Wie kan ons helpen? Onze zoon van 2 jaar en 4 maanden wil sinds dat onze dochter is geboren 's avonds niet slapen. Hij huilt zich zelf helemaal overstuur. Wat we ook proberen het helpt niets. We hebben al geprobeerd hem even naar beneden halen, bij hem zitten tot hij slaapt tegen hem praten of juist niet niets werkt. Wie kan ons helpen. Hoop op tips van jullie.
He, wat vervelend zeg! Helaas heel herkenbaar hier... Bij ons was het wel iets anders, maar de komst van de kleine broer leidde ook tot slaapproblemen. 's Middags komt de oudste slecht in slaap (d.w.z. huilen, huilen, huilen) en slaapt hij korter dan voorheen (eerst gemiddeld twee uur, nu een uurtje). 's Avonds was (jaja, het is alweer over, er is hoop!) het ook lastig met inslapen. Ook heeft hij een paar keer 's nachts huilbuien gehad. En tenslotte staat meneer sinds de komst van de baby lekker vroeg op. Maar ook dat wordt al elke dag later, gelukkig. Wat hier helpt is laten huilen. Eerst 5 minuten, dan 10, dan 15. Steeds ernaartoe, niets zeggen, terugleggen in bed. Het gaat bij hem namelijk echt om de aandacht. Bovendien merk je aan hem dat hij wel echt moe is. En eigenlijk gaat hij na een paar van die rondes altijd wel slapen. Nu moet ik zeggen dat wij dit wel vaker met hem gedaan hebben, ook voordat de jongste geboren was. Bij hem gaat het namelijk echt om aandacht. Ik had er nu wel veel meer moeite mee, omdat ik hem absoluut niet het gevoel wil geven dat we hem in de steek laten nu de baby er is. Maar het werkt wel. Hij slaapt elke dag beter in, slaapt beter door en wordt later wakker. Bovendien is hij overdag ook een stuk gezelliger. Hij lijkt het ons absoluut niet kwalijk te nemen, gelukkig.