Hallo, Ik heb al eens eerder wat verteld over de situatie op mijn werk met de nieuwe groepsleider en dergelijke. Het loopt voor geen meter op dit moment. We hebben al meerdere keren heftige discussies gehad en ik heb van alles naar mijn hoofd geslingerd gekregen, want het ligt altijd alleen maar aan mij. Ik mag niet meer prive praten, mijn houding tegenover mijn groepsleider is niet goed ed... Nu vindt de hele afdeling dat ik gelijk heb, want bijna iedereen heeft moeite met deze vrouw. Alleen redt iedereen z'n eigen hachje en komt niemand voor mij op. Met als gevolg dat ik tegen overspannen aan zit en me echt niet meer lekker voel op het werk. Nu hebben we binnenkort een afdelings communicatie traning en mogen we allemaal punten aandragen waar we tegen aanlopen mbt sfeer en communicatie op de afdeling. En ik twijfel zo of ik al mijn frustraties wel of niet op papier moet zetten. Ik weet namelijk dat dit voor heel veel gedoe gaat zorgen. Het liefst wil ik namelijk in een andere groep werken, maar geen idee of dat mogelijk is. We hebben nu een soort van wapenstilstand en gedragen ons allebei normaal to van elkaar, maar lekker en spontaan loopt het niet. Ik heb het eind vorig jaar nog met mijn chef besproken, maar die bemoeit zich niet met dit soort zaken. Ik moet het zelf met mijn groepsleider bespreken. Ik wil gewoon van deze stress af en weer normaal en met plezier naar mijn werk kunnen gaan. Wat zouden jullie doen? Alles in de grote groep gooien?
frustraties, nee! Goed omschreven punten waarbij je aangeeft wat jou in de weg zit en hoe dit jou dit voelen, absoluut! Zorg dat je constructief begint, dan heb je meteen de bovenhand.
Ik vind het zo lastig om het op papier te zetten. Ik heb niet echt harde punten/voorbeelden die ik kan benoemen, het is meer de sfeer die er heerst. Alles draait om mijn groepsleider, zij is half overspannen, mag deels thuiswerken omdat ze het anders niet aankan. Maar ze trekt ons in haar sores mee.
Ik zou het niet in een groep bespreken maar een gesprek vragen met je chef en leider. Mocht je het wel in de groep gooien, bereid je hoed voor kom met goede argumenten en bespreek inderdaad geen frustraties. Spreek ook alleen voor jezelf en niet voor de groep, want als je pech hebt krijg je geen back-up. Of je moet als groep naar voren treden.
Jouw chef zegt het is niet zijn ding? Belachelijk, dat is juist zijn taak! Hij kan ook jullie uitnodigen voor een gesprek. En pas op met wat je op papier zet, praat over: ik vind of ik beleef. Kijk ook naar jezelf wat is jouw rol hierin, wees eerlijk, oprecht. Ben je lid van de vakbond of heb je iemand in je omgeving die je kan helpen? In ieder geval succes!
Das juist het probleem. Ik heb nog iemand in de groep die er precies zo over denkt. Alleen zegt zij A en doet B. Waardoor ik altijd de boosdoener ben, want ik kan niet net alsof doen. Ik moet het dus idd zelf doen. Mijn laatste gesprek met mijn chef was ook waardeloos. Ik heb toen ook gezegd hoe ik erover denk, maar hij maakte me finaal af en nam het alleen op voor de groepsleider.
Dan kun je dat toch als punt aandragen? Iets als: Ik vind de sfeer onprettig en daardoor word ik op <manier> beïnvloed op mijn werk en voel ik me <gevoel> Je kunt ook proberen te omschrijven op welke moment de sfeer vervelend is en hoe dat zich uit.
Ik zou het mailen idd. Goed je gevoel benoemen. maar ook zkr in de groep gooien op die training. Daar zijn zulke dingen voor bedoeld! Vooraf je collega's op de hoogte stellen dat je dat doet, degene die er ook zo over denken. Aan mij zouden ze een slechte hebben op die v training want ik noem namen en leg uit dat zij er hetzelfde over denken. Hier op werk ook zo n situatie gehad en op vergadering liep dat uit de hand. Ik trok de beerput open en nadat ik mensen aanwees die het mij eens waren durfden ze wel opeens hun mond open te doen. Openheid is zo belangrijk. Ik kan erg slecht tegen al dat gemiep n geroddel zkr alsze sschijnheilig gaan doen als t er op aankomt en opeens niets meer durven.
Ik herken het helemaal. Bij ons heeft iedereen er een mening over, maar niemand gaat het voor me opnemen.
Lijkt de situatie van mijn moeder wel. \dit is jaren doorgegaan zo en uiteindelijk is ze eind vorig jaar gestopt met werken. Ze zit nu in de ww..