wie heeft een soort gelijke ervaring en weet meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door delara80, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delara80

delara80 Lid

18 jan 2014
    61
    1
    8
    Hoi hoi

ben 1,5 week geleden bevallen van mijn eerste kindje. Mijn zoontje was erg klein vonden de artsen. Ze hebben urine op kweek gezet voor een onderzoek.

Hij is nu op goed gewicht maar nog steeds erg klein.

ook heeft die nog heel veel blonde donshaartjes in het gezicht en op zijn schouders en rugje.

Wel had die erg donker en veel haar bij de geboorte. Dit is nu iets lichter geworden (bruin).

Maar zijn wimpertjes lijken lichtbruin/donkerblond en zijn wenkbrauwen zijn in het daglicht blond.

Volgens de telling was ik 39,6 weken zwanger dus te vroeg geboren is die niet :/

Heeft iemand een soort gelijke ervaring? (Optijd geboren maar toch klein)
    En vraag me af wat ze uit die urine test aan info kunnen halen. Hoop dat alles oke is!

En ook vraag ik me af of zijn wenkbrauwtjes nog iets donkerder worden. Iemand ook een baby met blonde wenkbrauwen die later toch iets donkerder werden?

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.207
    1.870
    113
    Die haartjes vallen van zelf uit.
    En hoe klein is klein?

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja wat was zijn gewicht dan? En geschatte lengte misschien bekend?

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Tja wat is klein. Mijne was 2840 en 49 cm. Niet echt groot dus. Ook wel wat donshaartjes en bij 38+6 geboren.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook nesthaartjes. Wenkbrauwen werden hier na maanden pas donker. Urinekweekjes geen ervaring mee!

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook helemaal voldragen (39+6) en 3250 gram bij 46 cm. Ook een kleintje dus, maar niet persé licht.

Nestharen heeft hij echt maanden gehad. Ook hij werd donker geboren en daarna viel zijn haar uit. Toen een paar maanden alleen wat pluis op zijn hoofd. Nu hoogblond. :)

7. delara80

delara80 Lid

18 jan 2014
    61
    1
    8
    Hij woog 2650 en meten hebben ze niet gedaan. Een paar dagen later was die wel ietsjes aangekomen en de kraamhulp schatte hem zon 50 cm. Dus niet kort ofzo haha maar toch hij is zo klein en dun. Maar die wenkbrauwtjes kunnen dus nog donkerder worden.

want vaak denken mensen dat een baby bijna geen wenkbrauwen heeft maar als je goed kijkt zie je toch vaak wel hele fijne dunne haartjes die ieta van een bruine kleur hebben. Maar deze kleine heeft in het daglicht gewoon blonde wenkbrauwen. Dus ben benieuwd of dit nog zal veranderen als ook die dons haartjes weg zijn.

8. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Onze man was 2790 met 39+6 weken. Bij mij is alles nagekeken en gecheckt tot mijn verloskundige zei het is gewoon een klein kind.S niets om je zorgen over te maken. Nu met 6 maanden 7220 hij heeft het helemaal ingehaald. Laat je niet onzeker maken hoor!!

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zoon!

Een kind wat een te laag gewicht heeft voor wat verwacht wordt bij de geboortetermijn heet 'dysmatuur'. Er is een speciaal subforum voor, misschien dat je daar meer ervaringen kunt vinden. Soms is er een oorzaak, bijvoorbeeld slechte placenta of doorbloeding/navelstreng, ondervoeding moeder, meerlingen zijn ook vaak kleiner bijvoorbeeld. Sommige kinderen zijn ook 'gewoon' licht, of klein, die blijven vaak ook klein en groeien op hun eigen lijntje door. Met sommige andere oorzaken zie je vaak inhaalgroei de eerste maanden.

Mijn te vroeg geboren dochter had ook donshaartjes op haar rug, bovenarmen en langs haar voorhoofd, maar die waren allemaal dezelfde kleur (donker) en gingen vanzelf weg. Daarna is ze donkerblond geworden, dus alles kan nog veranderen.

10. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Mijn zoon was 2800 gram, maar ik ben ingeleid ivm hypertensie. Hij zit nu nog onder de nullijn, maar is gezond en volgt netjes zijn eigen lijn. Donshaartjes zijn normaal hoor en lichte wenkbrauwen zijn ook niet raar. Maak je je zorgen? En zoja, waar maak je je zorgen om?

11. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook een kleintje, 48 cm en 2780 gram. Wel 10 dagen eerder geboren. En daardoor hoefden we geen verder onderzoek, maar het zat net op het randje. Toen vertelden ze mij dat het eventueel kan komen door suiker.

Daarna nog meer afgevallen door een ander medische kwaal waar hij aan geopereerd moest worden. Maar hij heeft het snel helemaal ingehaald gelukkig.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Onze dochter was nog iets kleiner dan jouw kindje. Geboren met 40+2, woog 2440 en was 47,5 cm. Wat voor ervaring wil je weten? Met onze dochter gaat het verder prima. Het ging wel ontzettend slecht met haar toen ze geboren was en ze heeft nog een tijdje in het ziekenhuis gelegen maar dat kwam hier niet door. Ze is daar inderdaad ook onderzocht op een eventuele oorzaak maar die was er niet.

13. delara80

delara80 Lid

18 jan 2014
    61
    1
    8
    Nee maak me niet echt zorgen, behalve dat ik benieuwd ben naar de uitslag van die urine onderzoek. Maar omdat het mijn eerste kindje is ga je je toch wel soms wat dingen afvragen ...

en betreft de wenkbrauwen was gwn puur nieuwsgierigheid. Want ik en de vader hebben donkere wenkbrauwen dus vond het wel apart dat hij blonde wenkbrauwen heeft.

En ik d8 miss dat de kleur nog moet komen. En aangezien die aan de kleine kant is en ng veel donshaartjes.. dacht ik miss heeft t daarmee te maken dat nog niet alles "volgroeid"(om het naar even zo te noemen ghehe) is.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dochtertje van vrienden van ons was bij geboorte, 39 weken, 2450 gram en 45 cm. Is toen ook hoop onderzoek naar gedaan, zeker omdat hun oudste 8,5 pond was bij zelfde termijn, maar niets gevonden en de kleine dame is altijd kerngezond geweest en deed het supergoed :)

15. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Aah, ik snap het. En logisch dat je je dingen afvraagt...vooral bij de eerste. Hoop dat de uitslag goed is. Kleur vd wenkbrauwen en haartjes verandert vast nog. Hier iig wel.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn neefje van november is geboren met 2480 gram en 44 cm. Heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen omdat hij geen kracht had om te drinken. Vanaf dat hij is gaan drinken ging het helemaal goed. Hij is in cm nog wel iets kleiner maar qua gewicht zo goed bijgetrokken. Hij is nu 4 maanden en is zwaarder als mijn zoontje toen was die geboren was bij gewoon "3376 gram".

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Onze dochter was ook dysmatuur (38+5 2460gr en 44 cm) hier is er verder geen oorzaak van bekend. Maar wat wel toevallig is wij zijn beide donkerblond en bruin en bij geboorte beide donker. Maar dochterlief was enorm blond toen ze werd geborene. En nog steeds trouwens.

18. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Mijn zoon was ook dysmatuur. 2850 gr bij 40+2. We hebben hem in het begin bijvoeding moeten geven. Urine hebben ze niet opgevangen/onderzocht. Hij is nog steeds geen grote, maar doet het super goed en ontwikkeld zich als een trein.

19. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier in de basis het tegenovergestelde. Geboren bij 37+5. Hij woog 3410 en was 51 cm. Flinke bos donker haar. Veel donshaartjes en geen wimpers/wenkbrauwen. Ook waren zijn nagels er nog niet helemaal. Hij heeft al zijn energie in het groeien gestoken lijkt wel. Nu nog erg blond haar (bijna geen haar meer trouwens) en lichte wenkbrauwen. Ondertussen wel wimpers en de nagels zijn ook goedgekomen.

20. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn dochter was 1611 gram bij bijna 37 weken...weinig donshaar maar ook geen wenkbrauwen (heel licht)...mijn dochter is kerngezond, inmiddels 6 maanden, nog steeds heel erg klein met haar 5,5 kg (ben zelf bijna 1.80) en heeft prachtige wenkbrauwen nu ;)...komt vast goed! Geniet Van je kleine!

Deel Deze Pagina