Wie heeft een Phil en Teds?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tinkerbell81, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Tinkerbell, volgens mij is er geen parasol die je kan gebruiken voor het onderste zitje. IK zou niet weten hoe?
    Dat is idd wel lastig, want soms schijnt de zon toch wel recht in het gezichtje. Ik heb gewoon een hydrofiel standaard in de wagen liggen en die hou ik er dan gewoon voor (hou ik gewoon vast in mijn hand terwijl ik duw zeg maar). Dan heeft ie in ieder geval een stukkie schaduw. Ik hang 't er niet helemaal overheen, want dan ziet ie dus geen drol.....

Onderste stoeltje is idd voor de lichtste, maar ik ga het straks denk ik gewoon proberen met de oudste onderin. Zal wellicht wel wat lastiger lopen omdat je misschien iets tegendruk moet geven ofzo, maar dan zijn het toch maar korte stukjes die de oudste er dan inzit.
    Ik heb wel toevallig gister geloppen met alleen de baby in het nestje en geen peuter voorin (bij toeval hoor, de oudste wilde bij oma blijven, dus ik ging met een lege buggy naar huis. Alleen beeb 'onderin') Beeb weegt al een dikke 7 kilo, maar ik kon prima rijden. Al leek het voorwiel af en toe wat moeilijk te doen (stoep op en af).
    Maar dat lijkt me in principe vergelijkbaar: het grootste gewicht zit onderin.
    Het enige wat dan is, is dat ie sneller kantelt zeg maar....

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Over dat laatste stukje: het kan helpen om je kindje wat verder naar voren te leggen. Ik heb nl hetzelfde, ben een beetje bang dat hij door het gewicht omkiept. Aan de andere kant, Jelle kruipt er zelf in, (11.5 kilo) en het wiebelt alle kanten op maar hij valt niet om... :D

En over de schaduw: Ik had vanmiddag hetzelfde probleem... Ik denk dat ik van een hydrofiel zo'n zelfde ding maak als dat regenkapje. Dan kun je nog zelf bepalen hoe hoog je hem hangt... Ik heb nog een standaard parasol liggen van prenatal, zal eens kijken of ik die ergens kan bevestigen, misschien aan de duwstang?

Het grote kind onderin zou ik niet doen, ik wilde dat eerst ook proberen omdat mij dat wel handig leek met de maxicosi erop, maar het onderste stoeltje steekt buiten de wielen uit, zeg maar. Dan het je het zwaartepunt achter de wielen en dan heb je juist wel kans dat hij omvalt. Oh, ik zie nu dat Kiki80 het geprobeerd heeft en dat het goed ging... Misschien tegen die tijd ook maar eens proberen dan. (Dan is Jitte ook zwaarder, meet tegengewicht... :D )

@Tinkerbell: Dat is het enige vervelende, het losse stoeltje kan wel ietsjes plat maar niet veel. En daar komt ook nog eens bij dat ze als ze groter worden ze met hun hoofd tegen de stang zouden komen. Jelle is 86 cm en kan niet meer onder de stang door als ik hem platter leg.

Ik laat zo lang mogelijk het duozitje bovenop zitten, het onderste zitje kun je ook een stand hoger doen zonder dat er van alles in de knel komt... Ik vind het duozitje iets te rechtop voor een baby die nog maar net kan zitten...

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hebben jullie een wiebeldewiep-afwijking in het voorwiel? Bij de vibe was dat een productiefoutje. Ik kreeg een nieuw ringetje binnen, erin gezet en nu rijdt de wagen weer als een zonnetje.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    uhm die snap ik ff niet hoe je dat bedoelt???:( ...Je bedoelt dat je Jitte dan gewoon zo lang mogenlijk laat liggen in het deel onder het stoeltje? of iets anders...?want idd als mijn dochtertje mag gaan zitten is dat onderste stoelte denk ik idd wel een beetje teveel van t goede (zitten ze idd behoorlijk rechtop) maar als je die ritsjes opendoet nog steesd volgens mij???moet ik nog ff uittesten)..
    En andersom zoontje onder en dochtertje boven zou wel ideaal zijn; maar er staat steeds overal dat t niet mag idd waarschijnlijk vanwege evt kiepgevaar; dus dat zou pas kunnen als ze ongeveer t zelfde wegen ...(gelukkigis mijn zoontje niet zo heel zwaar hij is 12.5 kilo dus misschien dat t dan allemaal wel meevalt). maar mini us jij hebt t al uitgetest?

@minius met die hydrofieldoek zo heb ik t idd ook opgelost zondag toen de zon zo scheen; dat je em over de duwstang hangt en een beetje verplaatst steeds maar is niet helemaal ideaal...d8 er idd ook aan of een universele parasol zou passen...weet nou niet of jij net schreef dat je dr een hebt; volgens mij wel maar zou je kunnen kijken of dat kan???
    en anders doe ik denk ik de hydrofiel doek zeg maar halbverwege met 2 knijpers vastzetten zodat je de bovenste helft nog wel open hebt en erin kan gluren en ventileren; tis alleen een beetje jammer dat ze dan niet zoveel ziet...

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    nog 1 dingetje; jullie schrijven dat ie een beetje instabiel is als je alleen met de beeb op pad bent; dat moet toch eigenlijk niet kunnen want tis ook gemaakt voor 1 baby (gewoon als uniwagen zeg maar)??!!

6. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Uhm, ja daar heb je gelijk in, qua dat een baby er ook alleen in zou moeten kunnen. Maar dan heb je het kindje misschien wat verder naar voren liggen zeg maar. Ik heb 'm nu verder naar achter zodat ie goed kan kijken. (hij steekt bijna uit met zijn hoofd ;))

Parasol zal ik wel eens proberen, ik heb wel een universele parasol, maar Bluesky schreef het ;)

Bluesky: hier kruipt de oudste er ook zelf in, maar hij blijft idd wel gewoon stabiel staan!

Kiki, hier geen wiebeldewiep afwijking! Maar ik heb ook geen vibe....

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, ik bedoelde idd dat Jitte dan onderin ligt, maar dan 1 standje omhoog zeg maar. Dus idd de ritsen dicht. Hij staat dan niet heel erg rechtop.

Ik was dat ook van die parasol, ik heb gezocht maar ik kan hem nog niet vinden. De hele inhoud van onze zolder staat in het tuinhuis vanwege de verbouwing van de zolder, is 1 grote puinhoop daar...:D Ik moet van het weekend even goed zoeken als manlief thuis is.

Deel Deze Pagina