Lieve meiden, Wij hebben 3 kinderwagens Een bugaboo cameleon Koolstra simba en een quinny zapp. De quinny hebben we vandaag omgebouwd naar de buggyzit. Maar de rugleuning is niet vestelbaar, dus vandaar een koelstra bij gekocht... Maar ons dochtertje is 11 maanden en kan redelijk goed stabiel zitten, ze kan ook mee op het fietstoeltje. Kan en mag ik mijn dochtertje al in de quinny zetten of beter nog langer wachten,...ze zit best goed al zakt ze naar een tijdje natuurlijk wel...( we hebben even in de tuin en woonkamer geoefend) bedankt alvast! x
Ik dacht idd ook 6 maanden! Wij hebben een gewone buggy en daar staat het zelfs op! Dus dat gaat zeker lukken hoor! Het enige nadeel (en de enige reden waarom wij de Zapp niet hebben gekocht) is dus dat ze niet kunnen liggen...en als je kindje moe wordt dus lastig kunnen slapen!
Idd vanaf 6mnd. Maar het ligt ook een nbeetje aan je kindje denk ik. Wij hebben ook een Bugaboo en een Zapp, maar ik gebruik de Zapp nogsteeds niet. Onze dochter is nogal slank en ik krijg die gordels gewoon echt niet goed om haar heen. Ze hangt er echt heel erg in, ik wacht dus nog even totdat ze wat groter is. Ik heb er vorige maand een Chicco bijgekocht, ideaal ding, ze zit er echt goed in, en hij kan in de ligstand.
Vanaf 11 maanden ging Thijs er af en toe in. Nadeel vind ik dat hij er erg in hangt, voor kleine stukjes niet zo erg, maar voor lange stukken gebruik ik liever de wandelwagen.
ik vind dat onze dochter (ook iel ding) pas sinds 3mnd er echt goed in zit, en ze is 1,5 nu, maar goed ik gebruik hem ook alleen tijdens het winkelen dus als we met de fiets of auto de stad in gaan, als we lopend gaan gewoon de kinderwagen.
mijn zoontje is erin gegaan vanaf 8 maanden.. hij is dan wel wat groot voor zijn leeftijd in de lengte maar wel smal.. ik heb de bandjes die over de schoudertjes gaan een paar centimeter onder het orginele punt waar het vast zit aan de achterkant vastgestikt zodat de bandjes perfect om zijn schoudertjes zitten en niet bij zijn oortjes. hoe langer hij werd hoe meer ik de stikjes naar boven zette totdat hij groot genoeg was en de orginele hoogte goed was voor hem.
Ons dochtertje is ook nogal fijn gebouwd, en zij zit in de zapp sinds ze 9 maanden is. Wij gebruiken hem ook enkel voor korte momenten, winkelen enzo. Verder gebruiken wij de kinderwagen, daar zit ze toch wat comfortabeler in. Ik vind de zapp wel handig omdat hij zo klein is om mee te nemen, en toch wel snel uitgeklapt is.
Als je dochtertje goed kan zitten kan ze er makkelijk in. Wij hebben hem ook. Achteraf toch een beetje een miskoop geweest. Daan hangt er erg in, steeds moet ik hem in zetstand optrekken anders hangt hij met zijn oren op de banden. Nadeel is ook dat er geen ligstand op zit. Destijds hebben we hem gekocht omdat hij zo licht is en klein opvouwbaar. we hadden toen een Suzuki Swift, dus was hij ideaal. Nooit erbij nagedacht dat het toch wel handig zou zijn als er een ligstand op zou zitten. Nu hebben we een Ford focus station... Anyway, wij gaan er dus 1 bij kopen. Waarschijnlijk de Topmark 5 standen buggy. Dan kan Daan op vakantie lekker slapen terwijl wij wandelen of een terrasje pakken en hoeven we niet in het huisje te wachten tot hij weer wakker is. We hebben ook de Maxi cosi Mura 4, maar die is te groot voor het vliegtuig vinden we. Die gebruiken we als we thuis wandelen of naar de supermarkt gaan.
Ik heb hem ook maar mijn zoontje zakt nu nog helemaal onderuit, dus ik wacht nog maar even. Hij is ook vrij smal en de Zapp is nu nog best breed voor hem..
Wij gebruiken hier de Koelstra vanaf dat ze ongeveer 10 maanden was maar toen gebruikte ik alsnog liever de wandelwagen/Quinny Buzz (ook vrij tenger meisje hier).