Ik heb niet alle reacties gelezen. Een pitbull is een kruising, denk goed na of je dit wilt. Am. Staff. Staan er om bekend dat ze niet goed met andere honden kunnen. Denk goed na wat je doet! Heb je ook aande amerikaanse bulldog gedacht? Volgens mij zijn die geschikter voorin een gezin. Of, als je een geschikte gezinshond zoekt en een beetje van dat type, een boxer!
Vrienden van ons hebben een stafford, lief beest, springt ook regelmatig op mijn schoot. Toch ben ik altijd op mijn hoede, ook als mijn kinderen er zijn. Feit is als een stafford of een pitbull een tweejarig kind aanvalt dan overleeft deze het waarschijnlijk niet. Een aanval van een keeshondje oid meer overlevingskans. Nu zal ik iedereen wel over me heen krijgen maar als ik weet dat een vriendje van 1 van mijn kinderen een pitbull of een stafford in huis heeft dan komen mijn kinderen daar niet in huis. Ik ken het dier niet en zal het niet vertouwen. Deze dieren zijn gewoon te sterk voor een kind.
Omdat CM honden onder dwang laat luisteren, niets gaat op basis van respect, alleen maar 'ge-ssst' en hakjes, m.i. kweek je daarmee angst/onzekerheid en op den duur een happer. Edit: alhoewel je vraag niet aan mij was gesteld, kon ik het niet laten.
Ok was misschien niet het beste voorbeeld, maar ik heb gegoogled en goed gezocht maar de enige waar je die onzin vindt dat ze gefokt zijn als gezinshond zijn op staffordsites zelf. @Jennifer, jaa ik kijk het zeker. Sommige dingen zijn leuk om te zien. Die kleine tips enzo. Maar duidelijk is dat een onhandelbare hond enkel luisterd als je hem goed bang maakt voor je (zoals the dogwisperer doet) en ik neem aan dat niemand een hond neemt om die maar eens goed bang te maken zodat die luisterd. Nee... dat zou niet gezond zijn. Dat het bij probleemgevallen werkt zou maar zo kunnen maar dan nog blijven die probleem gevallen risico's die heel sterk in de gaten gehouden moeten worden. Naar mijn idee zou een hond moeten luisteren zonder dat die angstig gemaakt moet worden. En bij de meeste honden moet dit ook gewoon kunnen lukken met veel duidelijkheid van het baasje. Het moet voor een hond leuk zijn om te luisteren naar mijn mening.
Serieus? Dus omdat een mens te dom/eigenwijs is om zijn/haar hond aan te lijnen mag een hond daar de dupe van worden? Of wat als een hond per ongeluk ontsnapt?
Ja daarom zouden die probleem gevallen waarbij dat werkt volgens dat programma ten alle tijden in de gaten gehouden moeten worden. Het is enkel angstig maken van honden.
Om mijn reactie te verduidelijken: dit is een mooi duidelijk filmpje van verkeerd handelen (mijn mening), dit bedoel ik met onder dwang. Dit is provoceren, de hond in een hoek drijven, duidelijke lichaamstaal missen. Geen wonder dat die hond bijt (zou ik ook doen ), komt 'ie er nog goed vanaf trouwens. Dog Whisperer: Showdown with Holly - YouTube Edit: ik ga gruwelijk off-topic....
En dan maakt het me trouwens niet uit of het een Stafford, Poedel of Labrador is. Ik vind dat alle 'valse' honden gemuilkorfd moeten worden buiten!
Hier zijn veel plekken waar honden los mogen, waar veel mensen langs moeten lopen op hun route.. Ook mensen met hond-agressieve honden dus. Die zouden heel erg om moeten lopen (eigenlijk helemaal niet meer goed in deze buurt kunnen lopen) om die plekken te ontwijken. Dus dat er een hond richting een andere hond loopt is hier heel gebruikelijk. Sommige kunnen hun hond-agressieve hond qua kracht aan en anderen moeten geluk hebben. Ik ken de hond agressieve honden onderhand en gelukkig luisterd mijn hond als ik haar roep (tenzij ze een konijn tegen komt haha) en kan ik haar uit de buurt houden van die honden. Maar dat een hond agressieve hond aangelijnd zit betekend dus niet dat hun niks fout doen. Mijn inziens zouden hier dus geen hond agressieve honden mogen lopen naast losloopgebieden. Toch gebeurd het veel.
Belachelijk dat als een hondje losloopt dat ie dan zomaar doodgebeten kan worden. Niet normaal dat jij dat dan ook nog wil goedpraten. En kennelijk toch wel een heel agressief beest.
Wel raar.. Wikipedia is niet goed, www.gevaarlijkehonden.info is niet goed.. Nou vertel mij dan maar welke infomatieve site wel goed is of een boek?? Raar trouwens die instelling van je om het goed te keuren van je (vecht)hond dat wanneer een 'tamme' hond vrolijk op je vechthond af komt lopen het dan maar zijn eigen schuld is?!
Ik vind dat dat soort dieren niet tussen de drukte van een stad of een woonwijk thuishoren. Het kan altijd voorkomen dat een tamme hond per ongeluk een keer losloopt.
Dat een pitbull samen gaat met kinderen al een discutabel punt is, zou voor mij voldoende zijn het niét te doen. Ik begrijp werkelijk niet waarom je in godsnaam het risico met kleine kinderen in huis wil lopen dat zo'n hond toch niet zo lief blijkt te zijn. Maar goed, als je voor een ras gevallen bent snap ik het wel. Zou het zelf alleen nooit aandurven.
Tuurlijk ben jij verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond, als je weet dat je hond agresief is aan de lijn dan zorg je toch dat hij gemuilkorft is?!!? Dat is dan jouw TAAK!! Echt mijn mond valt echt open van verbazing hier!
Klopt, maar toch kiezen velen hier voor de makkelijke weg. Er is er 1 die haar HELE GROTE hond echt goed aan kan hoor en die draait gelijk om als er een andere hond in hun richting komt, ookal is de ander aangelijnd. Om problemen te voorkomen. Maar anderen houden de lijn gewoon slap of hebben hun hond agressieve hond aan een flexi lijn en lopen dan langs de losloopveldjes. Vragen om problemen als je mij vraagt. Of doe dan een muilkorf om als je toch voor je eigen gemakzucht dichtbij huis wilt lopen (gaat om mijn voorbeeld he, niet persoonlijk bedoeld op wie dan ook).
Jij vind dat van gelijke grote? Een hondje wat per ongeluk losloopt en een hondje wat dan maar doodgebeten wordt? Lijkt mij nogal een verschil in overtreding en ernst van de zaak.