schoonouders hebben een hondje dat 3 wken ouder is als onze pup. niet aan de hand zou je zeggen maar het zijn 2 heel verschillende honden. die van ons een leo eerste klas en daarbij een verschrikkelijk rustige hond (en dat voor een jack ) die van hun even eens een jack.hyper actief en irritant.(schoonma haar woorden) alstijd als we daar komen dan gaat die hond onze honden aanvallen en bijten oke kan geen problemen mee als ze het zat zijn bijten ze vanzelf terug maar van het weekend wat een ellende hij springt constand fynn omver en springt de hele tijd naar zijn hoofd of in zijn nek tis gewoon ellending want je kan waarschuwen maar die hond luisterd niet! van het weekend dus weer fynn was het zat en begon te huilen en kwam naar mij maar die hond dus ook. dus ik duw die hond weg maar hij komt terug. dus weer weg geduwd ja en nu komt het! grijpt hij mij vol in mijn hand en door! ik bedenkt me niet ik ik heb hem een gruwelijke klap verkocht! schoonma gaf me gelijk en schoonpa en zwager zeiden niets! nu dus 3 dagen later. word er gebeld naar vriendlief door zwager dat ik een dieren mishandelaar ben en ik niet mag slaan. dus we hebben weer eens ruzie met schoon pa en zwanger want schoonpa zat er dus bij. ik ben tegen dieren slaan hoor echt waar dit was de eerste keer. maar kom op ik bloede als een rund! had ik dan niets moeten doen voor het zelfde geld was het fynn zijn arm geweest!
Dat is toch een instinctieve reactie... Kan ik me goed voorstellen. Ik word uberhaupt al nerveus als er een hond in de buurt van m'n kinderen komt, laat staan als ie hyperactief en irritant is Moet ook zeggen dat ik het raar vind dat als dat beest al een paar keer naar je zoontje springt, dat ze 'm niet even in een andere kamer hebben gezet. Zouden ze hem ook straf hebben gegeven omdat ie jouw hand kapot heeft gebeten?
Pfff, misschien moet die zwager van jou op een relativeringscursus? Come on, ik had psies hetzelfde gedaan hoor. En bovendien niet meer mijn kind in de buurt gelaten bij die hond.
Nou nee hoor!!! Het is uiteraard een primaire reactie dat je uithaalt omdat hij je heeft gebeten. Ik zou exact hetzelfde hebben gedaan. Die hond heeft jou gewoon niet te bijten, PUNT. Dus die zwager moet zich lekker laten nakijken. Nu heb jij het gedaan, maar de volgende keer is het het kind van je zwager.... en dan is het ineens onopgevoede K*thond. Niks mishandeling!
Je geeft zelf al aan dat je tegen dieren slaan bent, dus dat je schoonvader en zwager je een dierenmishandelaar noemen slaat natuurlijk nergens op. Waarschijnlijk had ik hetzelfde als jij gereageerd. Uiteraard is slaan niet de oplossing, maar als een hond mij grijpt en doorbijt, nou sorry hoor, maar dan krijgt ie waarschijnlijk ook een klap of een schop. Ik denk ook dat dat een eerste primaire reactie is. Ik zou dus wel van je schoonouders eisen dat ze die hond in een bench doen ofzo als jij daar komt met je zoontje. Ik zou dat beest voor geen meter vertrouwen hoor, straks grijpt ie je zoontje .
Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben en ik vind je absoluut geen dierenmishandelaar ofzo!!! Je laat je toch niet zomaar bijten, en met kinderen ben ik al helemaal alert. En wat je zwager en schoonpa betreft, ik zou gewoon heel duidelijk zijn en aangeven dat je dit gedrag niet accepteert. En als zij dit niet weten te voorkomen, dan is dit het gevolg!
Euh.. als zo'n beest je in je hand bijt, en dan echt doorbijt (en dus niet gewoon speels hapt), zou ik em ook echt een flinke knal geven hoor! Ben zelf een beestengek (hebben zelf 2 katten en een hond), maar vind dat echt een normale, menselijke reactie! En je schoonpa en zwager hebben wel lef om kwaad te worden op jou, terwijl jij je zoontje probeert te beschermen bij zo'n hond, én zelf gebeten bent! Blijkbaar hebben ze dus geen controle over die hond.. Je moet er toch niet aan denken wat er was gebeurd als die hond je zoontje grijpt... Zou trouwens de volgende keer die hond niet in de buurt willen hebben, en al helemaal niet in de buurt van m'n kind! Laat ze dat beest goed africhten, of em anders in een bench doen..
Jij gaat niet te ver, die hond ging te ver! Belachelijk om het af te doen als dierenmishandeling. Een hond hoort niet te bijten, punt.
Vind ik niet.. Ik vind je zwager en schoonpa absurt.. Een hond, die doorbijt? Jij bloed.. Ze mogen dat beest wel na laten kijken. En in dit geval is het geen dierenmishandeling, eerder zelf verdediging, wat had je dan moeten doen? Even vragen? "Hond, wil je me aub los laten??" en dan zeker nog een aai ook, omdat ie het doet. Van mij had je hem richting plafond mogen lanceren Ik zou mn zoontje er ook écht niet alleen bij laten..
Een hond moet zn grenzen weten en zn rangorde... hebben ze ooit wel een puppy cursus of iets met hem gedaan? of beetje informatie ingelezen dat je een hond niet zo maar zn gang kan laten gaan, dat er grenzen zijn.. zeker alstie in je hand hangt... kom op zeg.. hij moet gewoon weten dattie fout zat en dat wistie na de klap *hopelijk*. Dierenmishandelaar ben je niet.. geef onze hond ook wel op zn kop alstie iets doet wat niet mag, bijvoorbeeld iets harder happen dan nippen.. soms zijn het net kinderen, tik op de billen.
gaat wel. heb de huis arts er naar laten kijken. hoefde er niets aan te doen.en geen spuiten (nee die heb ik vorig jaar gehad )
Ik had precies hetzelfde gedaan. zeker als er een kind in het spel is. Nu was jij het, de volgende keer kan het Fynn zijn. Mijn zwager heeft ook een valse hond ( rottweiler ) en als die in de buurt is hou ik Levi op schoot en ver bij die hond vandaan
Jeetje zeg en dat voor een pup!! dat ie nu al zo fel je bijt zegt wel iets over de hond. Het zou je kind zijn die hem opzij duwt of hem ergens op wijst...dat handje kan een stuk minder hebben. Een pup moet toch zeker zijn plek kennen en dat ie dan nu al bijt is wel snel. Was het niet eens speelse reactie? want puppy tanden zijn zooo scherp en als ze je maar aanraken ermee kun je al bloeden. Maar hoe is het nu met de ruzie en je hand??
duidelijk gevalletje van een hond die te hoog in de rangorde staat. Als hij volgens schoonma haar woorden hyperactief en irritant is dan hebben zij het zover laten komen. Hij bijt jouw omdat hij jou terecht wil wijzen om iets dat hem niet aanstond, doordat jij hem per direct een lel hebt verkocht heb je laten zien dat je boven hem in de roedel staat. Niets mis mee dus, honden onderling vragen ook niets vriendelijk aan elkaar. Lijkt me verstandig dat je schoonouders/zwager met dit hondje op cursus gaan of zich eens gaan inlezen in hondengedrag. Zeker met een Jack, dit zijn meestal geen lieve beginnershondjes. Als er terrier inzit zijn het meestal fanatieke klootzakjes zoals ik het meestal maar zeg. Ik zou ook niet je kind loslaten bij die jack, niet om je angst aan te praten maar een hond ziet zowiezo een kind tot ongeveer 12 jaar als pup. Wanneer ze teveel ruimte krijgen in een roedel gaan ze de "pup" jouw kindje dus, opvoeden...moet er niet aan denken dat je kind richting zijn speeltje/mand/etensbak kruipt. Sterkte met je hand trouwens! Groetjes, Rosanna