Ik maak altijd die van Ashley Willems en vinden wij erg lekker. Hij staat op haar site onder het kopje 'Recepten voor de slowcooker.'
Tot nu toe doe ik altijd gewoon mega simpel, ui stoven en pompoen erbij, peper en bouillon en mixen. Maar ik lees hier veel lekkere dingen die ik ook eens ga proberen, hopelijk worden onze mini pompoentjes in de moestuin binnenkort van de iets groter formaat
Ik ook pompoen, knoflook/ui fruiten, groenteboullion en masala. Masala in pompoen soep is echt hemels vind ik. Oh en rode linzen ook heel lekker. Uiteraard een vleugje room.
Het begin is idd lastig. Ligt ook wel aan de soort, pompoen snijden met van die "patronen" erin gaat al een stuk makkelijker. (Zie foto, gisteren op de kop getikt voor 30(!!) cent. Ter vergelijking qua grootte ernaast een watermeloen.)
Een superlekker en eenvoudig recept met zo'n kleine oranje pompoen van de Lidl; • Neem een fijne, grote soeppan • 1 gesnipperde ui en 2 teentjes knoflook fruiten in een klein laagje olie • Snij de volgende groenten in stukjes, mag best grof: 1 pompoen, 2 wortels, 1 rode paprika, 2 tomaten, wat stukjes aardappel • Bak deze groenten even 10 min mee in de olie bij je ui/knoflook • Voeg 1.5L water toe en 2 bouillonblokjes • Een half uurtje laten koken • Pureer het geheel met de staafmixer mooi glad • Een half tot 1 pakje kookroom/slagroom (naar smaak) erdoor mengen • Kruiden met nog wat zout, peper, rozemarijn en tijm Echt een heerlijk romige soep boordevol groenten. Lekker met een stokbroodje erbij.