Wie kan me helpen met lactosevrije tussendoortjes? Bij de gewone voeding vind ik het goed toe pasbaar, maar de tussendoortjes moeilijk. Ook paastraktaties zijn moeilijk. Wie heeft goede alternatieven. Wat ik nu geef is fruit, soepstengel, digestive koekjes. En wie weet of het lactosevrije asortiment in Duitsland groter is? Thanks!
Voor welke leeftijd zoek je tussendoortjes? Wij eten met 3 van de 4 personen van ons gezin helemaal melkvrij. Evergreen heeft een aantal smaken waar sowieso geen melk in zit, die neem ik zelf af en toe. De kinderen eten hier vaak maisboogies, soms soepstengel, koekje van het merk goodies, rijstwafeltje (evt met appelsmaak), een plakje krentenroggebrood (liefde en passie van Albert Heijn), rauwkost en de oudste van 3 noten (cashew en amandelen zijn favoriet). Voor Pasen hebben we melkvrije paashaasbroodjes (jumbo heeft witte, Lidl wit en bruin in 1 verpakking), ik heb zelf chocolade-eitjes met praline vulling (puur, Lidl) omdat ik echt chocola moest hebben. Pure paaseitjes mogen vaak ook. Bij de Hema hebben ze plastic eieren die je zelf kunt vullen met iets dat geschikt is.
Ster cakejes van de Ah, pure chocolade eitjes, , bastogne koek, aardbei koekjes van Verkade dacht ik. Op de vraag van Duitsland heb ik geen antwoord.
Minus L koekjes en chocola, chocola op basis van rijstemelk. Verder kan je bij een biologische supermarkt veel koekjes vinden zonder lactose. Sultana good morning, rijstwafels. In Duitsland hebben ze inderdaad mer keuze uit lactosevrije producten, ook drinkyoghurt die hier niet te krijgen is.
Duitsland heeft groot assortiment. Heb wel gemerkt dat je dan naar de grotere filialen moet. Staat wel heel duidelijk aangegeven, kunnen ze in nl van leren. Overigens is dat aange en alleen bij de lactosevrije melkproducten (chocolade/melk/desert/etc). Koekjes staat het niet aangegeven als er geen chcola op zit.