Sorry, ik snap dat ik misschien een beetje te hard overkom op de baasjes met staffords die wel hun verantwoordelijkheid nemen. mijn excuses... Vind het zonde dat de goede onder de kwade moeten lijden.
ik zie het trouwens zo... sommige rassen zijn wat eigenwijzer, veel honden in de puberleeftijd zijn wat eigenwijzer. Deze honden staan soms dus niet onder totale controle. Hier wordt meestal wel aan gewerkt door de baasjes, want iedereen wil het liefst een hond die luistert. Vervolgens rent zo'n blije gup op een aangelijnde stafford af. ALS die stafford dan zo'n hond bijna doodbijt wil dat evengoed zeggen dat de stafford OOK niet onder controle staat. Op afstand een hond onder controle houden is moeilijker dan aan de riem dus het aan de riem niet onder controle hebben van je hond vind ik erger en getuigen van minstens net zo'n slechte opvoeding. Als jouw hond 1 keer een andere hond aanvalt zonder fatsoenlijke reden zou je hond voortaan niet meer buiten moeten komen zonder muilkorf. Ook niet op de hei waar bijna niemand komt. Dan moet je maar zorgen dat je een privéterrein hebt o.i.d. Mensen die dat risico tóch steeds maar weer nemen noem ik geen dierenliefhebbers.
Gisteren ook weer zo'n geweldige middag met tokkies met staffords in de speeltuin.. mijn hemel wat een drama. Die mensen zouden ze echt een hondenverbod moeten geven. Triest voor zowel hond als omgeving.
Ik weet het, ik zie het om me heen ook gebeuren. En ik vind het verschrikkelijk! Mensen die dit ras verpesten, in een kwaad daglicht niet weten hoe ze met deze honden om moeten gaan of nog erger ze voor hele andere doeleinden gebruiken dan waar deze honden voor bestemd zijn. Voor liefhebbers als ik, voor wie deze honden hun lust en leven zijn, waar heel m'n ziel en zaligheid in ligt is dit verschrikkelijk om te zien. Ik word er boos om en het is frustrerend. Ik ben bang voor de dag dat er besloten wordt dat er een fokverbod op dit ras komt. Dat is m'n grootste nachtmerrie. Ik respecteer iedereen en vind irriteer me net zo goed aan die vreselijke aso's die maar denken alles te kunnen maken. Bah ik wordt er niet hoed van! Dit prachtige ras is er de dupe van, en de weinige mensen die wel het goede met dit ras voor hebben zullen het waarschijnlijk niet voor elkaar krijgen de smet van deze honden af te krijgen. Dat breekt mijn hart echt waar.
Ik heb niet heel veel gelezen behalve je openningspost en een paar reactie's maar zou zelf niet voor een herplaatser gaan met kleine kinderen... wij hebben een herplaatser ook van zon soort ras maar het is echt heel moeilijk geweest vanwege zijn verleden, voor mn dochter is hij heeeeel goed maar hij bewaakt haar met huid en haar. Hij is het liefste de hele dag bij haar dus lief zeer zeker. Maar hij heeft heel wat meegemaakt en heeft heel wat moeten leren, er is ons ook van alles gezegt: hij kon met alle honden, hij was heel lief en speels maar dit was echt niet waar. Hij kan niet met alle honden en is zeer dominant en zeer beschermend naar ons toe. In het begin zag je het niet maar op den duur zag je dingen van de hond waarvan je je afvroeg of hij niet heel slecht behandeld is... Als dit je eerste hond is zou ik zowieso een pupje doen of een kleiner en makkelijker ras, en zou zeker een pup doen met kleine kinderen. Pitbull of shihtzu maakt voor mij niet uit, hier lopen er 2 en die kleine wil niks van mn dochter weten dus is het meer met die hond uitkijken dan met die grote lobbes.... Vaak is zo'n hond ook stoer, en lopen idd de verkeerde mensen met dat soort...vinden dominantie en impsantie het einde en houden wel van die felle lieders..tja dat is toch stoer zo'n tank aan een lijn.. helaas...maar ze zijn echt zooo lief!!
Zooo wat een reacties hier! Waarschijnlijk gaat het toch een amstaff worden bij een fokker waar we een goed gevoel bij hebben. Dan maar even wachten op een pup. De pitbull die word niks, vage man en de pup was nog niet eens ingeent!!! met 8 weken!!!!! Zielig voor het beestje!
Onze hond is al 4 x aangevallen door een loslopende hond terwijl hij vast zat. Een herder, 2 collies tegelijk, een pincher ( ja echt ) en een berner sennen. Honden liepen trouwens allemaal los. Ja, onze hond verdedigd zichzelf. En ja, dat kan vooral bij een kleinere hond gevaarlijk zijn. Maar ik ga mijn hond niet muilkorven omdat hij zich verdedigd, ben me helemaal gek. Heb trouwens aangifte gedaan bij de politie in 2 gevallen, omdat onze hond gewond was. De enige hond die hij heeft verwond, was de pincher. Die kleine hond hoefde niet naar de DA, onze wel want zijn oor was gescheurd Met 'normale' honden die niet op oorlogspad zijn, is er niks aan de hand. Honden horen buiten een losloop gebied aangelijnd te zijn. Laat je ze los, dan vind ik het risico voor de eigenaar van de loslopende hond. Het moet niet gekker worden. Als die loslopende hond aangereden wordt, ga je dan die automobilist aanklagen? Een jaar of 2 geleden vloog er een loslopende hond onder mijn auto, verschrikkelijk vond ik het. Maar ik ben écht niet aansprakelijk, en ben ook heel erg boos op die eigenaar geworden. Hou gewoon je beest vast als je hem niet onder controle hebt!
Lekker zinvol als iemand verdriet heeft om zijn aangereden hond. Kan hij zelf ook bedenken dat dat stom was, denk je niet?
Helemaal mee eens. Hier lopen ook valse staffies maar aan het baasje zie ik bijna altijd al hoe laat het is. Die van ons is zo een sufferd. De katten van de buren komen zelfs bij ons in de tuin en staan aan mijn hond te snuffelen. Ze vind alles goed. Kwam net nog een man tegen met 2 mopshondjes. Die deden lelijk tegen mijn staff. Nou ze loopt er met een boog omheen en doet niks. Die man gaf mij een compliment dat het dus wel lieve honden kunnen zijn
Hij keek er amper naar om, beest hinkelde weg. Arme beest. En ik heb zelfs nog gevraagd of ik met hem naar de DA moest, die man was op de fiets. Als ik dan een schouderophaal en geen enkel excuus krijg, dan word ik boos ja. Diezelfde hond ( collie ) die onze hond trouwens ook heeft aangevallen op het strand. Sindsdien lopen die collies trouwens vast. Dus wellicht heeft het geholpen.
Oh, en wij hadden 3 katten ( nu nog 2 ) en 2 loslopende konijnen in onze tuin ( allebei helaas overleden, aan ouderdom, niet door de hond die ze op gegeten had ). Die 2 konijnen, Franse hangoren, waren onze hond de baas. Dat moesten we echt in de gaten houden. Hij is wel eens binnen gekomen met allemaal bloed op zijn borst Zaten er 2 grote happen in
Tja ik ben dan ook bevooroordeeld, maar ik loop ook om als ik een stafford zie lopen. Waarom? De manier waarop die honden/baasjes erbij lopen. Hond voorop trekkend aan een lijn en baasje erachter alsof het onwijs stoer is. Helaas heb ik ook meegemaakt dat een hond werd aangevallen door een stafford/pitbull. Word je niet vrolijk van. En ja, dan laat ik mijn jack toch echt niet snuffelen. Het is ook jammer, want ik ken ook mensen met hele lieve staffords maar helaas kun je van een afstand niet inschatten wat voor hond het is. Geld met alle honden zo, maar toch ben ik bij dit ras voorzichtiger Wat loslopende honden betreft. Mijn jack hou ik ook altijd netjes aan de lijn (zoals hoort in de woonwijken!!). Deze jack die ik nu heb vind heel veel goed maar mijn vorige jack werd ook regelmatig belaagd door loslopende honden waarvan de eigenaren niet omkeken. En ja, dan viel ze weleens uit ter zelfverdediging. Nou jammer dan.. Sorry, maar dan moet je zorgen dat je je hond bij je houdt. Die van mij loopt netjes aan een lijn en die ga ik niet muilkorven omdat een ander z'n hond niet wil aanlijnen waar het hoort.
Dit was mijn Amstaff Mijn ex heeft haar toen we uit elkaar gingen meegenomen, mis haar zooo Ach ja wie weet komt er ooit een nieuwe Amstaff Bekijk bijlage 321772
Mamavan3bengels: wat een schatje! Kan me goed voorstellen dat je haar mist! Moet er niet aan denken 1 van m'n honden te moeten missen... Sterkte meid!
Thanx, ja het is ook echt een schat van een hond. Was ook dol op mijn 2 katten Dat waren toen haar beste maatjes! En heb ook baardagamen, maar daar was ze heel bang voor hahah. Zodra de agamen los liepen, deed mevrouw een stap terug uit. Is echt een sul van een hond. Verder is ze wel een keer aangevallen, door een boerenfox. Notabene nog wel voor mijn deur. Postbode kwam een pakket afgeven, en een buurvrouw liep langs met haar hondje (los) En mijn Amstaff zat naast mij bij de voordeur. Hondje komt op haar afgevlogen blaffend, en beet zo in mijn Amstaff haar oor. Zo ineens uit het niets En ja toen brak de hel los...die van mij ging vol in de verdediging (logisch) maar dat liep helemaal uit de hand. Uiteindelijk haar toch los gekregen. Boerenfox leek niets te hebben, maar later op de avond kwam die buurvrouw aan mijn deur, dat haar hondje toch een vleestetende bacterie gekregen had, en ze moesten dat bij dat hondje een huidtransplantatie doen. Of ik de dierenarts kosten wilde betalen, maar dan moest ik wel liegen voor haar zei ze. Moest dan gaan vertellen dat mijn hond haar uit het niets aanviel. Ze gaf aan mij wel toe dat het haar fout was, want ze zei, mijn hond is bang van andere honden en voelt zich snel aangevallen als ze een hond ziet. Waarop ik zei, dan had je jouw hondje aangelijnd moeten houden, als jij weet hoe jouw hondje in elkaar zit. Mare die rekening betalen en liegen, dat heb ik dus niet gedaan he! Dacht bekijk het ff. Maar god, vanaf die periode kon mijn buurvrouw alleen nog maar schelden op mij en mijn Amstaff. Mijn Amstaff wilde vanaf toen ook elke keer wraak nemen op haar hondje. Moest toen echt goed opletten, of niet eerst die van haar werd uitgelaten etc. Mijn buurvrouw zei toen ook, als ik die kuthond van jou nog 1 keer buiten zie, tegelijk als ik buiten ben, steek ik jouw hond een mes tussen haar ribben. Vond het echt zo erg, dat mijn Amstaf er op aangekeken werd, terwijl die van haar notabene uit het niets op mijn Amstaff kwam afgestormd. Dat is ook 1 van de redenen dat mijn Amstaff met mijn ex is meegegaan, toen we uit elkaar gingen. Leek mij toen beter voor mijn Amstaff als zowel voor haar hondje. Maar leuk vind ik het nog steeds niet.
Ik kijk trouwens altijd naar Lichaamstaal van andere honden. Hieruit kun je veel opmaken. Mijn stafford pup loopt gewoon los in het uit laat veldje en speelt met volwassen andere honden zonder problemen. Ook mijn kinderen lopen gewoon rond in het veldje en spelen met de honden. zolang een hond gewoon blij is, rond kwispelt en lekker speels is laat ik mijn pup erbij. Als de hond met zijn staart tussen zijn benen loopt of recht stil omhoog dan houdt ik even afstand. Loop er om heen of laat ze kennismaken met riem aan. Tot nu toe nog geen nare ervaring gehad maar goed puppies worden door veel andere honden al snel geaccepteerd. Mijn kinderen mogen een hond ook niet aaien als die angstig is of juist erg dominant want dat vind ik gevaarlijk. Laat daar ook mijn pup bij. Door goed naar een hond te kijken kun je wel aflezen wat kan en wat niet. Ze speeld regelmatig met andere stafford ( ook andere rassen) en gaat prima. Ze is wel wilder met een stafford teefje dan met alle andere honden maar het blijft spelen en niks agressie.
Mijn broer heeft er 1 en als hij bij mn ouders is en mijn dochter ook dan is hij poeslief en beschermend naar haar. Deze hond is wel heel erg waaks , mijn broer heeft m niet vanaf pup maar het is echt een lief beest maar moet wel kort gehouden worden.
Helemaal met je eens!! Je neemt net als ik je verantwoordelijkheid! Chapeau.. Deden alle hondenbezitters dit maar!
Jammer hij pakt de link niet Op you tube staat een heel mooi filmpje Als je bij zoeken staffordshire bull terriër in vult en dan het 2e filmpje.