intussen eieren in 8 min. hard koken, spoelen met koud water, pellen en in partjes snijden. Tomaatjes halveren. Stokbrood in oven afbakken volgens aanwijzingen op verpakking. Tonijn laten uitlekken en in stukken verdelen. Ui pellen en in ringen snijden. Knoflook pellen en uitpersen boven grote kom. Bonen, tomaat, tonijn, ui en dressing erdoor mengen en naar smaak zout en peper toevoegen. Salade over 4 borden verdelen en garneren met partjes ei en olijven. Stokbrood erbij geven.
Couscoussalade 1 rode paprika 1 gele paprika 250 g couscous 3 bosuitjes, gesneden 1 el peterselie, vers, fijngehakt 1 el munt, vers, fijngesneden 1 bakje fetablokjes 1 handje rucola, gewassen, grof gesneden 3 tomaten of meerdere cocktail tomaatjes, in blokjes sap van 1 citroen Olijfolie peper en zout Rooster de paprika's op de bakplaat in 30 minuten in de oven op 200 gr.C. Laat de paprika's ongeveer 15-30 minuten staan in een afgesloten schaal. Een paar uur mag ook (dan zitten de velletjes nog beter los). Verwijder de zaadlijsten en het velletje en snijd in stukjes. Bereid de couscous volgens de verpakking. Doe de paprika, couscous, bosuitjes, kruiden, feta, rucola en tomaten in een grote schaal. Maak een dressing van het citroensap, olijfolie en peper en zout en breng hiermee de couscoussalade op smaak. Breng eventueel nog op smaak door extra van bovengenoemde ingrediënten toe te voegen. ___Suggestie___ Laat de salade een paar uur in een afgedekte schaal staan. Dan trekken de smaken er lekker in.
vanavond hadden wij griekse salade tomaat feta komkommer olijfjes olie en kruiden. knoflookypughurtsaus zelf maakt en kipspiesjes van de gril met champignons en paprika manlief at er brood bij ik eet ff een paar weekjes gee koolhydraten
penne aanmaken met olijfolie rucola erdoor heen pijnboompitten zwarte olijfen Klein beetje rode uien erdoorheen zwarte peper zout en erover heen verse parmenzaanse kaas erover
lol Wat een lekkere dingen staan hier zeg, ik weet al wat ik ga maken de komende dagen, namens mij dus ook bedankt
Gister gemaakt en heeeeeerlijk gesmuld met zn 5e!: Ingrediënten: *macaroni (1 beker...tja zo meet ik t altijd ) * stokbrood *1 prei *1 zoete ui * 2 rode uien * taugé * 2 tomaten *komkommer *bleekselderij *bakje ham blokjes/reepjes *bakje bacon/spek blok/reepjes *pijnboompitten *Sasaus met yoghurt oid Spek samen met de zoete ui bakken met wat olijfolie. Prei in kleine snippertjes hakken Bleekselderij schoonmaken en kleine blokjes van maken Tomaten in stukjes En de rode uitjes in kleine stukjes. Komkommer ook in 4e en stukjes Alles door elkaar husselen De pijnboompitten even aanfruiten in de pan waar de bacon met ui uitkomt en apart houden Macaroni met koud water afspoelen en er onderdoor. Touge niet vergeten (deed ik dus wel bijna) Hamblokjes eronder Sausje erdoor en je hebt een volle bak salade. Daar het stokbrood bij en SMULLEN maar! Oja en die pijnboompitten kan je er dan op je bord overheen strooien! Extra lekker met geraspte oude kaas bij die pijnboompitjes maar die was ik gister vergeten Uitgerekent en ongeveer 345 calorieën p bord
wij eten vanavond...pasta salade met jumbogarnalen. ijsbergsla 2 mienestjes p.p. komkommer in kleine stukjes flink wat jumbogarnalen (eventueel al lekker gemarineerd in de knoflook of chilisaus) lente uitje sesamzaadjes
Mijn favo is "Pasta di Sarah" (van mijn schoonzusje) Penne (pasta) gaar koken en dan af laten koelen (met wat olijfolie erdoor tegen het plakken) Daar dan alle overige ingredienten doorheen doen: -Cherrytomaatjes -Avocado -Boursin cuisine (de groene) -Groene pesto -Lente uitjes -Mozzarella en op smaak brengen met zout en peper! En helemaal aan het eind (vlak voor het opdienen) geroosterde pijnboompitjes er overheen strooien!! Mjammie, ga ik morgen maar eens maken denk ik! Ingredienten gewoon op gevoel erbij doen (hoeveelheden). Ik had vorige keer bijvoorbeeld 400 gram pasta penne, 10 cherrytomaatjes, 3 lente uien, 1 bol mozzarella, 1 kwart pot boursin cuisine en een halve pot groene pesto.
penne salade met kip en broccoli wat heb je nodig; -pasta (penne) -kipfilet -rode ui -cherrytomaten -broccoli -pijnboompitten -conimex marinade sate (zakje) -fritesaus kipfilet in stukjes snijden dan marineren met conimex marinade ik neem altijd de sate versie, klein scheutje koffiemelk erbij en lekker in laten trekken. penne & broccoli koken, pijnboompitten even roosteren, cherrytomaten snijden, uitje snijden en dan de kip bakken dan alles in een schaal doen en door elkaar husselen.. meestal prak ik de broccoli ipv de stronken erdoor heen te doen. als laatste nog fritesaus, slasaus of mayonaise erdoor heen, stokbroodje erbij en klaar!
Tonijnsalade met gegrilde gele paprika en courgette, met zilvervliesrijst. Van Sonja! Bakker welteverstaan. Eet smakelijk!
wat ook simpel en lekker is.. aardappels koken aflaten koelen. dan kidneybonen erbij rode uien sla peterselie eieren op smaak brengen met zout en peper citroen en gemalen cayenne peper olie. Je kan er een beetje sla saus erdoorheen doen. echt simpel maar vind het echt super lekker!