Wat voorn auto? 2e hands en eerste auto!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mijn man moet volgende week afrijden en we zijn opzoek naar een leuk betaal bare auto waar we met 3 kinderen goed in kunnen zitten.

Budget tot 5000.
    Hebben jullie goede ideeën kwa merk etc?

2. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Mijn broer (1e monteur en apk keurmeester) zegt altijd GEEN Franse auto, maar een Japanse of Duitse auto

3. Wij vonden het érg lastig om met een klein budget een grote Japanse of Duitse auto te vinden, die niet 15 jaar oud was of 250.000 op de teller had staan :)

Wij hebben de afgelopen twee keer juist Franse auto's aangeschaft; eerst een Citroën Xsara Picasso. €3000 voor betaald en 3,5 jaar (en 100.000 kilometer) mee gereden. Wát een fijne auto was dat. Nu sinds september een Peugeot 307 SW. We hebben 'm te kort (en nog geen nieuwe APK nodig gehad) om er echt iets over te kunnen zeggen, maar de paar duizend kilometer die we er tot nu toe mee hebben gereden, waren top! :D

Ik denk dat het veel belangrijker is om bij een betrouwbare verkoper te kopen. Níét particulier, alles kunnen checken, google je helemaal suf op alle mogelijke termen in combinatie met de naam van de dealer en (ook als er alleen maar positieve ervaringen te vinden zijn) áltijd een aankoopkeuring laten doen bij een garage die je vertrouwt!

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Mijn man is ook automonteur en is geen fan van franse auto's.
    Wij gaan al jaren voor duitse degelijkheid, betrouwbaar en solide.
    Wellicht eens naar een bmw of volkswagen kijken?

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik ben van mijn geloof afgevallen en heb een italiaantje. Normaal altijd Duitse of japanse degelijkheid. Maaaarrrrr los van het reguliere onderhoud en slijtage is het echt een hele fijne auto. Ik rij er echt heel erg veel mee. Alleen passen er geen 3 kindjes in.

Dus, Duits of Japans. Neem ook zitjes mee als je gaat kijken, zou heel zuur zijn als je een mooie auto hebt en het blijkt niet te passen.

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Een niet al te grote Japanse of Duitse diesel is onder de 5000 euro best wel te vinden met max 10 jaar/2 ton op teller?

Ik zou trouwens juist wel weer particulier doen, want garages zijn veel duurder. MAAR dan moet je wel iemand hebben die de auto goed voor je kan checken, een monteur of hobbyist in de familie of vriendenkring bijv.
    Bewaren

7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Wij hebben al 4 (!!) auto's versleten en doen het inmiddels al 3 jaar met een Ford Focus. Bevalt super goed, aanschaf prijs was rond de €2000 geloof ik.

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Al jaren Toyota fan! Zijn helaas wel duurder in aanschaf. Je kan ook particulier kijken en laten nakijken door een garage tijdens proefrit.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook een Toyota - fan. Japanse occasions staan vaak goed bekend daar ze weinig kosten qua onderhoud hebben.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook Toyota aanraden, zeker voor tweedehands. Wij rijden een Yaris uit 2000 en die loopt als een zonnetje. Is nooit wat mee, buiten het reguliere onderhoud. Zijn ook één van de meest betrouwbare occassions die rondrijden (daar is een index van). Honda Jazz is ook een hele goede.

11. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Hier ook een Toyota fan. Wellicht iets duurder in aanschaf, maar goedkoper in onderhoud.
    Ook een Audi voor de deur staan, rijd lekker hoor. Maar ben blij dat ik m niet hoef te betalen ;)

12. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    764
    113
    Tja weet je ik vind het makkelijk gezegd schaf geen Franse auto aan .. MAAR de ene is fan van een Renault de andere weigert een volkswagen is toch zo persoonlijk.
    Wij hebben al 6 jaar een Renault senic en afkloppen nooit problemen mee gehad .. MAAR we hebben ook een vw gehad en ook nooit problemen mee gehad..

Als deze aan vervanging toe laat en het budget laat het toe gaan we voor een alfa romeo maar onze kinderen zijn al wat groter ...

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij hebben deze. Ik voel me erin als een vis in het water:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      41,9 KB
      Weergaven:
      3
  14. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Oeh ja die is echt prachtig, waar heb je die gekocht 🤡😋

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik heb hem ooit gevonden bij een visafslag, kan me alleen niet meer herinneren welke... 😀

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij zijn zeer tevreden met onze ford c max
    Degelijk en ligt als een blok op de weg. Wat een verschil met de opel die we hiervoor hadden. Zelfde blok ligt ook in Volvo dus mogen er zeker vanuit gaan dat we een echte kilometer vreter hebben :) hopelijk nog jaaaaren plezier van, willen hem graag af rijden.
    Onderhoudt is ook niet prijzig

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Super auto de peugeot 307 sw :D ik ben er ook zo blij mee.

18. Ansji

Ansji Niet meer actief

Een Volkswagen golf. Genoeg ruimte, degelijk en zuinig.

Wij hebben zelf een Volkswagen Passat station diesel, met ondertussen 450.000 km op de teller... Nooit grote problemen mee gehad en zijn van plan er nog vele kilometers mee te rijden. De golf die we ervoor hadden was ook een diesel, beiden auto's rijden ook zeer zuinig.

Verder hebben wij een BMW, ook erg tevreden mee.

Mijn man zegt ook altijd; koop noooiiiiiit een franse auto...

19. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Hi hi ik voelde hem al aankomen nav die lamp toen😉.
    Prachtig ding hoor!

20. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Toyota Auris, heerlijk!

Deel Deze Pagina